تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازاریابی دیجیتال دقیقا یعنی چه؟! +معرفی روش‌ها و مزایا

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بازاریابی دیجیتالی یا دیجیتال مارکتینگ، نوعی بازایابی محسوب می‌شود که در بستر اینترنت عمل کرده و انواع مختلف دارد.

این سبک از بازاریابی که در دهه‌های اخیر در کشور‌های مختلف باب شده است علاوه بر اشتغالزایی برای افراد، در صورتی که تمامی مراحلش به‌درستی عمل شود درآمدزایی فوق العاده‌ای دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد در این مطلب شما را با بازاریابی دیجیتالی و انواع و اقسام آن آشنا کند، پس با ما همراه باشید.

بازاریابی دیجیتال دقیقا یعنی چه؟! +معرفی روش‌ها و مزایا

بازاریابی دیجیتالی چیست؟

بازاریابی دیجیتال یک اصطلاح کلی برای انواع بازاریابی آنلاین به حساب می‌آید.

بیشتر بدانید: سودای کسب ثروت با بازارسازان جوان/ تفاوت بازاریابی شبکه‌ای با شبکه‌های هرمی چیست؟

صنایع به کانال‌های دیجیتال مثل جستجوی گوگل، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و وب سایت‌ها نفوذ کرده اند و از این طریق با مشتری‌های فعلی و احتمالی آینده خود ارتباط برقرار می کنند.

مفهوم بازاریابی در این امر تغییری نکرده است و مانند قبل ارتباط با مخاطب در مکان درست و در زمان مناسب معنی می شود.

از خود وب سایت گرفته تا برندسازی آنلاین، تبلیغات دیجیتال، بازاریابی ایمیلی، بروشور‌های آنلاین و فراتر از آن‌ها روش‌هایی اند که همه زیر چتر بازاریابی دیجیتال قرار می‌گیرند.

بازاریابی دیجیتال دقیقا یعنی چه؟! +معرفی روش‌ها و مزایا

انواع مراحل دیجیتال مارکتینگ

فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ شامل اقدامات زیر است:

• سایر فرم‌های رسانه‌های دیجیتال
• بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی
• بازاریابی از طریق تاثیرگذاری
• بازاریابی محتوایی
• اتوماسیون محتوا
• تجارت الکترونیک (e-commerce)
• تبلیغات نمایشی (بنری و کلیکی)
• دیسکت‌های نوری و دیسکت‌های بازی
• بهینه سازی موتور جستجوگر یا همان سئو (SEO)
• مانور‌های بازاریابی (Campaign Marketing)
• کتاب‌های الکترونیکی

بیشتر بدانید: داغ ترین ارز دیجیتال را بشناسید 

به علاوه دیجیتال مارکتینگ را می توان به سایر کانال‌های غیر اینترنتی رسانه‌های دیجیتال مانند تلفن‌های همراه (SMS, MMS)، خدمات پاسخ دهی تلفنی و یا متن پیام گونه تلفن در حالت انتظار نیز گسترش داد.

روش‌های بازاریابی دیجیتال بهینه سازی موتور جستجو (سئو)

فرآیند بهینه سازی وب سایت برای اینکه بتوانید در صفحه نتایج موتور‌های جستجو رتبه بالاتری بگیرید؛ بنابراین تعداد ترافیک طبیعی (یا رایگان) که وب سایت‌تان دریافت می‌کند افزایش پیدا خواهد کرد.

بازاریابی محتوا

تولید و تبلیغ محتوا با هدف معرفی و شناساندن برند، رشد ترافیک، جذب کاربر دائمی یا مشتری.

بیشتر بدانید: روشهای کسب و کار اینترنتی 

بازاریابی داخلی

بازاریابی داخلی به نظریه قیف کامل اشاره دارد و هدفش جذب، تبدیل، نزدیکی و خرسند کردن مشتریهاست و این کارو از طریق محتوای آنلاین انجام می‌دهد.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

تبلیغ برند و محتوا در شبکه‌های اجتماعی برای معرفی برند به مردم، هدایت ترافیک به وب سایت شرکت و جذب کاربر‌های دائمی.

بازاریابی دیجیتال دقیقا یعنی چه؟! +معرفی روش‌ها و مزایا

تبلیغات کلیکی یا PPC

در این روش هر بار که کسی روی تبلیغتان کلیک کند به منتشر کننده تبلیغ باید مبلغی رو پرداخت کنید، این نوع تبلیغات ترافیک را به سمت وب سایت هدایت می‌کند. یکی از رایج‌ترین انواع تبلیغات کلیکی، گوگل ادوردز است.

مزایای روش‌های دیجیتال مارکتینگ؟

در قرن حاضر، بدون شک دیجیتال مارکتینگ، مطمئن‌ترین روش ارتباط دوطرفه بین تبلیغ کننده و مخاطب است.

بیشتر بدانید : تفاوت بازاریابی الکترونیکی با بازاریابی اینترنتی چیست؟ 

در این نوع بازاریابی، می‌توانید پیام‌ها را به گونه‌ای طراحی کنید تا به طور کامل پاسخگوی نیاز‌ها و خواسته‌های معین مخاطبان باشد.

در تبلیغات دیجیتالی می‌توان به‌راحتی و با صرف زمان و هزینه کم پیام بسیار جذابی طراحی کرد که ضمن اطلاع رسانی سریع و دقیق جایگاه خود را در فضای مجازی ارتقا داد.

نکات مهم دیجیتال مارکتینگ

۱. مهم‌تر از تعداد، کیفیت بازدید کنندگان است. یادتان باشد که همه مشتری شما نیستند!
۲. در کمپین دیجیتال مارکتینگ، فقط به دنبال اعداد و ارقام نباشید. زیرا دیجیتال مارکتینگ یک هدف نیست! یک وسیله و ابزار کمکی برای رسیدن به هدف است.
۳. تعداد تعاملات یعنی تعداد لایک‌ها، نظرها، به اشتراک گذاری‌ها حائز اهمیت است و این موضوع است که نهایتا به ارتقا< برند و فروش بیشتر شما کمک می‌کند.
۴. توجه به این نکته مهم است که هدف دیجیتال مارکتینگ افزایش تعاملات کاربران در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی است؛ و در نهایت باید منجر به کسب درآمد و بازگشت هزینه‌های دیجیتال مارکتینگ شود.
۵. نکته‌ی مهم دیگر این است که بهینه سازی فقط برای وب سایت‌ها نیست بلکه برای تمامی کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ، از جمله شبکه‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازاریابی دیجیتال دقیقا یعنی چه؟! +معرفی روش‌ها و مزایا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..