تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انواع بیماری های مادرزادی، پرانگشتی چیست؟

پرانگشتی یکی از رایج‌ترین بیماری‌های مادرزادی است که در زمان رشد جنین شکل ‌می‌گیرد و از هر 500 کودکی که در دنیا متولد ‌می‌شوند یکی از آنها به پرانگشتی مبتلا است.

انگشت اضافه‌ای که در دست یا پای این افراد‌ می‌روید معمولا چیزی غیر از یک بافت گوشتی اضافه نیست و فاقد هرگونه استخوان است.

پرانگشتی در بیش تر موارد بدون زمینه خانوادگی رخ می‌دهد اما گاهی ارثی است. در زمان جنینی دست‌ها و پاها به شکل یک پارو بوده و هنگام به وجود آمدن انگشتان٫شکاف‌هایی در آن ایجاد می‌شود و انگشتان ساخته می‌شوند. برخی اوفات شکاف‌ها به درستی ایجاد نمی‌شوند و نتیجه آن به هم چسبیدن انگشتان است که به آن سین داکتیلی می‌گویند.

در بعضی اوقات تعداد شکاف‌ها در هر دست یا در هر پا از چهار تا بیشتر می‌شوند و بیش از پنج انگشت تشکیل می‌شود.

بهترین روش درمان پرانگشتی عمل جراحی و خارج کردن انگشت اضافه توسط پزشک است. در صورتی که انگشت اضافه میان سایر انگشتان باشد بهتر است عمل جراحی در سن شش ماهگی انجام شود.

وقتی انگشت اضافه در کنار انگشت کوچک رو به بیرون قرار داشته باشد بهتر است عمل جراحی در سن یک سالگی انجام شود؛ و هنگامی که انگشت اضافه در طرف شست قرار داشته باشد بهترین زمان برای عمل جراحی آن یک و نیم سالگی است. در هر صورت عمل جراحی باید قبل از پنج سالگی انجام شود.

جدا کردن انگشت اضافه با بستن نخ ممکن است موجب خونریزی‌های شدید شود بنابراین از انجام این کار باید خودداری کرد.

همچنین پس از تولد نوزادان مبتلا به این بیماری به دلیل احتمال همراهی این بیماری با سایر بیماری‌های مادرزادی٫نوزاد باید توسط پزشک معاینه کلی شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انواع بیماری های مادرزادی، پرانگشتی چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..