تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رشته ریاضی در جامعه مظلوم واقع شده است/ قبول نشدن در کنکور پایان زندگی نیست

رشته ریاضی در جامعه مظلوم واقع شده است/  قبول نشدن در کنکور پایان زندگی نیستبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروزه مدرک گرایی به حدی در جامعه رواج دارد که  اگر جوانی در کنکور موفق نشده باشد گویی به پایان دنیا رسیده است و سعی می کند به هر زحمتی که شده خود را دانشجوی یکی از انواع دانشگاه های کشور کند در حالی که  نباید نسخه ای واحد برای همه پیچید، برخی در علم و تحصیلات آکادمیک و برخی در سایر حوزه ها و مهارت ها موفق خواهند بود.

این روزها که تب کنکور بالا گرفته و داوطلبان به شدت در رقابت با هم قرار دادند علی رغم تمامی اما و اگرهای درست یا غلط بودن این آزمون سراغی از برترین های کنکور گرفتیم تا داوطلبان آتی  از چند وچون عملکرد آنها آگاه شوند.

این بار سراغ  صابر دین پژوه نفر اول کنکور ریاضی سال 96 رفتیم  تا از شیوه طی کردن این مسیر طولانی علمی برای رسیدن به بهترین جایگاه کنکور را جویا شویم.

باشگاه خبرنگاران جوان: آقای دین‌پژوه شما برای رسیدن به این موفقیتتان چه مقدار و از چه زمانی درس خواندن را  شروع کردید؟

دین پژوه: من برای  کنکور سراسری و  تست زدن از سال دوم دبیرستان به طور جدی بر اساس یک برنامه منظم کارم را شروع کردم و با اینکه پایه من در دروس تخصصی قوی بود روزانه به طور متوسط بین 10 تا 12 ساعت مطالعه می‌کردم.

باشگاه خبرنگاران جوان: آیا شما برای کنکور از کلاس‌های آموزشی  یا آموزشگاه‌های علمی استفاده کرده‌اید؟

دین پژوه: همه درس‌هایم را به جز عربی خودم خواندم و درس عربی را به خاطر اینکه در سال چهارم آن را در مدرسه نداشتیم و برای اینکه فاصله‌ای در این درس ایجاد نشود با کمک معلم  مطالعه کردم.

علاقه زیاد من به رشته کامپیوتر از دوران دبیرستان

باشگاه خبرنگاران جوان: اکنون در چه رشته‌ای و در چه دانشگاهی مشغول به تحصیل هستید؟

دین پژوه:  اکنون  در رشته مهندسی کامپیوتر  دانشگاه صنعتی شریف مشغول به تحصیل هستم که دلیل انتخاب این رشته  وجود بازار کار فراوان و علاقه زیاد  به این حوزه است.

باشگاه خبرنگاران جوان: برنامه شما برای ادامه تحصیل تان چیست؟

دین پژوه:  با کمک خداوند تا کارشناسی ارشد را در ایران تحصیل می‌کنم سپس برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری در یکی از کشورها اقدام کرده و پس از پایان تحصیلات و کسب تجربیات لازم به ایران بر می‌گردم و با راه‌اندازی یک شرکت دانش‌بنیان یا استارت‌آپ در یک حوزه‌ای خودم را مشغول به کار می‌کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان: نظرتان در خصوص موضوع حذف کنکور چیست؟

دین پژوه: به نظرم کنکور با اینکه از سطح قابل قبولی برخوردار است نمی‌تواند دانش‌آموزان خوب یا بد را از یکدیگر تفکیک کند و  امیدوارم روش جایگزین حذف کنکور در کشور طراحی و اجرا شود.

 برنامه ریزی قوی در سه ماه آخر تا کنکور ضروری است

باشگاه خبرنگاران جوان: اقای دین‌پژوه به نظر تان چگونه دانش آموزان  در کنکور شانس قبولی شان افزایش پیدا می کند؟

دین پژوه:دانش‌آموزان کنکوری برای آزمون خود باید  برنامه‌ریزی و هدف مهمی را داشته باشند که برای آن هدف باید با تمام قوا تلاش کنند تا در این راه پر پیچ و خم سربلند بیرون بیایند و اگر خوب درس بخوانند رتبه خوبی در کنکور کسب می کنند؛ بهتر است داوطلبان  همه دروس را به طور همزمان و بر اساس برنامه به پیش ببرند زیرا تکیه بر مطالعه یک یا چند درس خاص موفقیت زیادی به دنبال ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: آیا برای کنکور از آموزشگاه علمی خاصی استفاده کرده اید؟

 دین پژوه:  برای مطالعه درس‌هایم برای شرکت در کنکور از آموزشگاه‌های علمی استفاده نکرده‌ام و وقت خودم را در خانه و با مطالعه عمیق درس‌ها و منابع درسی گذراندم و به نظرم این کار موفقیت بزرگی برای من بدست آورد.

قبولی در دانشگاه تنها موفقیت افراد نیست

باشگاه خبرنگاران جوان: آیا کنکور و موفقیت در آن تنها راه موفقیت افراد است؟

دین پژوه: درست است که امروزه مدرک گرایی در جامعه رواج دارد ولی اگر کسی در کنکور موفق نشد دنیا به پایان نرسیده و باید تلاش خود را در زمینه دیگری بکار ببندد و شاید صلاح و آینده درخشان اش در حوزه دیگری بوده که خودش از آن خبر ندارد و به نظر من باید انسان تلاشش را بکند و بقیه را به خدا واگذار کند.

باشگاه خبرنگاران جوان: آیا در زمان کنکور استرس داشته‌اید؟

دین پژوه: کمی  شب کنکور استرس داشتم به طوری که نتوانستم خیلی خوب بخوابم اما به دلیل آنکه چنین شرایطی را در آزمون‌های آزمایشی تجربه کرده بودم با عنایت خداوند از این امتحان چهار ساعته موفق  بیرون آمدم.

باشگاه خبرنگاران جوان: توصیه شما به دانش‌آموزانی که امسال کنکور دارند چیست؟

دین پژوه:  پیشنهاد می کنم که از وقت به درستی استفاده کنندو تفریحات خود را کم کرده تا بتوانند با برنامه‌ریزی درست در  رشته و دانشگاه مناسب قبول شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان: اگر صحبتی با مردم  یا مسئولان دارید در آخر بفرمایید؟

دین پژوه: رشته ریاضی و فنی به نظرم مظلوم واقع شده است زیرا معتقدم که دانشجویان این رشته دارای استعداد‌ها و ایده‌های فراوانی در ذهنشان است ولی متأسفانه به خوبی از این ایده‌ها استفاده نمی‌شود و برخی از نوآوری ‌ها به حال خود رها شده‌اند.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رشته ریاضی در جامعه مظلوم واقع شده است/ قبول نشدن در کنکور پایان زندگی نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..