تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از تصمیم گیری برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان تا استعفای آقای مدیر

از تصمیم گیری برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان تا استعفای آقای مدیربه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری نظیر تسویه حساب پرداخت پاداش خدمت فرهنگیان تا شهریور و تعطیلی مدرسه معین و استعفای رئیس آموزش و پرورش منطقه 2 تهران سپری شد.

پاداش پایان خدمت فرهنگیان قطعا تا شهریور تسویه می‌شود

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش درباره تجمع معلمان برای پیگیری حق و حقوق خود و سازوکار‌های در نظر گرفته برای پیگیری این موضوع اظهار کرد: به طور جدی به دنبال پرداخت حق و حقوق معلمان بازنشسته هستیم و حتما تمام معوقات آنها تا شهریور ماه تسویه حساب می شود.

وی با اشاره به قول های سازمان برنامه و بودجه مبنی بر پرداخت چند مرحله ای پاداش پایان خدمت فرهنگیان بیان کرد: پرداخت پاداش ها حتما انجام می شود و واقعا نیازی به این تجمع ها برای احقاق حقوق از سوی فرهنگیان احساس  نمی شود و ما هم این همکاران را فراموش نمی کنیم و پیگیر کارشان هستیم.

آخرین جزئیات از وضعیت معلمان مدرسه تعطیل شده «معین»

عباسعلی باقری مدیر کل آموزش و پرورش تهران در پی تعطیلی مدرسه معین و سرنوشت دانش آموزان و معلمان این مجموعه آموزشی اظهار کرد: خانواده‌های دانش آموزان مدرسه معین نگرانی بابت ثبت نام فرزندانشان نداشته باشند.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده دانش آموزان برای ثبت نام در سال تحصیلی آینده می‌توانند به سایر مدارس این منطقه یا مناطق مجاور مراجعه کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران درباره سرنوشت معلمان شاغل در این مجموعه آموزشی گفت: فعالیت معلمان این مجموعه آموزشی در سایر مدارس غیردولتی ادامه خواهد داشت چرا که هرساله 20 تا 30 مدرسه غیردولتی در تهران آغاز به فعالیت می کنند بنابراین مشکلی از نظر فعالیت معلمان نیست.

اعمال سوابق پرورشی و تحصیلی در کنکور مغفول مانده است

محمد مصطفوی معاون مدیرکل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش درباره روند انتخاب رشته دانش‌آموزان و گرایش کم نسبت به رشته‌های ریاضی و انسانی بیان کرد: در روند انتخاب رشته دانش آموزان علاقه و توانمندی دانش آموزان را در نظر می‌گیریم و انتخاب بر این مبنا انتخابی درست است، اما باید التهاب جامعه نسبت به یک رشته خاص را فراموش نکنیم.

معاون مدیرکل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در روند انتخاب رشته خانواده همچنان سبک ۳۵ سال گذشته و انتخاب مبتنی بر استعداد تحصیلی دنبال می‌کنند و در مقابل برنامه‌های جدید مقاومت نشان می‌دهند در حالی که باید روند هدایت تحصیلی بین مشاور، والدین و دانش آموزان تعریفی مشترک داشته باشد.

تربیت معلم چند مهارتی در دستور کار آموزش و پرورش

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره برنامه‌های این دانشگاه برای تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به پایش ملی انجام شده در سطح استان‌های کشور در سال ۹۶، به وجود ۲۵ هزار ظرفیت خالی در پردیس‌های دانشگاهی پی بردیم و بر همین اساس برای جذب دانشجو اقدام کردیم و ۲۴ هزار ردیف جدید تخصیص گرفتیم.

خنیفر با تأکید بر اینکه باید نگاه تخصصی به آموزش و پرورش داشته باشیم، گفت: باید به هشت عامل ساختار، منابع انسانی، فضای آموزشی، ارزشیابی، بودجه، فناوری آموزشی، فناوری اطلاعات و اخلاق حرفه‌ای در نظام تعلیم و تربیت توجه شود.

وی به طرح تربیت معلم چند مهارتی اشاره و اظهار کرد: این طرح در شورای عالی آموزش و پرورش هم مطرح شده و امیدواریم به نتیجه برسد که بر اساس آن معلم میان‌رشته‌ای تربیت می‌شود تا بتواند دروس مشابه همچون ریاضی و فیزیک یا دینی و قرآن را آموزش دهد.

تحصیل ۱۱۰ هزار دانش‌آموز افغانستانی فاقد مدارک تحصیلی در کشور

غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به اینکه 110 هزار دانش آموز افغانستانی فاقد مدارک تحصیلی در کشور وجود دارد، گفت: مطابق با آمار در سال آینده 90 درصد اتباع خارجی در مقطع ابتدایی می‌توانند تحصیل کنند.

وی در خصوص تحت پوشش قرار دادن اتباع خارجی گفت: دانش آموزان افغانستانی که مدارک رسمی نداشتند در حرکتی نوین تحت پوشش قرار گرفتند.

برخی معلمان با مناسبات وارد آموزش و پرورش می‌شوند

مهدی نوید ادهم‌ دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تعیین تکلیف‌ استخدام معلمان حق التدریس‌ اظهار کرد: به کارگیری‌ معلمان حق التدریس‌ از 2 منظر مورد اهمیت است اول آنکه باید صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان خدشه‌دار نشود همچنین زحمات همکارانی‌ را که مدتی در نظام تعلیم و تربیت فعالیت و کسب تجربه کردند ،پاس بداریم.

نوید ادهم‌ در پاسخ به این سوال که چرا ضوابط برای ورود نیروهای حق‌التدریس به نظام تعلیم و تربیت چندان چارچوب استانداردی ندارد، گفت: برای جذب معلمان حق التدریس‌ ضوابط در نظر گرفته شده است اما در مرحله اجرا این ضوابط وارد نشده است و تعدادی از معلمان بدون طی کردن فرآیند قانونی و با مناسباتی‌ خاص وارد آموزش و پرورش شدند.

وی گفت: این مناسبات از نظر تطبیق‌ رشته‌، سطح مدرک و سایر صلاحیت‌ها بوده است بر همین اساس در جذب استخدام معلمان به طور رسمی‌ سخت گیری‌های بیشتری خواهیم داشت، همانطور که اکنون برای جذب دانشجو معلمان ضوابط سختگیرانه‌ای را در نظر گرفته‌ایم.

جزئیات فعالیت مراکز اسکان فرهنگیان در تابستان

گودرز کریمی فر مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره شرایط اسکان تابستانی فرهنگیان در طول سفرهای امسال اظهار کرد: مانند سال‌های گذشته آموزش و پرورش در ایام تابستان در مراکز تحت پوشش خود پذیرای مسافران فرهنگی خواهد بود.

وی ادامه داد: پایگاه های تابستانی از نیمه‌ دوم خرداد ماه تا ۱۵ شهریور ماه ۹۷ با تعداد ۳۴۵ مرکز رفاهی (خانه معلم)، ۵۰ پردیس دانشگاهی و ۳۰۰ اردوگاه تفریحی با سوئیت‌های مجهز در قالب ۴۹۵ پایگاه پذیرش و آماده سازی و تجهیز ۲ هزار و ۶۴۹ آموزشگاه و تعداد ۲۳ هزار و ۹۶۰ کلاس ویژه و درجه یک به استقبال مسافرت‌های تابستانی فرهنگیان می‌رود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از تصمیم گیری برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان تا استعفای آقای مدیر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..