تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از تبلیغات پزشکان در فضای مجازی تا ماجرای درمان دختران شین آبادی

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه بهداشت‌ و درمان در هفته گذشته با رویداد‌های متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بخشی از آنها می‌پردازیم.

سلامت بيش از ٧٠ درصد مكمل هاى مصرفى جوانان تاييد شده نيست/ از نحوه توزيع و مصرف مكمل ها نگران هستيم

 کبریایی زاده رئيس ششمين همايش مكمل هاى غذايى و رژيمى خطاب به معاون وزیربهداشت ،درمان و آموزش پزشکی و رئيس سازمان غذا و دارو گفت: آقای دکتر ما از نحوه تولید، توزیع و مصرف مکمل های ورزشی در میان جوانان نگران هستیم چرا که بیش از 70 درصد مکمل های مصرفی سلامتشان مورد تایید نیست.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان مکمل های رژیمی و غذایی ایران با اشاره به گروه بزرگ مصرف کنندگان مکمل، زنان باردار و شیرده و گروه های آسیب پذیری چون اطفال گفت: اگر از سلامت زنجیره مکمل ها مطمئن نباشیم، آسیب های بسیاری را شاهد خواهیم بود.

مصرف سالیانه ۴۰۰ تن موادمخدر مکشوفه در داروسازی

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا دارو با اشاره به مصرف مواد مخدر در تولید برخی داروها در صنعت داروسازی کشور گفت: سالیانه ۴۰۰ تن مواد مخدر برای تولید دارو در صنعت داروسازی استفاده می‌شود که عمده یا تمام آن از مواد مخدر مکشوفی تامین می‌شود.

جهانپور ادامه داد: موادمخدر مکشوفی از قاچاقچیان برای تولید انواع دارو‌های مسکن با خاصیت مخدر از جمله کدئین ها، مورفین یا دارو‌های آنتاگونیست و داروهای ترک اعتیاد مصرف می‌شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو به موارد مصرف دارو‌های تولیدی از موادمخدر اشاره کرد و گفت: دارو‌های تولید شده از مواد مخدر عمدتا در بیماران بیمارستانی و در مواردی در برخی از بیماران سرپایی مصرف می‌شود.

97 درصد از دارو‌های مورد نیاز کشور تولید داخل است/ ۲ برابر شدن قیمت انسولین صحت ندارد/ قیمت تمام شده دارو‌های ژنریک ایرانی یک دهم مبلغ وارداتی است

غلامرضا‌ اصغری‌ رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: حاشیه‌ سازی‌ها برای ۲ برابر شدن قیمت انسولین صحت ندارد بلکه اتفاقی که قرار است بیافتد مربوط به کاهش پوشش بیمه‌ای انسولین قلمی‌ برای بیماران بالای 15 سال  یا بزرگسالان است که آن هم فعلاً ابلاغ و قطعی نشده و در دست بررسی‌ است؛  بر اساس آن پوشش بیمه‌ای این مدل از انسولین،  با پرداخت  30 درصد  قیمت از سوی بیماران، حمایت بیمه‌ای مجموعاً‌ به 70 درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه پیش از این، انسولین قلمی‌ به میزان 90 درصد تحت پوشش بیمه بوده است، گفت: این مدل از دارو تنها با پرداخت 10 درصد از جیب تهیه می‌شد که به تازگی تصمیماتی‌ برای کاهش پوشش بیمه‌ای آن گرفته شده اما فعلا عملی نشده و به همین منظور تا زمان ابلاغ رسمی این تغییر قیمت انسولین‌ مدل قلمی‌ با تعرفه‌ بیمه‌ای سابق توزیع می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو همچنین با تکذیب کمبود داروی وارفارین‌ تأکید کرد: از نظر تولید دارو در ایران چیزی کم نداریم اما گاهی مشکلاتی در سیستم تولید  یا توزیع از نظر نوسانات‌ مربوط به آن پیش می‌آید بنابراین این جریان فوراً‌ بررسی شده و در زمینه تأمین داروهای تولیدی بلافاصله‌ اقدامات لازم برای تأمین نیاز کل بازار انجام گرفته و در مورد داروهای وارداتی‌ نیز تلاش‌ها برای تهیه این داروها با جدیت‌ هر چه بیشتر انجام می‌شود؛ در مورد وارفارین‌ نیز مجدانه‌ پیگیر جریان توزیع آن هستیم تا هرچه سریعتر این مشکل حل شود.

