تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر‌ پایان یافت

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیبر گفت: دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر با اتمام اکران فیلم‌ها و برگزاری اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عدالت دهقانپور در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اتمام داوری آثار برگزیده دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر اظهار داشت: بعد از برگزاری جلسات هماهنگی و شورای سیاست‌گذاری و انتشار فراخوان بیش از 250 اثر از استان‌های مختلف کشور به دبیرخانه جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر ارسال‌شده بود.

وی بابیان اینکه بلافاصله پس از اتمام مهلت ارسال آثار و بررسی آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره، 49 اثر به بخش مسابقه دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر راه یافت، گفت: این آثار شامل 24 عنوان فیلم مستند، 13 عنوان داستانی و 12 فیلم پویانمایی می‌شود که از آثار 20 استان است.

دهقانپور اضافه کرد: جشنواره با هدف ترویج و تبیین جایگاه ویژه عشایر و روستائیان منطقه در تولید و اشتغال پایدار، گردشگری، اقتصاد و توسعه پایدار مناطق روستایی و عشایری و نقش آیین‌ها و رسوم بومی روستایی و عشایر منطقه در زندگی امروزه آن‌ها برگزار می‌شود.

وی در ادامه به سابقه برگزاری این جشنواره نیز اشاره  و بیان کرد: نخستین دوره جشنواره فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر به‌صورت منطقه‌ای برگزار شده که در آن فیلم‌سازانی 5 استان از استان‌های شمال غرب کشور و شمال کشور نیز حضور یافته بودند.

دهقانپور با انتقاد از این‌که شهرستان کلیبر مجتمع فرهنگی و هنری و یا زیرساخت‌هایی از این قبیل ندارد، گفت: در راستای تسهیل در برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری در شهرستان کلیبر نیازمند زیرساخت هستیم و اگر قرار باشد تا این جشنواره به‌صورت بین‌المللی برگزار شود ابتدا باید زیرساخت‌ها تأمین شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیبر، برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری را گامی مهم در راستای ترویج فرهنگ غنی ایرانی اسلامی عنوان کرد، یادآور شد: دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر با آن‌که با کمبودهای امکاناتی روبرو بود اما این ظرفیت را داشت و توانست پتانسیل‌های آذربایجان شرقی و منطقه ارسباران در حوزه قیلم سازی را نشان دهد.

دهقانپور با تأکید بر این‌که دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر با معرفی آثار برگزیده به کار خود پایان می‌دهد، خاطرنشان کرد: اختتامیه دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در شهرستان کلیبر برگزار و آثار برگزیده این جشنواره معرفی می‌شوند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر‌ پایان یافت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..