تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رشته‌های پر طرفدار دانشگاهی نیاز به آزمون غربالگری دارند/ ارسال الکترونیکی سوالات از لو رفتن سوالات جلوگیری کرد

عمادی وجود آزمونی غربالگری را برای انتخاب دانشجو در رشته‌های پرطرفدار دانشگاهی ضروری دانست.

عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره حذف کنکور و تمهیدات آموزش و پرورش برای این موضوع بیان کرد: کنکور برای درصدی از رشته محل‌های دانشگاهی فعلا حذف نخواهد شد، چون متقاضی آن زیاد است و با نمرات امتحان نهایی قابل تفکیک نیستند بنابراین نیاز به غربالگری دارند.

وی ادامه داد: شورای سنجش و پذیرش دانشجو اکنون تصمیمی برای حذف ندارد و تاثیر سوابق تحصیلی در کنار آزمون را در دستور کار قرار داده است.

عمادی درباره افزایش سهم سوابق تحصیلی و تصمیم‌گیری در این مورد بیان کرد: هنوز شورا تصمیم‌گیری نکرده است، اما پیشنهادی برای کارکرد شورا سهم ۵۰ درصدی بوده است البته  بعید به نظر می‌رسد که شورا با این درصد موافقت کند.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش اضافه کرد: هنوز نمی‌توان درصد قطعی برای سهم سوابق تحصیلی را مشخص کرد، اما به زودی نتیجه اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در آموزش و پرورش بستر لازم برای افزایش سوابق تحصیلی و تاثیر در کنکور وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: امنیت سوالات در امتحانات نهایی مناسب بوده و استفاده از شیوه جدید ارسال و تصحیح سوالات تضمین کننده آمادگی آموزش و پرورش است.

عمادی درباره سطح سوالات امتحانات نهایی و مناسب بودن آن برای ورود به دانشگاه بدون کنکور گفت: برای رشته‌های پر متقاضی این امکان وجود ندارد چرا ماهیت امتحانات نهایی و کنکور کاملا باهم متفاوت است بنابر این شرایط به سادگی قابلیت حذف کنکور وجود ندارد.

 تغییر در شیوه ارسال سوالات امتحان نهایی

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش درباره برگزاری امتحانات نهایی امسال بیان کرد: به جز یکی از امتحانات که حدود یک سوم سوالات آزمون (۸ سوال) یک ساعت قبل از امتحان لو رفت سایر امتحانات در امنیت کامل برگزار شد.

عمادی ادامه داد: فرآیند ارسال سوالات در امتحانات بعدی الکترونیکی شد و الکترونیکی شد و مشکلات قبلی را شاهد نبودیم و زمینه‌های سو استفاده مسدود شد.

وی از اجرای طرح تصحیح الکترونیکی خبر داد و گفت: این روش اطمینان در تصحیح را افزایش می‌دهد و نتایج امتحانات با کیفیت بالایی خواهد بود.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: امسال برای هر کدام از رشته‌ها یک درس به طور الکترونیکی تصحیح شد و در صدد تصمیم هستیم تا برای تمام امتحانات نهایی این روال را داشته باشیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رشته‌های پر طرفدار دانشگاهی نیاز به آزمون غربالگری دارند/ ارسال الکترونیکی سوالات از لو رفتن سوالات جلوگیری کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..