رای قطعی پرونده کیارستمی تا ۲ هفته آینده اعلام می‌شود

علی فتاحی معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در نشست خبری درباره آخرین وضعیت پرونده پزشکی عباس کیارستمی و پیگیری انجام شده برای آن اظهار کرد: به دنبال طرح شکایت در پرونده مرحوم کیارستمی  تیمی تخصصی در سازمان نظام پزشکی و  پزشکی قانون برای بررسی تخصصی و فنی شکایت وارد عمل شدند چرا که در مباحث مربوط به عدالت نگاه تخصصی نیاز داریم.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با اشاره به پیگیریهای جدی این موضوع گفت: بررسی های مجدد در هیات عالی انتظامی سازمان صورت گرفته و رای قطعی این پرونده را  تا  حدود یکی دو هفته آینده اعلام خواهیم کرد.

فتاحی بیان کرد: بعد از مشخص شدن نتیجه طی هفته های آتی، رای نهایی را اعلام می کنیم.

تبلیغات پزشکی در فضای مجازی ممنوع است/ پذیرش در رشته پزشکی با کنکور صحیح نیست

ایرج فاضل رئیس سازمان نظام پزشکی  در خصوص پرونده مرحوم کیارستمی اظهار کرد: به دنبال شکایت خانواده کیارستمی گروه کارشناسی در پزشکی قانونی و نظام پزشکی تشکیل شده است که در دادسرا جرم و کیفرخواست برای پزشک مربوطه مطرح و دادگاه کیفر بدوی رای صادر شده است.

وی اضافه کرد: نسبت به رای دادگاه کیفر بدوی اعتراض و در دادگاه تجدیدنظر رای مدنظر صادر شده است اما خانواده شاکی نسبت به این رای اعتراض و هم اکنون در دادگاه شورای عالی انتظامی این پرونده در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: مسئولانی که برای درمان به خارج از کشور می‌روند با هزینه شخصی خودشان این کار را انجام داده‌اند.

فاضل اضافه کرد: امام راحل در زمان بیماری‌شان هیچ وقت اجازه ندادند که یک پزشک خارجی ایشان را معاینه کند.

فاضل ادامه داد: تبلیغات پزشکی در فضای مجازی ممنوع است، زیرا تبلیغات سبب جذب مشتری و افزایش سود می‌شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی اضافه کرد: دادگاه نظام پزشکی قابلیت برخورد با تبلیغات پزشکی را دارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی، سازمان نظام پزشکی بدون هیچ اغماضی برخورد می‌کند و مجازات برخورد با تبلیغات پزشکی از تذکر تا محرومیت از فعالیت بر اساس قانون است.

اجرای برنامه ملی سلامت شنوایی در کشور/ تنها ۳ درصد از مردم درباره سلامت گوش آگاهی دارند

سعید محمودیان رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت گفت: پیش از این، برنامه غربالگری شنوایی توسط سازمان بهزیستی و با پوشش 60 درصدی انجام می شد که با ورود وزارت بهداشت و استفاده از مراکز و بیمارستان های دولتی این رقم به حدود 80 درصد ارتقاء یافته است و رویکرد وزارت بهداشت تلاش برای پوشش 100 درصدی برنامه در سطح کشور است.

محمودیان با بیان اینکه در حال حاضر دستگاه های ویژه غربالگری شنوایی با بهره گیری از آخرین تکنولوژی شناسایی به موقع کم شنوایی نوزادان در سطح کشور وجود داشته و خدمات غربالگری را ارائه می دهند، اضافه کرد: هم اکنون دستگاه های غربالگری شنوایی در تمام استان ها وجود دارد و تا پیش از ترخیص مادر و نوزاد و یا در اولین مراقبت نوزاد از نظر سلامت در مراکز جامع سلامت و بهداشتی وزارت بهداشت تست های غربالگری شنوایی نوزاد انجام می شود.

