تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نبرد دو چینی

نبرد دو چینی

گوشی جنجالی وان پلاس ۶ (OnePlus۶) اخیرا از طرف شرکت «وان پلاس» معرفی شد و حالا نوبت رقیب این شرکت، «شیائومی» بود که از جدیدترین گوشی هوشمند خود رونمایی کند. شرکت چینی شیائومی در مراسمی که در شهر شن‌ژن چین برگزار شد، پرچمدار جدید خود «می ۸» را معرفی کرد.

در واقع، این تولیدکننده گوشی هوشمند تصمیم دارد یک رقیب جدی برای وان پلاس ۶ تازه وارد، به بازار عرضه کند. به هر حال، این دو گوشی ارزان قیمت همیشه در کانون توجه کاربران هستند. این بار تلاش آن‌ها بر این است که گذشته از قیمت، مزیت رقابتی خود را در سایر ویژگی‌های یک گوشی هوشمند کاربردی تقویت کنند.

اگرچه به نظر می‌رسد، محصول جدید این دو شرکت با الهام از ظاهر آی‌فون X. برای خود جایی در بین گوشی‌های بدون دکمه باز کنند، با این حال باید دید از لحاظ سایر قابلیت‌های گوشی چه عملکردی داشتند. در ادامه به مقایسه وان پلاس ۶ و شیائومی می‌۸ می‌پردازیم:

طراحی: طرح زیبا برای پرچم‌داران گوشی‌ها یک ضرورت است تا از مدل‌های قبلی متمایز شوند. این دقیقا همان چیزی بوده که شیائومی و وان پلاس تلاش کردند در طراحی آخرین پرچمدار خود اجرایی کنند. هر دو دارای ساختاری کاملا شیشه‌ای جذاب و یک صفحه نمایش با بریدگی هستند تا حاشیه را به حداقل برسد. شیائومی می‌۸ رینگ قاب استیل ضدزنگ در مدل می ۶ را رها کرده و دارای فریم آلومینیومی سری ۷۰۰۰ است.

از سوی دیگر، وان پلاس ۶ یک دستگاه ضدآب است و معمولا از تست‌های مقاومت سربلند بیرون آمده است. با توجه به ظاهرا تقریبا مشابه این دو گوشی، انتخاب هریک از آن‌ها به سلیقه کاربران بر می‌گردد و نمی‌توان به نتیجه مشخصی از این مقایسه رسید.

صفحه نمایش: درخصوص نمایشگر‌ها نیز هر دو گوشی رقابت نزدیکی دارند. هر دو گوشی دارای صفحه نمایش حدود ۲/ ۶ اینچ با رزولوشن Full HD+ و فناوری AMOLED هستند. با این حال، شیائومی می‌۸ تنها با استاندارد HDR۱۰ سازگار است. این قابلیت در کنار نسبت کنتراست ۶۰۰۰۰:۱ و حداکثر روشنایی ۶۰۰ نیت (واحد شمارش) باعث شده صفحه نمایش این محصول شیائومی کمی بهتر شود. البته صفحه نمایش وان پلاس کمی بزرگ‌تر (۲۸/ ۶ اینچ نسبت به ۲۱/ ۶ اینچ) و دارای یک لبه کوچک‌تر است. شیائومی می‌۸ یک لبه بزرگ‌تر دارد؛ زیرا مجهز به حسگر‌های مادون قرمز برای تشخیص چهره سه بعدی است که در وان پلاس ۶ وجود ندارد.

سخت‌افزار/ نرم‌افزار: هر دو دستگاه با اسنپ دراگون ۸۴۵ SoC کوالکوم عرضه می‌شوند که با حداکثر فرکانس ۸/ ۲ گیگاهرتز کار می‌کند. SoC امکان همراهی با حافظه داخلی تا ۲۵۶ گیگابایت را دارد. با این حال، وان پلاس ۶ علاوه بر آن، دارای یک رم ۸ گیگابایتی است.

بنابراین، حداقل در این نوع، انتظار می‌رود عملکرد بهتر در اجرا داشته باشد؛ اما از سوی دیگر، شیائومی می‌۸ دارای یک رابط کاربری MIUI۱۰ است که امکان پشتیبانی بهتری با توجه به حجم بالای قابلیت‌ها و سفارشی‌سازی اضافی دارد.

دوربین: برای موبایل‌های مدل بالا دوربین یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها است، تازه‌ترین گوشی‌های هوشمند هم پیشرفت‌های جدی در این زمینه داشته‌اند. شیائومی می‌۸، دوربین ۲ تایی که به شکل عمودی روی یکدیگر قرار گرفته‌اند به‌خوبی قابل مشاهده است که هردوی آن‌ها ۱۲ مگاپیکسل انتخاب شده‌اند.

شیائومی معتقد است این دوربین‌ها که از تکنولوزی هوش مصنوعی کمک می‌گیرند، بهترین لنز‌هایی هستند که این شرکت تابه‌حال تولید کرده است. در جلوی گوشی هم از دوربین سلفی قابل توجه ۲۰ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/ ۲.۰ استفاده شده که آن هم ویژگی‌های هوش مصنوعی به‌خصوص خود را دارد.

پشت بدنه وان‌پلاس ۶ دو لنز قرار داده شده‌اند که یکی از آن‌ها ۱۶ مگاپیکسل و دیگری ۲۰ مگاپیکسل است. علاوه بر این یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی روی بدنه آن قرار دارد. مقایسه دوربین‌ها چالش بسیار سختی است و هر دو گوشی از این لحاظ شگفت‌انگیزند.

باتری: هیچ کدام از این دستگاه‌ها باتری خیلی بزرگی ندارند. از آنجا که ظرفیت باتری هر دو تقریبا یکسان (۳۴۰۰ میلی آمپر ساعت در برابر ۳۳۰۰ میلی آمپر) بوده و هر دو صفحه نمایش AMOLED و سخت افزار مشابه دارند، انتظار نمی‌رود تفاوت چندانی بین عمر باتری آن وجود داشته باشد. علاوه بر این، هر دو فناوری شارژ سریع بسیار کارآمد دارند.

قیمت: ازآنجاکه شیائومی هنوز تاریخ خاصی برای عرضه این گوشی در دیگر کشور‌ها و اروپا مشخص نکرده، بنابراین، قیمت آن در بازار‌های جهانی اعلام نشده است. درحال‌حاضر شیائومی می‌۸ تنها در چین عرضه شده و قیمت آن در این کشور، ۶۹۹ یوآن، (تقریبا معادل ۴۲۱ دلار) یا ۳۶۰ یورو است. درحالی‌که وان پلاس ۶ با قیمت ۳۱۹۹ یوآن، (معادل ۵۰۰ دلار یا ۴۲۸ یورو) عرضه شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نبرد دو چینی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..