تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فلسفه عدم وجود زنان در میان پیامبران الهی

همگی می دانیم که صد و بیست و چهار هزار پیامبر به جهت ترویج یکتاپرستی از طرف پروردگار در بین مردم ظهور کردند که هر کدام در هر نقطه‌ای از جهان وظیفه ارشاد قومی را داشتند و به طور کلی باید وظیفه‌ای یکسان را به اتمام می‌رساندند. اما جالب اینجاست که در اکثر روایات و احادیث فقط نام پیامبران مرد برده شده است و   شاید در ذهن شما هم این سوال به وجود آمده باشد که چرا در بین پیامبران هیچ زنی وجود نداشته است.

بیشتر بخوانید: آثار آزار همسر در کلام رسول اکرم(ص)

باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا در این مطلب فلسفه عدم وجود زنان در میان پیامبران الهی را برای شما شرح دهد، پس با ما همراه باشید.

فلسفه عدم وجود زنان در میان پیامبران الهی

چرا در بین پیامبران زن وجود ندارد؟

آیت‌الله جوادی‌ آملی پیرامون این سوال که "چرا در بین پیامبران زن وجود ندارد؟"،  این چنین پاسخ داده اند:

بیشتر بدانید: چرا از نسل حضرت یوسف (ع) پیامبری برگزیده نشد؟ 

این طور نیست که فقط یک زن معصومه داشته باشیم آن هم وجود زهرای مرضیه (‏س) باشد.

بیشتر بخوانید: فرازونشیب زندگی حضرت ایوب (ع) 

ما دلیلی بر عدم عصمت بعضی از زن‌های دیگر نظیر زینب کبری و ‏حضرت فاطمه معصومه (س) نداریم. اینکه ١٢٤ هزار پیامبر همه مرد ‏هستند برای این است که نبوّت و رسالت، کار‌های اجرایی دارد و خصوصیات بدنی و ‏جسمی مرد‌ها به گونه‌ای است که کار‌های اجرایی وظیفه مردهاست.

فلسفه عدم وجود زنان در میان پیامبران الهی

از طرف دیگر ‏پشتوانه نبوت و رسالت، مقام ولایت است. کمال انسان در آن است که بشود، ولی اللّه ‏و این مقام اختصاصی به مرد یا زن ندارد. زنان بزرگی نظیر آسیه، مریم، حضرت زهرا، ‏زینب کبری و حضرت معصومه در عالم بوده‌اند و این‌ها هرکدام با حفظ مرتبه و درجه ‏خاص خود می‌توانند به ولایت رسیده باشند.

فلسفه عدم وجود زنان در میان پیامبران الهی

بیشتر بدانید: رستاخیز در کلام رسول اکرم(ص) 

نبوت و رسالت امر اجرایی است، این‌که ‏زنی پیامبر نشده است برای این است که پیامبر باید با همه افراد جامعه تماس بگیرد، در ‏جنگ و صلح فرماندهی جنگ را به عهده بگیرد. این کار اجرایی برای زنان دشوار است. ‏این‌چنین نیست که اگر پیامبران همه از جنس مرد بودند، معنایش این است که کمال ‏معنوی مخصوص مرد است، بلکه کمال معنوی مربوط به ولایت است و در ولایت الهی ‏بین زن و مرد تفاوتی نیست، زن و مرد هر دو می‌توانند ولی اللّه بشوند. ‏

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فلسفه عدم وجود زنان در میان پیامبران الهی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..