تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهپاک دلایل تعدیل مثبت را اعلام کرد

شرکت صنعتی بهپاک در خصوص تغییر با اهمیت پیش بینی درآمد هر سهم توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) شرکت صنعتی بهپاک در خصوص تعدیل مثبت ۴۷ درصدی سود خالص پیش بینی شده سال مالی منتهی به پایان آذر ماه ۹۷ توضیح داد.

 غبهپاک سود خالص پیش بینی شده قبلی سال مالی منتهی به پایان آذر ماه ۹۷ را ۱۸۹ هزار و ۲۵۰ میلیون ریال پیش بینی کرده بود که سود خالص پیش بینی شده جدید را با افزایش ۸۸ هزار و ۴۰۵ میلیارد ریالی رقم ۲۷۷ هزار و ۶۵۵ ریال اعلام کرد.

بهپاک درباره دلایل این تعدیل مثبت اینگونه توضیح داده است :  

1-    افزایش مبلغ پیش بینی بودجه سال مالی منتهی به پایان آذر ۹۷ از مبلغ 8 هزار و ۴۷۶ میلیارد ریال به مبلغ 9 هزار و ۶۱۹ میلیارد ریال مربوط به افزایش مقدار و نرخ فروش محصولات تولیدی و کالاهای بازرگانی وارداتی از مقدار 443 هزار تن به 481 هزارتن است .

2-      هزینه تسعیر ارز مربوط به آثار ناشی از سیاست های ارزی جدید دولت و تخصیص ارز دلار ۳۸ هزار ریال برای واردات کالاهای اساسی (ازجمله دانه های روغنی) است که منجر به کاهش تسعیر نرخ ارز شده است . پیش بینی این مبلغ در مقطع فعلی برای سال مالی مورد بررسی به ازای هر یورو 45 هزار و ۴۶۰ ریال است.

لازم به ذکر است تعهدات ارزی که در انتهای سال مالی مذکور دارای مانده بوده به نرخ مبادلاتی هر یورو 42 هزار و ۵۵۱ ریال در مقطع مزبور تسعیر و هزینه تسعیر موثر در بودجه تقدیم شده است، مابه التفاوت مبلغ 42،551 هزار و ۵۵۱ ریال و 45 هزار و ۴۶۰ ریال است.

3-      هزینه مالی : با توجه به افزایش مبلغ فروش نسبت به پیش بینی اولیه از مبلغ ۸ هزار و ۴۷۶ میلیارد ریال به مبلغ ۹ هزار و ۶۱۹ میلیارد ریال ، به منظور فروش اعتباری محصولات پیش بینی تامین مالی لازم اعم از تسهیلات ارزی و ریالی در بودجه تعدیل شده صورت گرفته است .

4-      با توجه به پهلو گیری دو کشتی دانه سویای وارداتی در خرداد ماه سال جاری و رشد فروش در این ماه پیش بینی می شود حدود 380 ریال (حدود44درصد ) از سود پیش بینی شده سال در شش ماهه ابتدای سال جاری منتهی به پایان خرداد ۹۷ محقق شود. شایان ذکر است نرخ یورو جهت تسعیر بدهی های ارزی در پیش بینی قبلی به ازای هر یورو ۴۹ هزار ریال منظور شده است .

این شرکت در پایان اعلام کرده است که پیش بینی هزینه تسعیر نرخ ارز بر اساس سیاست فعلی دولت و بانک مرکزی است و در صورت تغییر این سیاست و افزایش نرخ ارز مبادلاتی به اطلاع خواهد رسید .




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهپاک دلایل تعدیل مثبت را اعلام کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..