تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طوفان شن تمام سیاره مریخ را در بر گرفته است؛ سکوت کاوشگر فرصت ادامه دارد

اوضاع برای مریخ نورد «فرصت» یا «آپورچونیتی» ناسا نامساعدتر از همیشه به نظر می رسد؛ زیرا طوفان شن سیاره سرخ حالا رسماً در کلاس «سراسری» دسته بندی می شود.

علی رغم تلاش های ناسا، این کاوشگر بدون سرنشین برای بیش از یک هفته از دسترس خارج بوده و فرصت که برنامه ریزی شده بود تا در هر صبح مریخی، سیگنالی به زمین بفرستد به درستی کار نمی کند. گفتنی است که طوفان شد باعث شده تا نور خورشید به پنل های کاوشگر فرصت نرسد و بنابراین شانس بقا از هر زمان دیگر کمتر است.

کاوشگر فرصت

طوفان شنی مریخ که برای اولین بار در روز سی ام ماه مه تشخیص داده شد، طی چند وقت اخیر دائماً و دائماً گسترش یافته و حالا تمام سطح مریخ را در بر گرفته است. علی رغم اینکه کاوشگر فرصت در طرف دیگر این سیاره نسبت به طوفان قرار داشت، پیش از قطع ارتباط با زمین، تیرگی سطح 8 را در این سیاره شناسایی کرد؛ این یعنی که طوفان شن با کاهش میزان نور، شکلی قرمز و تهدیدآمیز به این سیاره بخشیده است.

به تبع همین موضوع، غبار پیرامون فرصت به قدری غلیظ است که حتی اگر کاوشگر فرصت با کمبود انرژی مواجه نبود هم نمی توانست اندازه گیری اش کند.

مهندسین ناسا در روز 13 ژوئن تایید کردند که طوفان شن مریخ تمام ارتباطات را با آپورچونیتی قطع کرده و پنل های خورشیدی دیگر قادر به شارژ سیستم نیستند. این سازمان فضایی البته می گوید که طوفان شن، فضای پیرامون آپورچونیتی را به اندازه کافی گرم نگه داشته و احتمال برقراری ارتباط مجدد به محض اتمام طوفان وجود دارد؛ با این حال نمی توان از این موضوع مطمئن بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طوفان شن تمام سیاره مریخ را در بر گرفته است؛ سکوت کاوشگر فرصت ادامه دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..