تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موضوع پارک ملی گلستان، فروش پروانه شکار به خارجی هاست/تصمیم گیران محیط زیست بیسواد وخائن هستند

سلامت نیوز: در روزهای اخیر، مدیریت مستقل در پارک ملی گلستان بدون حضور مسوولان و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان بار دیگر خبرساز شد. هر چند از دیماه سال گذشته و با انتصاب مدیر جدید پارک بدون اعمال نظر مدیرکل گلستان این اتفاق رخ داده اما حالا می رود تا با صدور نامه های اداری رسمی از جمله نامه حمید ظهرابی معاون محیط طبیعی سازمان، از اجرای پنهانی درآمده و علنی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اسکان نيوز، این درحالی است که هیچیک از کارشناسان و دانشگاهیان این حوزه چنین الگویی را تایید نمی کنند و بر تهیه طرح آن پیش از اجرا اتفاق نظر دارند. آگاهان می گویند خط فکری که خواهان استفاده از پارک ملی گلستان به عوان یکی از کانون های شکار بین المللی است چنین طرحی را با هدف فروش پروانه شکار دنبال می کند. همان خط فکری که در در هفته های گذشته و همزمان با فصل زایمان و زادآوری حیات وحش، مجوز پنهانی شکار برای خارجیان را صادر کرده و با تعجیلی شگفت انگیز، به سرعت آنرا اجرایی کرد.

مجید مخدوم، عضو هیات علمی دانشگاه تهران، یکی از پایه گذاران علم آمایش در ایران و از تدوین‌کنندگان "طرح جامع پارکداری پارک ملی گلستان" درباره سیاست های اخیر دولت و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پارک ملی گلستان گفت:« محیط زیست ما رو به قهقرا است و یک عده آدم بیسواد وخائن، هر کاری را بدون مشورت با متخصصان، انجام می دهند. موضوع پارک ملی گلستان نیز، فروش پروانه شکار به شکارچیان خارجی است و متاسفانه این هایی که در اینباره تصمیم گرفته اند نه پارک ملی گلستان را می شناسند و نه می دانند محیط زیست چیست؟ تاسف آور این است که چوب بیسوادی آقایان تصمیم گیر در محیط زیست را ملت ایران می خورند.

پارک ملی گلستان اتفاقا یکی از بهترین پارک های ماست که خوب اداره شده واجرای این طرح ها به نام تغییرات مدیریت، با هدف های دیگری در آن دنبال می شود. این ها در واقع به دنبال این هستند که یک پروانه شکاری برای خارجی ها صادر کنند و پولی گیرشان بیاید و والسلام.»

مجید مخدوم درباره سیاست های جدید سازمان حفاظت محیط زیست که به طور پنهانی و غیرشفاف در پارک ملی گلستان در حال اجراست و اخیرا و پس از اجرا در نامه معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست عنوان شده است، به اسکان نيوز گفت:« وقتی شخص رییس سازمان می گوید که من فقط 5 درصد از محیط زیست می دانم دیگر چه انتظاری می توان از معاونان ایشان داشت؟ اصلا این ها می دانند پارک چی هست و محیط زیست چیست که چنین تصمیماتی را بدون مشورت با متخصصان در آن اجرایی می کنند؟!»

این استاد قدیمی و شناخته شده دانشگاه در ادامه افزود:« متاسفانه گرفتاری ما از این بیسوادهاست و چوب بیسوادی این آقایان را دارند ملت ایران می خورند.»

هدف های دیگر!

او گفت:« سابقه پارک ملی گلستان مربوط به سال 1338 است که از آنزمان دارد اداره می شود و خوب هم اداره شده است. این پارک اتفاقا یکی از بهترین پارک های ماست که اجرای این طرح ها به نام تغییرات مدیریت، با هدف های دیگری در آن دنبال می شود. احتمالا آقایان یا می خواهند زمین های آن را بالا بکشند و یا می خواهند در آن، برج درست کنند. این ها در واقع به دنبال این هستند که یک پروانه شکاری برای خارجی ها صادر کنند و پولی گیرشان بیاید و والسلام.»

