تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کمک ۱۰ میلیاردی فارسی ها برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  سید حشمت‌الله حیات‌الغیب مدیرکل زندان‌های استان فارس در نشست خبری هفته قوه قضائیه ، گفت: در استان فارس ۵۱ جشن گلریزان برگزار شد و در این راستا شهرستان‌های بدون زندانی و نیز برخی از روستا‌ها به‌طور خودجوش برای آزادی زندانیان غیر عمد با پرداخت وجه نقد در این جشن شرکت کردند.

وی افزود: در ماه رمضان از سوی خیران این استان ۱۰ میلیارد و ۱۳۶ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد جمع‌آوری‌شده است.

حیات‌الغیب ادامه داد: مسجد امام حسن مجتبی (ع) شیراز با پرداخت ۱۵ میلیون تومان ۲ نفر زندانی را آزاد و نیز جمع کمک‎‌های مردمی این استان به ستاد دیه ۹۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال بوده که از این میزان ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نقدی و مابقی غیر نقدی بوده است.

وی بیان کرد: پارسال ۷۰۹ نفر مرد و ۴۱ زن جرائم غیر عمد با کمک خیران در فارس آزاد شدند که جرم ۶۳۵ نفر مالی و ۱۱۵ نفر مربوط به دیه بوده و درمجموع ۷۵۰ نفر از زندانیان به همت خیران و کمک مالی ستاد دیه از زندان آزاد شده‌اند.

نایب‌رئیس هیأت امنای ستاد دیه فارس تصریح کرد: جمع بدهی زندانیان آزاد شده ۷۳ میلیارد تومان بوده که آورده زندانی ۸۴۰ میلیون تومان، پرداختی ستاد دیه کشور ۶ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان، گذشت شاکی ۲۴ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان بوده و از این مبلغ ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط صندوق خسارت‌های بدنی پرداخت‌شده است.

حیات‌الغیب گفت: استان فارس با بیش از هزار و ۲۹۰ زندانی بیشترین آمار جرائم غیر عمد را در کشور به خود اختصاص داده که از این تعداد ۸۵۰ نفر محکومیت مالی، ۳۴ نفر مهریه، ۱۱ نفر نفقه ونیز ۳۴ نفر براثر عدم پرداخت دیه حوادث کارگاهی محبوس بوده‌اند.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری نیز با کمک و مشارکت خیران و ستاد دیه، آزادی ۲۰۰ نفر با بیش از ۱۳ میلیارد تومان بدهی و با پرداختی بیش از ۶ میلیارد تومان توسط ستاد دیه و ۷ میلیارد تومان گذشت شاکیان فراهم شده است.

مدیرکل زندان‌های فارس اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۳۸۱ تاکنون تعداد ۸ هزار و ۳۰۷ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد از زندان‌های استان فارس آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

حیات‌الغیب بیان کرد: شرکت هزار و ۲۲۶ زندانی و کارکنان در آزمون سرا سری مفاهیم قرآن کریم، احداث ۹۶ نمازخانه در سال گذشته، ۱۸ کتابخانه مشارکتی با همکاری اداره کل امور کتابخانه‌های استان در زندان‌ها و نیز تهیه بیش از ۷۳ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های زندان فارس از دیگر فعالیت‌های اداره کل زندان‌های فارس است.

وی اظهار کرد: حضور در جشنواره تئاتر زندان‌های سراسر کشور در تهران با ۱۴ اثر نمایشی که ۲ اثر رتبه برتری را به خود اختصاص داده، ۲ مقام نخست در بازیگری، مقام دوم کارگردانی و نیز شرکت ۸ هزار و ۲۱۱ نفر از زندانیان در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای، افزایش ۲۲ هزار مترمربعی فضای آسایشگاهی و کارگاهی از جمله عملکرد این اداره کل است.
انتهای پیام/ر

برگزاری ۵۱ جشن گلریزان در استان فارس



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کمک ۱۰ میلیاردی فارسی ها برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..