تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه اندازی پیشرفته‌ترین تکنولوژی تشخیص سرطان در بیمارستان مسیح دانشوری/ 12 هزار مبتلا به سرطان پروستات با pet-ct اسکن گالیوم شناسایی شدند

رئیس مرکز پزشکی هسته‌ای بیمارستان مسیح دانشوری مطرح کرد؛

بخشایش کرم از راه اندازی پیشرفته‌ترین تکنولوژی تشخیص مولکولی و آناتومی سرطان در بیمارستان مسیح دانشوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مهرداد بخشایش کرم رئیس مرکز پزشکی هسته ای بیمارستان مسیح دانشوری در حاشیه برگزاری نشست خبری راه اندازی نخستین pet-ct اسکن گالیوم که در سالن پروین اعتصامی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: pet-ct اسکن گالیوم درواقع با ارائه اطلاعات آناتومیک و میزان تراکم مولکولی بدن، دو کار تشخیصی پیشرفته را برای شناسایی سرطان‌ها همزمان انجام می‌دهد؛ تکنولوژی جدیدی که در زمره پیشرفته‌ترین روش‌های تشخیص سرطان به ویژه پروستات در دنیا به شمار می رود و هم اکنون بیمارستان مسیح دانشوری نیز به آن مجهز شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مراکز درمانی انگشت شماری از جمله یکی از مراکز واقع در مشهد، به دستگاه تشخیصی pet-ct، مجهز بوده اند، افزود: طی 5 سال اخیر بواسطه این روش تشخیصی نزدیک به 12 هزار مورد مبتلا به سرطان پروستات شناسایی شدند.

تشخیص به موقع و اثرگذاری یکی از چالش‌های درمان سرطان

بخشایش کرم ادامه داد: تشخیص به موقع میزان اثرگذاری درمان و پیگیری‌های بعد از درمان یکی از چالش‌های مهم در این سرطان به شمار می رود که از امروز بواسطه به کارگیری رادیو داروی گالیوم، این مسئله کاملا برطرف شد، به گونه‌ای که با pet-ct دارای اسکن رادیو داروی گالیوم، میزان تاثیر درمان، پیگیری های بعد از درمان و مقدار رشد تومورهای سرطانی بلافاصله و با ضریب تشخیص بالای 99 درصد قابل رویت است.

رئیس مرکز پزشکی هسته ای بیمارستان مسیح دانشوری همچنین با اشاره به اینکه با رادیو داروی گالیوم بومی، امکان تشخیص فوری میزان پیشرفت سرطان میسر شده است، بیان کرد: این دستاورد حیاتی آمار مرگ و میر ناشی از سرطان‌هایی همچون پروستات را با انجام درمان‌های به موقع و کاملا موثر به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد زیرا پروستات دومین سرطان شایع مردان و ششمین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان در این قشر به شمار می رود.

وی درپایان یادآور شد: pet-ct اسکن گالیوم در بیش از 70 درصد موارد پیگیری‌های فوق تخصصی بعد از درمان سرطان کاربرد حیاتی دارد و فقط در 30 درصد از موارد آن هم با توجه به تجویز متخصص مربوطه برای تشخیص سرطان استفاده می شود زیرا این تکنولوژی بسیار هزینه بر است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه اندازی پیشرفته‌ترین تکنولوژی تشخیص سرطان در بیمارستان مسیح دانشوری/ 12 هزار مبتلا به سرطان پروستات با pet-ct اسکن گالیوم شناسایی شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..