تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بلومبرگ: کارمندان گوگل از توسعه یک ابزار امنیتی برای دولت سر باز زده اند

بنابر گزارش تازه خبرگزاری بلومبرگ، اوایل سال جاری میلادی، گروهی از کارمندان گوگل از کار کردن روی یک ابزار امنیتی که می توانست به قراردادهای نظامی بیشتر برای گوگل منجر شود سر باز زده اند. این ابزار ظاهراً یک تکنولوژی میانی و کلیدی برای توسعه سیستم های ابری امن است که می تواند از سوی آژانس های دولتی مورد استفاده قرار گیرد.

بدون این ابزار، گوگل در برنامه ای که به سنجش میزان ریسک پذیری ابزارهای توسعه یافته از سوی کمپانی ها می پردازد سطح امنیتی «متوسط» را دریافت می کند؛ در این بین شرکت هایی مثل آمازون و مایکروسافت که محصولاتی با سطح امنیتی «بالا» توسعه داده اند می توانند به قراردادهای بیشتر با آژانس های دولتی دسترسی داشته باشند.

کارمندان سابق و فعلی گوگل به به بلومبرگ گفته اند افراد مخالف با این پروژه -که حالا تحت عنوان «گروه نه نفره» شناخته می شوند- نگرانی هایی درباره سو استفاده دولت از این ابزار و جنگ افروزی داشته اند. منابع همچنین می گویند که سر باز زدن مهندسان از کار روی این پروژه، به اعتراض سایر کارمندان گوگل به پروژه هایی نظیر پروژه Maven نیز کمک کرده است.

طی چند وقت اخیر در اخبار خوانده بودیم که کارمندان گوگل به خاطر همکاری با دولت بر سر یک پروژه مرتبط با هوش مصنوعی، به این کمپانی اعتراض کرده اند و برخی حتی از سمت خود استعفا دادند. اما در نهایت گوگل از موضع خود عقب کشید و اعلام کرد که قراردادش با پنتاگون را تمدید نخواهد کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بلومبرگ: کارمندان گوگل از توسعه یک ابزار امنیتی برای دولت سر باز زده اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..