تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صادرات ۲۴۰ میلیون دلاری تجهیزات پزشکی ایرانی/ سهم ۳۰ درصدی تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی از بازار

صادرات ۲۴۰ میلیون دلاری تجهیزات پزشکی ایرانی/  سهم ۳۰ درصدی تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی از بازاربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا مسائلی مدیرکل اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در حاشیه بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندان پزشکی، آزمایشگاهی و دارویی (ایران هلث) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در بیست و یکمین نمایشگاه ایران هلث حدود ۵۰ محصول دانش بنیان و فن‌آور در حوزه تجهیزات پزشکی در کشور رونمایی شد؛ تفاوتی که این محصولات با نمونه‌های سال‌های گذشته داشتند، عمق تکنولوژی این محصولات و کلاس خطر بالای آنهاست.

مسائلی ادامه داد: خوشبختانه تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی کشور توانستند برای تولید محصولات خود پروانه ساخت از وزارت بهداشت بگیرند و تلاش‌های صورت گرفته موجب شد ۲ اتفاق مهم در حوزه تجهیزات پزشکی را شاهد باشیم.

مدیرکل اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت توسعه صادرات و الزام تولیدکنندگان به اخذ استاندارد‌های اتحادیه اروپا را ۲ اتفاق مهم و اساسی در حوزه تجهیزات پزشکی در سال جاری دانست و افزود: در سال جاری صادرات تجهیزات پزشکی ۱۰ برابر رشد داشته و از ۲۴ میلیون دلار به ۲۴۰ میلیون دلار رسید که  کار متراکم و سنگینی  در بخش خصوصی انجام شده است  و دولت زمینه‌سازی حضور تولیدکنندگان در نمایشگاه‌های مختلف در اقصی نقاط دنیا را فراهم خواهد کرد.

الزام تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی به اخذ استاندارد‌های اتحادیه اروپا

وی ادامه داد: الزام تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی به اخذ استاندارد‌های اتحادیه اروپا برای آن است که تولیدکنندگان بتوانند در راستای ارتقای کیفیت گام بردارند و این موضوع  ریل‌سازی و ایجاد زیرساخت اساسی در توسعه صادرات است.

مدیرکل اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت تصریح کرد: اخذ استاندارد‌های اتحادیه اروپا لازمه‌اش حضور در بازار‌های بین‌المللی  کشور‌های دیگر است که راهبرد مهم وزارت بهداشت در سال ۹۷ با همکاری سایر ارگان‌های دولتی محسوب می شود.

مسائلی با اشاره به رونمایی از یک اتاق عمل کاملا ایرانی گفت: تمام محصولات این اتاق عمل را تولید‌کنندگان تجهیزات پزشکی کشورمان تولید کرده‌اند و وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت جامعه ضمن اینکه باید از تولیدکنندگان حمایت کند، باید بر کیفیت نظارت داشته باشند و این پارادوکسی در حوزه مدیریت محسوب می‌شود که در عین حمایت کیفیت را نیز باید مراقبت کنیم.

مدیرکل اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه در کشور حدود هزار تولیدکننده تجهیزات پزشکی داریم، گفت: این هزار تولیدکننده ۳۰ درصد سهم بازار و حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار را تأمین می‌کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صادرات ۲۴۰ میلیون دلاری تجهیزات پزشکی ایرانی/ سهم ۳۰ درصدی تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی از بازار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..