تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اقتصاد سیاسی یا سیاست اقتصادی؟

خبرگزاری ایسنا: نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس از مردم ایران به عنوان مردمی تاریخ‌ساز نام برد و گفت: آن‌ها که دنبال نوشتن تاریخ برای ایران هستند بدانند که تاریخ را نمی‌توان دستوری نوشت.

احمد همتی در همایش روایت خدمت که با حضور نایب‌رئیس مجلس، استاندار سمنان، معاون وزیر کار و اقشار مختلف مردم در سمنان برگزار شد، اظهار کرد: آن‌ها که در جهت حذف مردمند و برای مردم تاریخ می‌نویسند باید بدانند این مردم هم تاریخ‌سازند و هم تاریخ‌نگار. تجربه تاریخی این ملت هم همین را نشان می‌دهد.

وی با بیان این‌که «بی‌ثباتی نتیجه‌ای برای مردم و کشور ندارد» افزود: در فضایی که بی‌ثباتی هست نه سرمایه‌گذار می‌آید و نه مدیریت‌ها جواب می‌دهد؛ لذا باید یک‌بار برای همیشه تکلیف خود را روشن کنیم که اقتصاد سیاسی می‌خواهیم یا سیاست اقتصادی.

وی با انتقاد از برخی تندروی‌ها اضافه کرد: نمی‌شود عده‌ای دست به هر کاری بزنند و از دیوار سفارت‌ها بالا بروند و آخر سر هم معلوم نشود چه کسی بود که از دیوار بالا رفت. تبعات این نوع از سیاست‌ورزی دامان همه را می‌گیرد. بی‌شک تاریخی ماندگار است که مردم آن را نوشته و رقم زده باشند و تاریخ‌های دستوری راهی به تاریخ نمی‌برند.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس همچنین به انتقاد از برخی سیاست‌ها در حوزه آب پرداخت و با اشاره به کمبود جدی آب در کشور افزود: آب یک بحث ملی، امنیتی و حاکمیتی است و تصمیم‌گیری درباره آن هم در سطح ملی انجام می‌شود. ما خواهان اجرای قانون توزیع عادلانه آب هستیم. در این قانون به همه مسائل و از جمله بحث حق‌آبه‌ها، محیط‌زیست، حق‌آبه طبیعی منطقه و...توجه شده و لذا باید همه در همین چارچوب حرکت کنیم.

وی با بیان این‌که «خواسته مردم ما هم اجرای دقیق قانون است» گفت: سال‌ها پیش و قبل از این بحران‌ها بر لزوم استفاده از آب‌های مرزی و سرزمینی که دریای خزر هم در همین چارچوب قرار می‌گیرد؛ تاکید شده و اعتباری از صندوق ملی هم به این امر مهم اختصاص داده شد. نمی‌شود که مردم دیگر کشورها از منابع مشترک و آب‌های سرزمینی ما استفاده کنند اما ما مردم خود را از آن محروم کنیم.

وی با ابراز خرسندی از صدور مجوز انتقال آب خزر از سوی محیط‌زیست خاطرنشان کرد: باید به فکر منابع آبی پایدار باشیم تا در مواجهه احتمالی با بحران‌های پیش رو بتوانیم کشور را به سلامت از بحران‌ها عبور دهیم.

همتی با بیان این‌که «سمنان از مظلومترین مراکز استانی در کشور است» ادامه داد: مردم سمنان خواستار اجرای دقیق قوانین بوده و چیزی فراتر از قانون نمی‌خواهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به عملکرد خود در دو سال گذشته پرداخت و افزود: در این دو سال همه توان خود را به کار گرفتیم تا به تحقق وعده‌هایی که داده بودیم، کمک کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم با اشاره به طرح خود در خصوص چهارراه طلایی سمنان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این زمینه توفیقات خوبی داشتیم و با تکمیل نهایی فرودگاه سمنان این مهم تا حد زیادی محقق می‌شود.

وی با بیان این‌که «در دفتر نماینده مردم یک سازمان مردمی برای بررسی نیازهای حوزه انتخابیه تشکیل دادیم» افزود: خوشبختانه همراهی بسیار خوبی دستگاه‌ها و مدیران اجرایی با نمایندگان مردم دارند و همین به پیشبرد امور کمک شایانی می‌کند.

وی عملکرد مجلس دهم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: قاطبه نمایندگان از افراد دلسوز، انقلابی ، ایثارگر و خانواده شهدا و جانبازان تشکیل شده و دغدغه مردم و محرومان را دارند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اقتصاد سیاسی یا سیاست اقتصادی؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..