تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روستایی که برای مقابله با دشمنان ساخته شد + تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از بی نظمی حاصل از حمله اعراب به ایران و از میان رفتن حکومت ساسانیان، چپاولگران سالی چند بار برای تامین زندگی خودشان به روستاها حمله و آن روستاها را غارت می‌کردند.

روستایی که برای مقابله با دشمنان ساخته شد + تصاویر

در این میان بزرگان سه روستا با دیدن مصیبت، بدبختی و حمله های متعدد تصمیم گرفتند که با هم متحد شوند و در نزدیکی روستاهایشان یک روستای جدید بسازند.

این داستان شکل گیری روستای ستق است. روستای ستق به صورت یک روستای نظامی ساخته شده بود. این روستا که نام اصلی آن سه تخت است، هم اکنون در بخش نوبران شهرستان ساوه استان مرکزی قرار گرفته است.

روستایی که برای مقابله با دشمنان ساخته شد + تصاویر

بنا بر این گزارش؛ شهرستان ساوه از دو بخش مرکزی و نوبران تشکیل شده است.

از جاذبه های گردشگری این شهرستان می توان به بازار ساوه، مسجد جامع ساوه، مناره مسجد جامع، مناره مسجد میدان، مسجد سرخ یا انقلاب، مسجد بازار ساوه، گنبد چهارسوق، قلعه دختر یا قیز قلعه، امامزاده سید اسحاق، بنای امامزاده سید حمزه، آرامگاه امامزاده فضل بن سلیمان، آرامگاه فاطمه بنت شجاع، بند شاه عباس، امامزاده سید هارون، امامزاده یونس اشاره کرد.

روستایی که برای مقابله با دشمنان ساخته شد + تصاویر

شایان ذکر است؛ رودخانه مزلقان و رودخانه قره چای جاذبه های طبیعی شهرستان ساوه هستند.


انتهای پیام/

آشنایی با جاذبه های طبیعی شهرستان ساوه



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روستایی که برای مقابله با دشمنان ساخته شد + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..