تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نکوداشت بسطامی و خرقانی بدون مشکل برگزار می‌شود

مجید پازوکی در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: امام جمعه شاهرود، بسطام، آیت الله اشرفی و علمای عالی قدرمنطقه، مسوولان و مردم از این همایش اظهار حمایت کردند، مشکلی در این زمینه وجود ندارد و این همایش در حال برگزاری است.

او ادامه داد: تمام این اخبار نادرست را به عنوان دبیر این همایش رد می‌کنم. فصل الخطاب ما جمله معروف مقام معظم رهبری است که در بازدید از شاهرود فرمودند:حساب بایزید و شیخ ابوالحسن خرقانی از صوفی نماها و دراویش جدا است. ما نیز در این راستا فعالیت می‌کنیم. مجموعه استادانی که در این همایش شرکت کردند معتقدند باید از این بزرگان را غبار روبی کنیم و دست کسانی که با انتصاب خود به این عزیزان دارند برای خودشان هویت جعلی کسب کنند، نجات دهیم.

دبیر اجرایی میراث جهانی شاهرود، بسطام و خرقان اظهار کرد: برنامه اصلی ما روز پنجشنبه ۳۱ خردادماه برگزار می‌شود و برنامه روز چهارشنبه ۳۰ خردادماه که گشتی در منطقه خرقان، بازدید از مزارعارف عالیقدر- ابوالحسن خرقانی بود اجرا شد تا با امکان سنجی و حضور سرمایه‌گذاران گردشگری شاهرود را به منطقه گردشگری تبدیل کنیم.   

او درباره انتخاب و استفاده از عنوان «میراث جهانی شاهرود، بسطام و خرقان» اعلام کرد:‌ ما می‌خواهیم درباره تاریخ تحول علوم، تاریخ، زبان شناسی، گویش، جغرافیا، مفاخر دینی-عرفانی-علمی- فقها-عرفا و اندیشمندان منطقه صحبت کنیم به همین دلیل این نام را برای این همایش انتخاب کردیم. 

پازوکی درباره هدف از برگزاری این برنامه اظهار کرد: شاهرود، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بی‌نظیری در گردشگری و محیط زیست دارد در حالی که کمتر جایی در ایران و جهان را می‌توان پیدا کرد که در مدت زمان بیست دقیقه چند اقلیم را دید. ما احساس می‌کنیم این ظرفیت‌های طبیعی و جغرافیایی می‌تواند بستری برای جذب گردشگر از داخل و خارج کشور باشد. بیابان توران زیستگاه یوزپلنگ ایران است و جنگل‌های زیبا می‌تواند برای گردشگران علاقمند به جغرافیا و مسائل محیط زیست جذاب باشد. از طرف دیگر ما در شاهرود دو عارف بزرگ را داریم و جهان اسلامی و عرفان ایرانی از همین جا شروع می‌شود. شیخ ابوالحسن خرقانی و بایزید بسطامی علاقمندان بسیاری در دنیا دارند که می‌توان شرایطی فراهم کرد تا گردشگران خارجی و داخلی برای بازدید از آن بیایند.

دبیر اجرایی میراث جهانی شاهرود، بسطام و خرقان افزود: می‌توان از ظرفیت‌های این منطقه در جهت حل مشکلات اقتصادی و مشکلات دیگر استفاده کرد.

انتهای پیام

منبع خبر : isna.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نکوداشت بسطامی و خرقانی بدون مشکل برگزار می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..