وی اضافه کرد: پایش شنوایی گروه های سنی سه تا پنج سال نیز در راستای برنامه ملی سلامت گوش و شنوایی به صورت پایلوت توسط سازمان بهزیستی در حال اجرا است و برای گروه های سنی دیگر آموزش های لازم توسط بهورزان در حال ارائه شدن است.

مجهز شدن بالگرد‌های اورژانس به ذخایر خونی (o-)

پیرحسین کولیوند سرپرست سازمان اورژانس کشور در سفر یک روزه خود به خراسان رضوی در دیدار با استاندار این استان اظهار کرد: با توجه به همکاری‌های پیوسته سازمان انتقال خون، هماهنگی‌های لازم جهت توزیع مناسب‌تر خون مورد نیاز بیماران نیازمند صورت می‌گیرد.

سرپرست سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: از ۴۰ فروند بالگردی که در اختیار داریم هیچکدام مجهز به دید در شب نیستند، ولی به زودی بالگرد‌هایی مجهز به سیستم دید در شب خریداری می‌شوند.

مشاور وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه هشت درصد از فوتی‌ها در تصادف‌ها به دلیل خونریزی است گفت:به زودی بالگرد‌های اورژانس به ذخایر خونی (o-) تجهیز می‌شوند که فقط ۱۲ کشور در دنیا این خدمت را انجام می‌دهند.

پیگیری اقدامات درمانی دختران شین آبادی/ حادثه دیدگان به خارج از کشور اعزام نمی‌شوند

طیب قدیمی معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت،درخصوص وضعیت رسیدگی به دانش آموزان شین آبادی، اظهار داشت: در رابطه با این موضوع، روز سه شنبه یک کمیته علمی در بیمارستان حضرت فاطمه (س) با حضور مجرب ترین اساتید و جراحان درمان سوختگی و ترمیمی کشور تشکیل شد و تمام دختران شین آبادی مورد معاینه و ویزیت مجدد جراحی قرار گرفتند. همچنین نظر اساتید ایرانی با نظرات اساتید خارجی که در هفتمین کنگره سوختگی به ایران آمده و این دختران را معاینه کرده بودند، مطابقت داشت و حتی می توان گفت، نظرات اساتید ایرانی بسیار جامع تر و کامل تر بود، چراکه تجربه بیشتری در مواجهه با بیماران سوختگی داشته اند.

وی افزود: در کمیته ای که به منظور بررسی وضعیت این بیماران تشکیل شد، ابعاد مختلف مداخلات جراحی و ترمیم سوختگی دانش آموزان شین آبادی مشخص شده که با تامین برخی امکانات در زمینه جراحی در بیمارستان حضرت فاطمه (س)، اقدامات درمانی و جراحی آنها ادامه خواهد یافت و می توان گفت دیگر نیازی به اعزام آنها به خارج از کشور نیست.

راه اندازی پیشرفته‌ترین تکنولوژی تشخیص سرطان در بیمارستان مسیح دانشوری/ 12 هزار مبتلا به سرطان با pet-ct اسکن بررسی شدند

 مهرداد بخشایش کرم رئیس مرکز پزشکی هسته ای بیمارستان مسیح دانشوری در حاشیه برگزاری نشست خبری راه اندازی نخستین pet-ct اسکن گالیوم که در سالن پروین اعتصامی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: pet-ct اسکن گالیوم درواقع با ارائه اطلاعات آناتومیک و میزان تراکم مولکولی بدن، دو کار تشخیصی پیشرفته را برای شناسایی سرطان‌ها همزمان انجام می‌دهد؛ تکنولوژی جدیدی که در زمره پیشرفته‌ترین روش‌های تشخیص سرطان به ویژه پروستات در دنیا به شمار می رود و هم اکنون بیمارستان مسیح دانشوری نیز به آن مجهز شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مراکز درمانی انگشت شماری از جمله یکی از مراکز واقع در مشهد، به دستگاه تشخیصی pet-ct، مجهز بوده اند، افزود: طی 5 سال اخیر بواسطه این روش تشخیصی نزدیک به 12 هزار مورد مبتلا به سرطان بررسی شدند.

