تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ریچارد کلایدرمن، موفق‌ترین نوازنده پیانو در جهان

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: حضور «ریچارد کلایدرمن» موزیسین نامی فرانسوی در ایران برای اجرای کنسرت ما را بر آن داشت تا خلاصه ای از زندگی و فعالیت هنری این هنرمند چیره دست را گردآوری کنیم.

ریچارد کلایدرمن با نام اصلی فیلیپ پاژه «Philippe Pagès» نوازنده مشهور پیانو فرانسوی است. او آلبوم‌ های متعددی را ارائه نموده ‌که شامل ساخته‌هایی از دو آهنگساز مشهور فرانسوی: Paul de Senneville و Olivier Toussaint، تنظیمِ آثار مشهور موسیقی مردمی و موسیقی ملل و تنظیم ‌هایی برای موسیقی فیلم است.

ریچارد کلایدرمن، موفق‌ترین نوازنده پیانو در جهان
او در مورد آهنگ هایش می گوید: «آلبوم موسیقی من در همه جا، از رستوران ها گرفته تا پارکینگ ها و پاساژها، به گوش می رسد.» در واقع او نوعی از موسیقی را تولید کرد که به گوش هیچکس نرسیده بود.

موفقیت جهانی او با «چکامه‌ای برای آدلین» (Ballade pour Adeline) در سال ۱۹۷۶ آغاز شد. او در سال ۱۹۷۶ توسط Olivier Toussaint، آهنگساز و تهیه ‌کننده موسیقی و همکارش Paul de Senneville، دعوت شد تا قطعه ‌ای برای پیانو را ضبط نماید. پل دو سنویل، آهنگساز و مؤسس استودیو دلفین پاریس، این قطعه را برای دختر تازه متولد شده ‌اش به نام آدلین ساخته بود و برای ضبط این قطعه از نوازندگان پیانو دعوت کرده بود تا از بین آنها بهترین نوازنده را برای این قطعه انتخاب کند. فیلیپ ۲۳ ساله به دلیل آنکه اجرایی لطیف و دلنواز از این قطعه انجام داده بود و به علاوه دارای شخصیتی محجوب و چهره ‌ای زیبا بود، از بین ۲۰ پیانیست دیگر انتخاب شد.

دیری نکشید که ۲۲ میلیون نسخه از تک آهنگ «چکامه ‌ای برای آدلین» در ۳۸ کشور دنیا به فروش رسید و به دنبال این موفقیت اعجاب ‌انگیز، فیلیپ نام خانوادگی فرانسوی اصلی خود، پاژه را، برای پرهیز از بد تلفظ شدن در سایر زبان‌ های دنیا به نام خانوادگی مادربزرگ اسکاندیناویایی خود، کلایدرمن، تغییر داد و ریچارد را به عنوان تخلص هنری خود برگزید.

ریچارد کلایدرمن، موفق‌ترین نوازنده پیانو در جهان

او از سال ۱۹۷۷ آلبوم‌ های پیاپی ضبط نمود و اولین کنسرت بین ‌المللی خود را از پایتخت موسیقی کلاسیک، شهر وین اتریش، آغاز نمود. از آن پس، هر سال با انتشار ۲ یا ۳ آلبوم جدید و با برگزاری تورهای بین‌ المللی در کشورهای اروپایی، آمریکای لاتین، خاور دور و خاور میانه، به عنوان یک ستاره کنسرت ‌های بیشماری را ترتیب داد. گفتنی است که از سال ۱۹۷۹ تا کنون، هر ساله، ۲۰۰ روز را در تور جهانی به برگزاری کنسرت برای هوادارانش می‌پردازد. اگر کنسرت های او را دیده باشید، از حجم عظیم گل هایی که تماشاچیان به او هدیه می دهند، به محبوبیت جهانی او پی خواهید برد.

او در کنسرت هایش با بهترین ارکسترهای جهان همکاری کرده است. « London Royal Philharmonic»، « the Bulgarian Symphony»، « Tokyo Symphony»، « Hong Kong Symphony» و.. از نمونه ارکسترهایی مشهوری هستند که ریچارد کلایدرمن در آن با پیانو هنرنمایی کرده است.

موفقیت جهانی کلایدرمن از زمانی آغاز شد که او در طول 250 روز، 200 کنسرت در خارج از فرانسه برگزار کرد. او تاکنون بیش از ۱۲۰۰ ملودی ضبط کرده‌ و بیش از ۸۰ میلیون نسخه از کارهایش را به فروش رسانده است. در کتاب رکوردهای جهانی گینس، از وی به عنوان «موفق‌ترین نوازنده پیانو در سراسر دنیا» نام برده اند.

ریچارد کلایدرمن، موفق‌ترین نوازنده پیانو در جهان

زمانی که او در اوج دوران جوانی خود به سر می برد، در مصاحبه ای از او در مورد آرزوهایش پرسیدند. او نیز در جواب گفت: «من واقعا دوست ندارم یک ستاره شوم، همین که به عنوان یک نوازنده در گروه موسیقی بنوازم، برایم کافی ست.»

او در مورد تورهای جهانی اش می گوید: «من از اجرای زنده لذت می برم، زیرا می توانم به طور مستقیم با مردم در ارتباط باشم. علاوه بر آن، من روی صحنه، در کنار 10 موسیقیدان دیگر می نشینم و با آنها همنوازی می کنم. من از تلفیق ریتم ها و سبک های مختلف موسیقی واقعا لذت می برم.»

او عاشق خانواده اش است، به طوری که با وجود کنسرت های مکرر، هیچگاه از آنها غافل نمی شود. به گفته او، تنها هزینه سنگینی که در ازای کنسرت های خارجی اش می پردازد، دوری از خانواده اش می باشد. «خانواده ام مهمترین دارایی من هستند. آنها به من انگیزه رشد و دلیلی برای زندگی می دهند.»

ریچارد کلایدرمن در ایران نیز از محبوبیت خاصی برخوردار است. او از سال ۱۳۹۱ قصد اجرای کنسرت در ایران را داشت اما در سال ۱۳۹۳ معلوم شد که تلاش اش برای دریافت مجوز بی ‌نتیجه مانده ‌است. در نهایت اعلام شد در تیر ماه۱۳۹۷ به همراه ارکستری حرفه ‌ای در تالار وزارت کشور برنامه اجرا خواهد کرد و برای مخاطبان ایرانی قطعه «ای ایران» را خواهد نواخت.

ریچارد کلایدرمن، موفق‌ترین نوازنده پیانو در جهان

او در این مورد می گوید: «می‌دانم که اولین سرود ملی و مردمی ‌ترین سرود ایرانی‌ ها همین «ای ایران» است، به همین دلیل دوست دارم که آن را برای مردم این سرزمین بنوازم. اولین ‌بار که به آن گوش دادم، حسی عجیب وجودم را فرا گرفت. همان زمان، تصمیم گرفتم ضمن تنظیم مجدد آن برای ساز پیانو، خود را بیش از پیش به حافظه شنیداری مردم ایران و خاطرات آنها نزدیک کنم.»

کلایدرمن همچنین گفته بود که به کشف تم ‌های موسیقی ایرانی و همکاری با موسیقیدان‌ های ایرانی علاقمند است و دوست دارد ایران را، که کشوری زیبا و رویایی با تمدنی شکوهمند است، ملاقات کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ریچارد کلایدرمن، موفق‌ترین نوازنده پیانو در جهان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..