تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاوشگر‌های ناسا در مریخ دفن شدند

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان اعلام کرده‌اند دو کاوشگر فرصت و کنجکاوی که بر سطح سیاره مریخ به پژوهش و مریخ نوردی مشغول هستند، امکان دارد در اثر استمرار طوفان در این سیاره دچار آسیب و قطع ارتباط دائم شوند.
این طوفان از اواخر ماه می‌سال جاری آغاز شده است و کارشناسان وسعت آن را بالغ بر ۱۴ میلیون مایل مربع تخمین زده‌اند.
دانشمندان ناسا اعلام کرده اند این طوفان امکان دارد وسعت بیشتری از سطح سیاره را در برگیرد.
دو کاوشگر ناسا، فرصت و کنجکاوی سال هاست در دو سوی سیاره مریخ به کاوش، حفاری و عکس برداری مشغول هستند.
کاوشگر فرصت اکنون ۱۵ سال است که برسطح مریخ به مطالعه می‌پردازد و درآن از باتری‌های خورشیدی استفاده شده است.
وجود باتری‌های خورشیدی سبب شده است به دلیل طوفان و تاریک شدن هوا، امکان شارژ باتری‌ها وجود نداشته باشد و اکنون مدتی است که ارتباط کاوشگر با زمین قطع شده است.

دانشمندان هر روز به بررسی سیگنال‌های ارسالی احتمالی و نیز مقایسه دمای کاوشگر می‌پردازند، زیرا انجماد به دلیل سرمای هوا می‌تواند سبب آسیب تجهیزات کاوشگر فرصت شود.


کاوشگر کنجکاوی فناوری پیشرفته تری نسبت به کاوشگر فرصت دارد و در ساختار آن از باتری‌های اتمی استفاده شده است به همین دلیل با وجود قرار گرفتن در هوای تاریک به دلیل بروز طوفان و سرمای محیط کارایی آن تاکنون دگرگون نشده است.

کاوشگر کنجکاوی با استفاده از دوربین‌های نصب شده برروی بدنه خود تصاویری از طوفان سهمگین ثبت کرده است. تصاویر دریافتی از محل سایت حفاری کاوشگر کنجکاوی نشان دهنده پیشرفت طوفان  است.


هرچند که کارشناسان اعلام کرده اند امکان دارد با گسترده‌تر شدن طوفان و قرار گرفتن کنجکاوی در مرکز آن، این کاوشگر نیز در ارسال اطلاعات و ارتباط با زمین دچار اختلال شود اما محققان امیدوار هستند هرچه زودتر این طوفان عظیم در سیاره مریخ فروکش کند و آن‌ها بتوانند دوباره با کاوشگر ۱۵ ساله فرصت ارتباط برقرار کنند.
منبع:Dailymail
انتهای پیام/ طوفان مریخ کاوشگر‌های ناسا را درخود بلعید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاوشگر‌های ناسا در مریخ دفن شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..