تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تداوم زندگی کانکسی در سرپل ذهاب

به گزارش شما نیوز ، فرهاد تجری، نماینده قصر‌شیرین، درباره وضعیت زلزله زدگان سرپل ذهاب می‌گوید: «الان دیگر در موارد خاصی، زلزله‌زدگان به کانکس نیاز دارند». نماینده قصرشیرین در توضیح این گفته خود افزود: «آنهایی که توانستند خانه‌ای تهیه کنند، زیر سقف رفته‌اند و بخشی هم چون چاره‌ای ندارند و خانه‌شان تخریب شده، فعلا در شرایط کانکس هستند و عمدتا کانکس تهیه کرده‌اند». او ادامه داد: «در موارد استثنا هم ازسوی خیرین پوشش داده شده‌اند».

او با انتقاد از سیاست‌های بنیاد مسکن در تقسیم‌بندی برای اختصاص کانکس، این دسته‌بندی را این‌گونه توصیف کرده بود: «تعميري نوع ١، ٢، ٣» و «تخريبي نوع ١ و ٢» که کانکس‌ها فقط به «تخريبي نوع ١» داده شده و بقيه گروه‌ها از داشتن کانکس محروم‌اند و این باعث شده عده زيادي در زير چادرها مستقر باشند و در اين سرما کانکس به آنها تعلق نگيرد».

حالا تجری می‌گوید: «بخشی از کانکس‌هایی که خالی می‌شود، باعث ارزان‌شدن کانکس می‌شود یا اینکه افرادی که کانکس دارند و دیگر نیازی به آن ندارند، به افرادی که ندارند، اهدا می‌کنند». نماینده قصرشیرین در مجلس، با بیان اینکه وسایل سرمایشی مورد نیاز مردم است، درباره علت کندشدن ساخت‌و‌سازها گفت: «افزایش قیمت مصالح و آهن، فشار مضاعفی به مردم آورده که باید به مردم کمک شود». او ادامه داد: «در مقطعی هم نبود مصالح ساختمانی مثل سیمان، ماسه و آهن‌آلات و... در کار وقفه ایجاد کرد که با تدبیر مسئولان برطرف شد و الان روند ساخت‌وساز ادامه دارد». او در پاسخ به اینکه آیا همچنان کسانی هستند که هنوز ساکن چادر باشند، گفت: «بله، هنوز در مواردی هستند؛ اما فضا برای تحمل زیر چادر نیست». تجری اضافه کرد: «الان تقریبا می‌توانند کانکس تهیه کنند و با وسایل سرمایشی و کولر فضا را خنک کنند».

نماینده قصرشیرین با اشاره به ساخت‌وسازهایی که سپاه داشته است، گفت: «بخشی از این خانه‌ها با کمک خودشان (سپاه) ساخته شده و بخشی هم با کمک بسیج سازندگی و نیروهایی که به منطقه اعزام شدند». او درباره نوع کمک‌ها هم گفت: «خیلی از خدماتشان رایگان است و به موردش بستگی دارد». تجری ادامه داد: «خدمات خوبی در حوزه بسیج سازندگی صورت گرفته و حتی در اهدای کانکس‌ها از ظرفیت خیرین استفاده کردند. تعداد زیادی از نیروها و دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع)، بسیج سازندگی و نیروهای کار مجانی و بخشی از مردم کمک کردند». او در ادامه به ساخت‌وسازهای دیگری هم اشاره کرد: «واحدهایی هم با هماهنگی بهزیستی و کمیته امداد بوده که بخشی از هزینه‌های آنها را تأمین کردند».

تجری به کمک‌ها و خدمات دولت هم اشاره کرد و گفت: «دولت کمک‌های خودش به‌صورت عمومی و کلی را دارد. دولت ساخت مسکن را برای آنها که تأمینی یا تخریبی هستند، طبق ضوابط انجام می‌دهد و پرداخت می‌کند». او ادامه داد: «فقط با توجه به افزایش قیمت‌ها ممکن است این کمک‌ها جوابگو نباشند، ولی بالاخره دولت در این حوزه خدمات مؤثری انجام داده است».




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تداوم زندگی کانکسی در سرپل ذهاب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..