تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«ماکرون» اتحادیه اروپا را تهدید کرد

در آستانه نشست فردای سران اروپا در بروکسل درباره پناهجویان، «ماکرون» کشور‌های اروپائیِ نافرمان را به تحریم‌اقتصادی تهدید کرد.

مهاجران را نپذیرید تحریم اقتصادی می شوید

امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه امروز شنبه و در آستانه نشست سران اروپا برای تصمیم گیری پیرامون مسأله مهاجرت در قاره سبز، در سخنانی تهدید کرد: کشور‌های اروپائی که از پذیرش مهاجران خودداری کنند، در معرض تحریم‌های اقتصادی قرار خواهند گرفت.

رئیس جمهوری فرانسه پس از دیدار با «پترو سانچز» نخست وزیر جدید اسپانیا در این خصوص اعلام کرد: پاریس نمی‌تواند بپذیرد کشورهائی که از انسجام اتحادیه اروپا سود می‌برند وقتی که موضوع پناهجویان پیش می‌آید، تسلیم منافع داخلی کشور‌های متبوع خود شوند.

وی خطاب به کشور‌های اروپائی مخالف در موضوع مهاجران تأکید کرد: در صورتی که کشوری بر خلاف انسجام این اتحادیه گام بردارد، می‌توان علیه آن از مکانیسم تحریم شامل محدودیت هائی در حوزه کمک‌های اروپا استفاده کرد.

گفتنی است نشست فردا یکشنبه اعضای اتحادیه اروپا قرار است به ابتکار آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در بروکسل برگزار شود تا به بحران مهاجرت بپردازد.

رهبران ۴ کشور اروپای شرقی نشست اتحادیه اروپا را تحریم کردند

ویکتور اوربان نخست وزیر ملی گرای مجارستان که همراه با ۳ رهبر دست راستی دیگر اروپایی خود یعنی لهستان، جمهوری چک و اسلواکی گروه V. ۴ را تشکیل داده است، اعلام کرد که این ۴ کشور در نشست روز یکشنبه اتحادیه اروپا که به ابتکار آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان برگزار می‌شود شرکت نخواهند کرد.

سران این ۴ کشور می‌گویند آنگلا مرکل در تلاش است کشور‌های اروپایی را برای پذیرش سهم بیشتری از پناهندگان راضی کند، سیاستی که مورد پذیرش این چهار کشور با دولت‌های دست راستی نیست.

این چهار کشور اروپای شرقی به شدت مخالف نظرات کشور‌های اروپای غربی در خصوص پذیرش پناهجویان هستند.

این در حالیست که مرکل در هفته‌های اخیر خواهان سهم پذیری بیشتر کشور‌های اروپایی در زمینه پذیرش پناهجویان شده است.

اوربان در این خصوص می‌گوید: «ما درک می‌کنیم که برخی از کشور‌ها مشکلات سیاسی دارند، اما این نمی‌تواند باعث شود که به صورت اضطراری و با شتاب بالا مهاجرین را در کشورهایمان بپذیریم. می‌دانیم که روز یکشنبه قرار است نشستی میان کشور‌های اتحادیه برای موضوع مهاجرت برگزار شود، اما متاسفانه ما به همراه لهستان، چک و اسلواکی نمی‌توانیم در آن شرکت کنیم.»

همچنین ماتئوش موراویه‌تسکی نخست وزیر لهستان هم می‌گوید: «ما چهار کشور در موضوع مهاجران با یکدیگر هم صدا هستیم. ما اسنادی را که کمیسیون اروپا در مورد نشست روز یکشنبه ارسال کرد مطالعه کردیم، اما نتیجه گرفتیم که پیشنهادات کمیسیون را نمی‌توانیم درک کنیم و در نتیجه برای ما قابل پذیرش هم نیست.»

گفتنی است نشست روز یکشنبه اعضای اتحادیه اروپا قرار است به ابتکار آنگلا مرکل در بروکسل برگزار شود تا به بحران مهاجرت بپردازد.

گردآوری:گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««ماکرون» اتحادیه اروپا را تهدید کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..