بخشایش کرم ادامه داد: تشخیص به موقع میزان اثرگذاری درمان و پیگیری‌های بعد از درمان یکی از چالش‌های مهم در این سرطان به شمار می رود که از امروز بواسطه به کارگیری رادیو داروی گالیوم، این مسئله کاملا برطرف شد، به گونه‌ای که با pet-ct دارای اسکن رادیو داروی گالیوم، میزان تاثیر درمان، پیگیری های بعد از درمان و مقدار رشد تومورهای سرطانی بلافاصله و با ضریب تشخیص بالای 99 درصد قابل رویت است.

بهترین سن اهدای خون/ مجوز ارسال پلاسمای ایران به اتحادیه اروپا/ ایران ۵۰۰ هزار اهدا کننده مستمر دارد

علی اکبر پور فتح‌الله رئیس سازمان انتقال خون کشور صبح امروز در حاشیه مراسم روز جهانی اهداکنندگان خون که در ایوان‌ شمس‌ برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته 2 میلیون و 100 هزار نفر از مردم کشور خون اهدا کرده‌اند و شاخص اهدای خون در کشور به ازای‌ هر 1000 نفر به عدد 27 رسیده است.

رئیس سازمان انتقال خون کشور با اشاره به اینکه 70 درصد از اهداکنندگان‌ خون بالای 40 سال هستند، افزود: در حال حاضر 500 هزار نفر اهداکننده‌ مستمر خون در کشور هستند که سالی 2 بار اقدام به انجام این کار خداپسندانه‌ می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه من امیدوارم‌ که 90 درصد مردم به اهداکننده‌ مستمر خون در کشور تبدیل شوند، عنوان کرد:  میزان ابتلای افرادی که به صورت مستمر اقدام به اهدای خون می‌کنند به بیماری‌های هپاتیت B، C و ایدز ،  80 درصد کاهش پیدا می‌کند.

کدام محصولات تراریخته وارد کشور می‌شوند؟

مهران ولایی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: به طور کلی تراریخته ها از نظر ارزش غذایی هیچ فرقی با محصولات خوراکی طبیعی ندارند، برای مثال، ذرت تراریخته همان کیفیت و ویتامین های موجود در نوع طبیعی خود را دارد.

وی ادامه داد: در واقع مسئله بر سر میزان ارزش غذایی یا ضروری و غیر ضروری بودن محصولات تراریخته نیست، اما چون در این گروه های غذایی تغییرات ژنتیکی و به نوعی اصلاح نژاد انجام گرفته است، برخی ها مدعی احتمال تاثیر این تغییرات ژنی در ژنوم انسان هستند.

آخرین آمار مبتلایان به تب کریمه کنگو/ ۳ نفر جان خود را از دست دادند

 محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، گفت: در شهرستان ثلاث باباجانی که یکی از کانون‌های زلزله غرب کشور در آبان ماه سال گذشته ، دو نفر که زن و شوهر بوده‌اند به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند که حال عمومی آنها پس از اقدامات درمانی انجام شده، رو به بهبود است.

گویا  با اعلام این خبر افزود: تیم کارشناسی وزارت بهداشت در منطقه ثلاث باباجانی حاضر شده‌اند تا وضعیت دام ها و کشتارگاه های آن منطقه را بررسی کنند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون، 33 نفر در کشور به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده اند که سه نفر از آنها که دارای بیماری زمینه ای بودند، جان خود را از دست دادند. یکی از آنها یک فرد 72 ساله در استان هرمزگان بود که دارای بیماری خونی بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از تبلیغات پزشکان در فضای مجازی تا ماجرای درمان دختران شین آبادی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..