تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از دریاچه اسرارآمیز ایران چه می دانید؟

تخت سلیمان و دریاچه فیروزه‌ای رنگش از دیرباز مورد توجه بسیاری از توریست‌های ایرانی و خارجی بوده است. این دریاچه اسرارآمیز را بیشتر بشناسیم.

مقاله های مرتبط:

اگر اردیبهشت ماه از تهران به سمت غرب پیش برانید، مناظری جادویی در انتظار شما خواهد بود. کوه‌های یکدست سبز شده، دشت‌های پر از گل‌های زرد و شقایق‌های وحشی که اینجا و آنجا بعد از بارش باران بهاره سر برآورده‌اند. اگر به دنبال مقصدی جادویی با قدمتی مثال زدنی و طبیعتی متفاوت هستید، باید مسیر را تا زنجان و کمی بعدتر از آن ادامه دهید. ۱۴۰ کیلومتر آن سوتر، در ۴۵ کیلومتری شمال شرق تکاب در استان آذربایجان غربی، جواهری مثال‌زدنی قرار گرفته که با توجه به جاذبه‌های بی‌نظیرش، بسیار مهجور و ناشناس باقی مانده است. تخت سلیمان را می‌گویم؛ مکانی که جادوی تاریخ و افسانه و طبیعت را باهم درآمیخته است. داستان اسطوره‌ای تخت سلیمان و زندان دیوش حکایتی است بس شیرین و شنیدنی، اما آن دریاچه اسرارآمیز روبروی ویرانه‌های باقی مانده از معبد آناهیتا، خود به تنهایی داستان عجیبی دارد. دریاچه‌ای که در واقع چشمه‌ای جوشان است و عمقش در برخی نقاط به ۱۲۰ متر هم می‌رسد.

تخت سلیمان

 از نظر بسیاری از توریست‌های انرژی،  تخت‌ سلیمان نیز یکی از چاکراه‌های زمین است و باعث بهبود وضعیت فیزیکی، جسمی، روحی انسان می‌شود

اما نکته شگفت‌انگیز این چشمه تنها به ثابت ماندن درجه حرارت سطح آب در تمام طول سال روی ۲۱ درجه سانتی‌گراد و نحوه خروج آب از آن ختم نمی‌شود، بلکه این چشمه در کنار اهرام ثلاثه مصر و کعبه، یکی از چاکراه‌های اصلی انرژی روی کره زمین به شمار می‌آید.

دریاچه تخت سلیمان

چاکراه‌های زمین و سایت‌های مقدس نقاطی هستند که انرژی حیاتی زمین در آن‌ها به خوبی قابل درک است، چراکه زمین طبق نظریه‌ی گایا، به عنوان موجودی زنده دارای سیستم عصبی است که در واقع این سیستم، توسط جریان‌های الکتریکی روی سطح زمین واتمسفر آن به وجود می‌آید. چاکراه‌ها حلقه‌هایی هستند که انرژی را در اطراف سیاره زمین به گردش در می‌آورند. تخت سلیمان در سال ۲۰۰۳ وارد لیست میراث جهانی یونسکو شد، اما قدمت معرفی این سایت به عنوان یکی از نقاط اصلی انرژی زمین به سال ۱۹۶۷ توسط رابرت کن (Robert Coon) برمی‌گردد.

توریست‌هایی که به اصطلاح به «توریست انرژی» یا «توریست معنوی» معروف هستند، در جستجوی انرژی‌های شفابخش و نیز برای حفاظت از کره زمین هرساله به چنین نقاطی سفر می‌کنند. به گفته این توریست‌ها، بازدید از چنین مناطقی باعث بهبود وضعیت فیزیکی، جسمی، روحی و معنوی فرد می‌شود و در حقیقت یکی از مهم‌ترین اهداف اصلی توریسم، درک انرژی حیاتی زمین و حفظ آن است.

تخت سلیمان

سال‌های سال است که در سرتاسر دنیا تورهایی تحت عنوان تورهای درمانی به مقاصدی مشابه این دریاچه انجام می‌شود و استقبال از چنین مکان‌هایی، روز به روز در بین مردم در حال گسترش است. دریاچه تخت سلیمان که طبق افسانه‌ها، از کوبش عصای حضرت سلیمان در این نقطه از زمین پدیدار شده است، همواره در مباحث زمین‌شناسی، باستان‌شناسی و نیز در اسطوره‌های مذهبی مورد توجه بسیار واقع شده و با گذشت سالیان دراز، رازهای بسیاری را در دل خود پرورش می‌دهد، رازهایی که هنوز جوابی برای بسیاری از آن‌ها پیدا نشده است. با این تفاسیر، بهتر است نگاهی متفاوت به این مکان اسرارآمیز داشته باشیم. شاید این بار، وقتی کنار این دریاچه جادویی با آن رنگ فیروزه ای درخشان و عجیبش قرار گرفتیم، حضور انرژی برتری را حس کنیم. همچنان که گویی نیاکان ما، به واسطه‌ی کشش جادویی این نقطه از زمین، آن را تبدیل به مکانی برای برپاسازی یکی از مهم‌ترین سکونتگاه‌های بشری کردند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از دریاچه اسرارآمیز ایران چه می دانید؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..