تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از توسعه خط ۷ مترو تهران در علوم و تحقیقات تا شرایط فعالیت اساتید بازنشسته دانشگاه آزاد

برای جمعه صبح///از توسعه خط ۷ مترو تهران در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تا شرایط فعالیت اساتید بازنشسته دانشگاه آزادبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه وزارت علوم این هفته با اخبار متنوع و بی‌شماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در ادامه دنبال کنید.

مجلس موضوع افزايش سهمیه ايثارگران را بررسی می‌کند

منصور غلامی وزیر علوم گفت:بررسی ابعاد مختلف این موضوع به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرده و در حال بررسی است.

وزیر علوم با اشاره به بحث سهمیه‌ها و تصمیم‌گیری آن در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: پیشنهادی برای بازنگری در بحث سهمیه دانشجویان از سمت وزارت علوم به مجلس شورای اسلامی رفته است و منتظر بررسی و نظر نمایندگان مجلس هستیم.

وی ادامه داد: پیشنهاد وزارت علوم در مجلس در حال تصمیم‌گیری و بررسی است تا قانونی جدید در خصوص آن به تصویب برسد.

غلامی در خصوص نظر وزارت علوم درباره سهمیه‌ها گفت: نظر ما این است که موضوع سهمیه‌ها کمی تعدیل شود و امیدواریم که نظر مجلس هم به همین صورت باشد.

فرصت‌های مطالعاتی ویژه دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد برگزار می‌شود

علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان دوره دکتری باید به مدت 6 تا 12 ماه فرصت انجام فعالیت تحقیقاتی در مراکز بین‌المللی را داشته باشند، به عنوان مثال با ایجاد ارتباط با دانشگاه های آلمان این فرصت برای دانشجویان فنی و مهندسی فراهم می شود.

وی خاطرنشان کرد: در آینده با توسعه همکاری‌های بین‌المللی و اجرایی کردن تفاهم‌نامه‌ها این شرایط برای سایر گروه‌های دانشجویی هم فراهم می‌شود و واحدهای دانشگاهی نیز در این زمینه باید یک سیاست تشویقی را دنبال کنند.

توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی ایران و فرانسه

حسین سالارآملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت:در این نشست 2 روزه، رؤسای ۱۸ دانشگاه و پژوهشگاه از وزارتخانه‌های علوم و بهداشت ایران و رؤسای ۳۵ دانشگاه بزرگ کشور فرانسه حضور می‌یابند.

وی افزود: در این نشست غلامی در جمع رؤسای دانشگاه‌های 2 کشور سخنرانی خواهد کرد سپس تهیه نقشه راه همکاری‌های علمی وفناوری 2کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سالارآملی گفت: تبادل استاد و دانشجو، انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و ایجاد دوره‌های مشترک تحصیلی از مواردی است که مورد بحث و بررسی رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی قرار خواهد گرفت.

توسعه خط ۷ مترو تهران تا دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات

اقبال شاکری رئیس مرکز عمرانی ، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در جلسه مشترکی با حضور مهندس هاشمی رئیس شورای شهر تهران مصوب شد شرکت مترو تهران خط ۷ را از میدان بوستان سعادت آباد تا دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات توسعه دهد. در مطالعاتی که دانشگاه آزاد اسلامی انجام داده ۳ ایستگاه در این بخش از خط ۷ مترو دیده شده و البته نیاز هست که مطالعات صورت گرفته نهایی شود.

شاکری با بیان اینکه در این جلسه راهکارهای اجرایی مورد بحث قرار گرفت و شرکت مترو برای اجرا اعلام آمادگی کرد، گفت: مقرر شد جلسه مشترکی با حضور شهردار منطقه ۵ و مدیر عامل مترو در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر برگزار شود تا هر چه سریعتر مقدمات اجرا فراهم شود.

با رئیس قوه قضائیه برای رفع مشکلات دانشجویان اغتشاشات اخیر مذاکره کرده ام

علوم منصور غلامی وزیر علوم گفت:همکارانم در دانشگاه تهران و وزارت خانه ، پیگیر حل مشکلات دانشجویان از راه های قانونی بوده اند.

وی با بیان اینکه اینجانب شخصا با رئیس قوه قضائیه برای رفع مشکلات دانشجویان صحبت کرده ام، ادامه داد: بلافاصله پس از دریافت خبر صدور حکم اولیه دستور تشکیل کمیته ای متشکل از معاون فرهنگی و اجتماعی و معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم را صادر کرده ام تا پیگیر موضوع باشند.

شرایط فعالیت اساتید بازنشسته دانشگاه آزاد

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای هماهنگی واحد علوم و تحقیقات گفت:آن دسته از اعضای هیات علمی برجسته که به افتخار بازنشستگی نائل می‌شوند، نمی‌خواهیم از دست بدهیم، بلکه برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا همکاری خود را به عنوان استاد وابسته با واحد علوم و تحقیقات ادامه دهند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر نیاز به بازنگری جدی در آئین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی گفت: بخش قابل توجهی از امتیاز‌های مربوط به ارتقای اعضای هیئت علمی به مقالات وابسته شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: این در حالی است که انتظار می‌رود برای معیار‌های جدید و روش‌های دیگری که می‌توان از طریق آن‌ها برای ارتقای اعضای هیئت علمی امتیازآوری کنیم، تدبیر صورت گیرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از توسعه خط ۷ مترو تهران در علوم و تحقیقات تا شرایط فعالیت اساتید بازنشسته دانشگاه آزاد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..