تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هوش مصنوعی گوگل تاریخ مرگ را دقیق پیش‌بینی می‌کند

هوش مصنوعی گوگل تاریخ مرگ را دقیق پیش‌بینی می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوگل تقریبا خود را به هر جنبه‌ای از زندگی دیجیتال انسان‌ها - از ایمیل و سرچ تا نقشه و تقویم - وارد کرده است و می‌توان گفت از زندگی 1.17 میلیارد نفر کاربر خود خبرهای کاملی دارد و حالا این روزها می‌تواند به کاربران خود تاریخ مرگشان را اعلام کند.

در نشریه ماه گذشته ژورنال Nature منتشر شده است که تیم محققان گوگل در حال استفاده از یک نوع الگوریتم‌ جدید مبتنی بر هوش مصنوعی هستند تا با آن بتوانند احتمال مرگ در بین بیماران بیمارستانی را پیش‌بینی کنند. در این نشریه همچنین ذکر شده است الگوریتم هوش مصنوعی گوگل از داده‌های وسیع اطلاعاتی بیماران در بیمارستان‌های مختلف را بررسی کرده تا بتواند پیش‌بینی کند که آیا بیماران در دو بیمارستان مختلف زنده می‌مانند.

این هوش مصنوعی که به عنوان مغز پزشکی گوگل شناخته می‌شود قادر است با 95 درصد دقت مرگ یک انسان را پیش‌بینی کند. محققان گوگل در این تحقیق، تکنولوژی هوش مصنوعی را به روی داده‌های وسیعی از 216 هزار بیمار بستری شده در دو مرکز درمانی، اعمال کردند که در بیمارستان اول تا 95 درصد و در بیمارستان دوم تا 93 درصد این پیش‌بینی‌ها درست بودند.

یکی از محققان تیم گوگل درباره این تحقیق می‌گوید: ما کنجکاو بودیم بدانیم آیا تکنولوژی یادگیری ماشینی می‌تواند احتمال‌های صحیحی در مورد وضعیت بیماران ارائه کند که یکی از این احتمالات، تاریخ مرگ بود. احتمال‌های دیگری نیز طی این تحقیق مانند میزان پاسخ دهی بیماران به درمان، طول مدت بستری و تشخیص بیماری بررسی شده است.

جالب اینجاست که دستاورد هوش مصنوعی زمانی اعلام شد که موضوع ریسک‌ها و مزایای این تکنولوژی، این روزها به شدت پیگیری شده و در فضای مجازی داغ است. بسیاری مدعی‌اند که هوش مصنوعی آینده روشنی برای انسان رقم نخواهد زد و بسیاری از محققان در حال بررسی ضررها و فواید این تکنولوژی هستند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هوش مصنوعی گوگل تاریخ مرگ را دقیق پیش‌بینی می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..