تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا مکزیکی‌ها واقعا باعث ایجاد زلزله در کشورشان شده‌اند

پس از به ثمر رسیدن گل مکزیک مقابل آلمان در جام جهانی روسیه، زلزله‌ای خفیف در پایگاه لرزه‌شناسی این کشور به ثبت رسیده است.

چند روز پیش خبر عجیبی در برخی رسانه‌ها منتشر شد؛ طرفداران تیم ملی فوتبال مکزیک پس از شکست دادن آلمان، تیم مدافع عنوان قهرمانی در روز یکشنبه‌ی هفته‌ی جاری خوشحالی زیاد و عجیبی از خود نشان دادند. اما شاید بپرسید چرا از واژه‌ی عجیب برای خوشحالی و جشن آنها استفاده کردیم؟ آنها به‌اندازه‌ای از این پیروزی مشعوف شدند که با جست‌وخیزهای خود در آن لحظات، باعث ایجاد آمدن زلزله در شهر مکزیکوسیتی (پایتخت مکزیک) شدند. واقعیت این است که خبر رخداد زلزله کاملا واقعی بود! حسگرهای لرزه‌نگاری این شهر، زلزله‌ای خفیف را گزارش کرده‌اند.

مؤسسه‌ی تحقیقات زمین‌شناسی و جوی مکزیک در توییتی اعلام کرد که حداقل دو مورد از حسگرها، لرزشی را ثبت کرده‌اند و مشخصا دلیل چنین لرزه‌ای مصنوعی و به‌دست انسان بوده است. آنها گفتند احتمالا جست‌وخیز گسترده‌ی مردم پس از گل هیروینگ لوزانو (بازیکن تیم ملی فوتبال مکزیک) به آلمان موجب جست‌وخیز و در نتیجه زمین‌لرزه شده است.

البته برخی از افراد نظر دیگری دارند و می‌پرسند که اگر زلزله‌ای ثبت شده باشد، پس چرا در توییت این موسسه، از شدت آن صحبتی نشده است. طبق گفته‌ی کارلوس دل آنخل، مدیر موسسه‌ی تحقیقات زمین‌شناسی و جوی مکزیک، به پایگاه بازفید نیوز، این پدیده شبیه به زلزله‌ای با شدت ۳ ریشتر بوده است.

موسسه در وب‌سایت خود اعلام کرد که مردم عادی متوجه لرزه نشده‌اند؛ ولی حسگرها آنها را ثبت کرده‌اند. دل آنخل گفت:

می‌دانیم که تراکم حضور مردم در برخی از نقاط شهر بیشتر از سایر نقاط بوده است و موقع جست‌وخیز ناگهانی و هم‌زمان آنها برای خوشحالی بعد از گل، توانستیم حرکت آنها در مکزیکوسیتی را با استفاده از حسگرهای مختلف رصد کنیم.

جست‌وخیز و به‌هوا پریدن مردم، تنها کاری نبود که مردم پس از برد تیمشان مقابل آلمان انجام دادند. به‌ گزارش نیویورک تایمز:

ساعت‌ها پس از برد هم شهر مکزیکوسیتی پر از صدای بوق‌ ماشین‌ها بود. طرفداران خوشحال مکزیک، میدان‌های عمومی شهر را به محل جشن‌های عظیم خود تبدیل کردند. آنها ساعت‌ها به تکان دادن پرچم مکزیک، آواز خواندن، خوشحالی کردن و شرکت در جشن و پایکوبی ادامه دادند.

شاید بهتر باشد مکزیکی‌ها در بازی‌های بعدی خود در جام جهانی اندکی محتاط‌تر باشند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا مکزیکی‌ها واقعا باعث ایجاد زلزله در کشورشان شده‌اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..