تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هفته موسیقی تحت تاثیر تب و تاب جام جهانی

  *حضور اهالی موسیقی در جام جهانی

برخی خوانندگان و اهالی موسیقی نیز برای تماشای مسابقات تیم ملی کشورمان و دیگر مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸، خود را به روسیه رساندند تا از نزدیک شاهد این رویداد بزرگ باشند.

بهنام بانی، رضا یزدانی، شهرداد روحانی، سالار عقیلی، به همراه مدیر و برخی از اعضای بنیاد فرهنگی هنری رودکی در روسیه هستند و ویدیو‌های ارسالی این هنرمندان در فضای مجازی بازخورد فراوانی داشته است.

*کنسرت‌های ارکستر ایرانی در روسیه

طبق وعده بنیاد رودکی دو کنسرت از ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران در دو شهر روسیه برگزار شد. کنسرتی که با استقبال ایرانیان حاضر روسیه همراه بود. همچنین این اتفاق تمجید سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان را نیز در پی داشت. و علی ترابی مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تمجید از این کنسرت پرداخت و گفت: پروژه اجرا‌های ارکستر سمفونیک واقعا فشرده و سنگین بود. انتخاب و تولید قطعات سرود رسمی تیم ملی در جام جهانی فوتبال، قطعا پروژه بزرگ و دشواری بود. و از همکارانم در بنیاد رودکی زحمات فراوانی کشیدند. از همه دست اندرکاران تشکر می‌کنم.

وی افزود: بزرگی این کار به وضوح مشخص بود. این تجربه می‌تواند به برنامه‌های بعدی ما در خارج از ایران، کمک کند.

*رویکرد جدید دفتر موسیقی به جشنواره فجر

به نظر می‌رسد، رویکرد دفتر موسیقی وزارت ارشاد نسبت به جشنواره موسیقی فجر تغییر کرده است؛ چرا که ترابی رئیس دفتر موسیقی تصمیمات تازه‌ای در این باره گرفته است. ترابی در این‌باره گفت: یک سوال در سطح جامعه موسیقی به وجود آمده است که چرا جشنواره موسیقی فجر، آیین نامه مدون و درست ندارند. بر این مبنا قرار شد آیین نامه‌ای برای جشنواره موسیقی فجر نوشته شود.

وی ادامه داد: احساس کردم که این آیین نامه پیشنهادی آن چیزی نیست که بتواند پاسخگوی درخواست موسیقیایی اهالی هنر اول باشد. با چندین گروه کارشناسی مشورت کردم و سعی کردیم که آیین نامه را به حرفه ای‌ترین متد‌های استاندارد، نزدیک کنیم.

ترابی اضافه کرد: نسخه نهایی برای ثبت، به دفتر معاونت هنری وزارت ارشاد ارسال شد. من فکر می‌کنم با پایان مراحل آیین نامه که در سایت دفتر موسیقی هم منتشر شده است، مشکلات و ایرادات در جشنواره‌های بعدی کم و کمتر شود. وی در خصوص دبیری جشنواره موسیقی فجر خبر داد: دو گزینه برای دبیری این جشنواره به ما معرفی شده است که ما از میان این دو آن شخص را که با آیین‌نامه جشنواره تناسب بیشتری دارد، انتخاب می‌کنیم.

*جدیدترین آلبوم مانی رهنما منتشر شد


۳۰ خرداد ۹۷ آلبوم با "خودم میرقصم" با صدای مانی رهنما منتشر شد. نکته جالب درباره این آلبوم این است که برای اولین بار قرار است، نسخه فیزیکی این اثر روز ۱۵ تیر یعنی پس از ۱۶ روز از انتشار دیجیتالی آن به بازار عرضه شود. تهیه کننده این اثر علی اوجی است. "با خودم میرقصم" ۱۱ قطعه دارد و بهنام رهنما تنظیم آن را انجام داده است. تولید این اثر پنج سال به طول انجامیده است. آخرین آلبوم مانی رهنما به نام من و تو نزدیک به شش سال پیش و با تهیه کنندگی علی اوجی منتشر شده بود.


*پنجمین آلبوم گروه رستاک منتشر شد

بیست و هشتم خرداد ماه در خانه فرهنگ و هنر آخرین آلبوم گروه رستاک منتشر شده و دارای هفت قطعه‌ی بختیاری، بندری، آذری، گیلکی، کردی و دو قطعه فارسی است. نکته جالب درباره این آلبوم بازگشت مجید پوستی است که در این سال‌ها فعالیت هایش در حوزه موسیقی را خارج از گروه رستاک پیش برده بود و این بار به عنوان خواننده و آهنگساز با این گروه همکاری کرد.

*عقیلی این‌بار با سه تار آلبومی منتشر کرد سالار عقیلی که این روز‌ها برای اجرای کنسرت در روسیه به سر می‌برد، آلبومی را با ۹ قطعه به بازار عرضه کرد. این آلبوم اثر مسعود شعاری و با تکنوازی سه تار تولید شده است. "شب خیال"، "بسته دام"، "آتش دل"، "آتش عشق"، "خفته بیدار"، "ابوعطا"، "بهار دلکش" و ... از جمله قطعات این آلبوم است که با سروده‌هایی از شاعران معاصر و کهن مانند فریدون مشیری، حسین گل‌گلاب، عطار نیشابوری، سعدی و خیام تولید شده است.

نکته جالب درباره «افسانه روزگار» این است که این آلبوم را می‌توان به صورت آنلاین و قانونی در فضای سایبر شنید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هفته موسیقی تحت تاثیر تب و تاب جام جهانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..