تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چه خطراتی را می‌توان با بیمه بدنه خودرو پوشش داد؟

بیمه بدنه خودرو چه خطراتی را پوشش می‌دهد؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛اکثر بیمه‌گذاران از ویژگی‌های بیمه‌نامه خود اطلاعات کافی را ندارند و این امر باعث شده تا در بسیاری از تصادفات و در زمان دریافت خسارت از بیمه‌گر آن طور که باید رضایت نداشته باشند.

در این میان بیمه گذاران در ازای هزینه‌ای که پرداخت می‌کنند باید به حقوقی که برای آنها وجود دارد آگاهی لازم را داشته باشند تا در صورت بروز حوادث بتوانند به درستی از حق بیمه خود استفاده کنند.

همانطور که از نام بیمه بدنه خودرو مشخص است این بیمه در قبال آسیب وارده به افراد وظیفه‌ای ندارد و مربوط به خسارات وارده به خودرو است.

این بیمه نامه خسارات ناشی از آسیب‌های مالی به اشخاص زیان‌دیده به غیر از راننده و هرگونه آسیب جرحی را تقبل می‌کند.

لازم به ذکر است که اگر به وسیله نقلیه راننده مقصر خسارتی وارد شود بیمه شخص ثالث هیچ تعهدی در قبال جبران آن ندارد.

بیمه بدنه خودرو مانند بسیاری از بیمه‌های دیگر شامل دو دسته پوشش اصلی و پوشش اضافی است به طوریکه برای خرید پوشش‌های اضافی باید پوشش خطرات اصلی خریداری شود.

براساس قوانین، زمانی که خودرو دچار حادثه شود شرکت بیمه، متعهد به پرداخت خسارت ناشی از این حادثه خواهد بود.

همچنین درصورتی‌که مقصر باشد پرداخت بخشی از خسارت وارده به خودروی مقصر بر عهده شرکت بیمه است و اگر خودرو بیمه‌گزار در اثر برخورد با جسمی ساکن آسیب ببیند نیز مشمول این پوشش قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است که واژگونی و سقوط خودرو، برخورد اجسام خارجی به خودرو چه در حال حرکت و چه ساکن نیز از زیرمجموعه‌های این پوشش است.

گفتنی است وسایل نقلیه بیمه شده در مقابل خطرات اصلی همچون سرقت، صاعقه، انفجار، آتش سوزی و تصادفات تحت پوشش بیمه قرار دارند و خسارت‌های جزیی و کلی وارد شده ناشی از خطرات اصلی به وسیله نقلیه بیمه شده اعم از دستمزد، تعمیرات و ارزش لوازم در صورتی که وسیله نقلیه به ارزش معاملاتی بازار بیمه شده باشد به قیمت روز حادثه پرداخت خواهد شد.

از طرفی خطرات دیگری نیز می‌تواند تحت پوشش این بیمه قرار گیرد به طوریکه بیمه‌گذار با پرداخت هزینه اضافی، پوشش‌های اضافی و تکمیلی مورد نیاز خود را از شرکت بیمه خریداری می کند و شامل سرقت قطعات و لوازم وسیله نقلیه، شکست شیشه به تنهایی، بلایای طبیعی، خطرات ناشی از مواد شیمیایی و غرامت ایام تعمیرات می‌شود.

منبع:میزان

انتهای پیام/

بیمه بدنه خودرو چه خطراتی را پوشش می‌دهد؟



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چه خطراتی را می‌توان با بیمه بدنه خودرو پوشش داد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..