تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جاذبه گردشگری شهری از جنس کوچه‌های «طهران قدیم» + تصاویر

خبرگزاری تسنیم/

تهرانی که زمانی طهران بود، آنی نیست که هر روز، تو و من در شلوغی و سر و صدای روزگار پایتخت می‌بینیم، تهرانی که زمانی، به آن چنارستان می‌گفتند، جلوه‌ای از معماری و زیبایی‌های شهری را با خود یدک داشت تا هر رهگذری در کوچه و پس کوچ‌هایش با آن رفاقتی دیرینه پیدا می‌کردند.

بیشتر ببینید:

چگونه مساحت ایران سالانه 30میلی‌متر کم می‌شود/یک نشانی عجیب از هضم مغول در فرهنگ ایران

وجود 70هزار گویش در ایران/منشا مشترک کردها و آذری ها چیست/ایران یا سرزمین پارس؟

ماجرای هدیه "خودنویس تپانچه ای" هیتلر به رضاشاه/نامه تاریخی علامه دهخدا به صدای آمریکا

چه زیبا بود وقتی شروع روز و پایان کار، در کوچه ای که خانه ای داری، هر روز و شب از ابتدای کوچه تا انتهای آن و در عبور از مقابل هر خانه و درب منزلی چشم‌هایت به گچ بری‌های آشنا شود که هر بخش از آن مفهومی از تاریخ و فرهنگ ایران را یدک می‌کشید.

معماری‌های طهران نه‌چندان قدیم و همین یک قرن پیش؛ آنچنان در عالم گردشگری می‌تواند پتانسیل جذابی برای توریسم‌ها خودنمایی کند که در روزگاری نه چندان دور، همین گچ‌بری‌ها که امروزه جانی دیگر از آن‌ها باقی نمانده است، خود به خوبی در انتقال باورها و آموزش نسل‌ها، معلمی می‌کردند.

حال چنین کوچه‌هایی را می‌توانید در اطراف یکی از بافت‌های قدیم تهران از جمله نزدیکی‌های میدان قیام یا همان میدان اعدام مشاهده کنید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جاذبه گردشگری شهری از جنس کوچه‌های «طهران قدیم» + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..