مخدوم تاکید کرد:« از اوضاع کنونی ایران گریه ام می گیرد. چهارشنبه گذشته در جلسه ای بودیم که مناطقی از ایران را که بیابانی شده اند بررسی می کردیم. شاید باورتان نشود که من گریه ام گرفته بود. یک چهارم ایران در معرض بیابانی شدن است و من با دیدن نقشه این مناطق گریه کردم. حالا باید این مناطق زیردست این آدم هایی برود که بیسواد و خائن هستند.»

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال اسکان نيوز که "آیا طرح مدون و مطالعه شده ای برای تغییر مدیریت در پارک ملی گلستان موجود است؟" گفت:« درطرح جامع پارکداری پارک ملی گلستان که من وهمکارانم سال‌ها پیش آن را تهیه و تدوین کردیم، روشی به عنوان «مدیریت هیات‌امنایی» نبوده و نیست؛ بر این اساس، روش هیات امنایی خلاف تمام مصوبات سازمان حفاظت محیط زیست است و در هیچ‌جای آن، طرح جامع که حاصل پژوه ها و تحقیقات یک تیم تخصصی در حوزه مسائل پارک ملی گلستان است، ديده نمي‌شود. به نظر من هیات امنا نمی تواند مشکلی را در پارک ملی گلستان حل کند و این ها همه بهانه است.».

او درباره تهیه طرح مدیریت برای این پارک ملی گفت:« وقتی به شکارچیان خارجی پروانه شکار می دهند و پول و ارز می گیرند لابد فردا یک مشاور خارجی هم می آورند تا چنین طرح هایی را برای مدیریت نخستین پارک ملی ایران به آنها بدهد.»

مخدوم در ادامه یادآوری کرد:« شاید باورتان نشود؛ اما برای تهیه طرح مدیریت پارک ملی گلستان که آنهمه زحمت کشیدیم بنده فقط 9 هزار تومان گرفتم؛ ما به خاطر عشق به وطن و طبیعت این کار را کردیم و الان هم به خاطر عشق به وطن، اظهارنظر می کنیم.»

این دکترای محیط زیست درپاسخ به این پرسش اسکان نيوز که " آقای عیسی کلانتری اخیرا گفته اند در دوره ایشان، به کمک کارشناسان تصمیم گرفته می شود نه انجمن ها و سمن ها" گفت:« تا امروز ایشان از ما هیچ نظری نخواسته اند. آقای کلانتری چندی پیش همین فرمایشات را در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران مطرح کردند و گفتند این خرابی که اینجا هست حاصل کار شما دانشمندهاست که به ما هشدار ندادید. من هم بلند شدم و گفتم آقای کلانتری! من سال 1366 به شما گفتم که وضع خراب است و شما در وزارت کشاورزی خیانت می کنید و این کارها و طرح هایی که اجرا می کنید درست نیست؛ اما شما توجه نکردید. آیا این ها هشدار نبود؟ آقای کلانتری در پاسخ بنده گفتند من یادم نمی آید و من هم به ایشان گفتم تمام این سخنان را ضبط شده دارم؛ می توانم برای تان بیاورم. مقاله اش را هم نوشته ام.»

مخدوم در پایان تاکید کرد:« اگر واقعا این همه پول دارند و می خواهند برای پارک ملی گلستان اختصاص دهند، چرا جاده را از دل پارک ملی بیرون نمی برند؟ انتقالی که مصوبه دو دولت را نیز دارد و دولت روحانی هم وعده آنرا به مردم داده است. اما مساله این است که این بودجه از فروش پروانه شکار به خارجی ها تامین می شود و یقینا در همین راه خرج خواهد شد.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موضوع پارک ملی گلستان، فروش پروانه شکار به خارجی هاست/تصمیم گیران محیط زیست بیسواد وخائن هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..