تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آلبالو پلو بخورید تا افسرده نشوید!

آلبالو پلو بخورید تا افسرده نشویدبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ آلبالو پلو حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، D ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱ ، B۲، B۳، B۶، B۱۲، پروتئین، کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، منیزیم، پتاسیم، مس، روی، آنتی‌اکسیدان، گوگرد، منگنز، کربوهیدرات، اسید فولیک، اسید چرب امگا ۳ و اسید آمینه تریپتوفان است.

برای بررسی خواص آلبالو پلو و اینکه مصرف این غذا برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص آلبالو پلو

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره مهم‌ترین خواص آلبالو پلو اظهار کرد: این غذا نقش موثری در تقویت حافظه دارد و از ابتلای افراد به آلزایمر جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به مفید بودن آلبالو پلو برای مبتلایان به قند، فشار و چربی خون بیان کرد: این غذا به تقویت روده و دستگاه گوارش کمک شایانی می‌کند و برای مبتلایان به سندروم روده تحریک‌پذیر هم مفید است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: آلبالو پلو موجب تقویت سیستم قلبی و عروقی می‌شود و تاثیر چشمگیری در تناسب اندام افراد دارد.

عظمایی تاکید کرد: آلبالو پلو خون‌ساز بوده و برای مبتلایان به کم‌خونی و زنان باردار بسیار مفید است؛ این غذا نقش موثری در لطافت و جوانسازی پوست، رشد و تقویت مو‌ها دارد و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: آلبالو پلو به علت داشتن ویتامین‌های A ، C و E خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

عظمایی یادآور شد: اسید آمینه تریپتوفان موجود در آلبالو پلو به ساخت هورمون سروتونین در مغز و دستگاه گوارش کمک شایانی می‌کند، این هورمون شادی و نشاط را در افرادرا تقویت و از ابتلا به افسردگی جلوگیری می‌کند.

آلبالو پلو بخورید تا افسرده نشوید

مواد لازم برای تهیه آلبالو پلو (۶ تا هفت نفر)

برنج ایرانی                               چهار تا پنج پیمانه
پودر سبوس برنج                     یک قاشق غذاخوری
خلال بادام و پسته                   از هر کدام ۱۰۰ گرم
آلبالوی تازه یا خشک                ۵۰۰ گرم
زرشک پلویی                             ۱۰۰ گرم
زعفران                                       نصف قاشق چای‌خوری
گلاب                                        نصف استکان
سیب‌زمینی                              ۲ عدد
روغن زیتون یا کنجد              ۶ تا هفت قاشق غذاخوری
نمک                                          به مقدار لازم

طرز تهیه آلبالو پلو

نخست هسته آلبالو‌ها را در بیاورید.

آلبالو‌های بدون هسته را در ظرف چینی بریزید.

زرشک، خلال بادام و پسته، زعفران دَم‌کرده و گلاب را به آلبالو‌ها اضافه کنید.

برنج را به همراه سبوس در قابلمه بریزید و بگذارید تا نیم‌پز شود.

برنج نیم‌پز شده را آبکش کنید.

قابلمه‌ای را بردارید و داخل آن کمی روغن بریزید سپس سیب‌زمینی‌های حلقه‌ای را کف قابلمه بگذارید.

داخل قابلمه برنج آبکش شده و مواد را به شکل لایه لایه بریزید.

قابلمه را روی اجاق گاز قرار دهید و صبر کنید تا مواد درون آن پخته شوند.

این غذا را می‌توان همراه با گوشت قلقلی هم میل کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آلبالو پلو بخورید تا افسرده نشوید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..