تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علت و درمان ریزش مو چیست ؟

علت و درمان ریزش مو

علت و درمان ریزش مو

عوامل متعددی را می توان برای ریزش مو بیان کرد .کمبود ویتامین بدن ،کمبود آهن ،استفاده مدام از سشوار یا رنگ های شیمیایی ،قرار گرفتن در معرض نور خورشید ،و دیگر عوامل که در ذیل متذکر می شویم .راه های درمان برای ریزش مو بیان شده است. که می توان هم از دارو و هم از ماسک های خانگی و سنتی استفاده کرد .تا بتوان ریزش مو را کنترل کرد .

در پستهای قبلی ما می توانید درمان موخوره را ببینید.

علت ریزش مو

گاهی اوقات بعضی از رفتارهای غلت خودمان باعث ریزش مو می شو  .می توان با تصحیح رفتارهای غلت به درمان ریزش موی خود کمک کرد .

از بستن محکم موها با تل سر یا کش خودداری کنید.

روزانه سبزیجات و میو ها تازه مصرف کنید .

موهایتان را به دور انگشتتان نپیچید .

از سشوار به مدت طولانی استفاده نکنید .در معرض نورخورشید به مدت طولانی قرار نگیرد .

بیماری های خود را درمان کنید .اگر از کمبود آهن رنج می برید به درمان آن بپردازید .چون یکی از عوامل ریزش مو کمبود آهن در بدن است و

بیماری تیروئید خود را نیز درمان کنید .

استرس را از خود دور کنید .

ویتامین مصرف کنید .

از فر کردن موها بپرهیزید

کاهش استفاده از رنگ شیمیایی

علت و درمان ریزش مو

علت و درمان ریزش مو

آب سیر و پیاز برای درمان ریزش مو 

نصف یک پیاز قرمز متوسط را خرد کرده و با چهار حبه سیر مخلوط کنید، سپس آنها را با دو لیوان آب دو قاشق غذاخوری دارچین به‌مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید. بعد از ۱۵ دقیقه آنها را از روی حرارت‌ بردارید و به‏ مدت چهار روز به همان صورت در جایی بگذارید بماند. بعد از چهار روز محلول را صاف کرده و داخل شامپو بریزید و هر بار سر خود را با آن شست‌وشو دهید.

علت و درمان ریزش مو

علت و درمان ریزش مو

شنبلیله برای درمان ریزش مو

شنبلیله یکی از درمان‌های بسیار موثر برای ریزش مو است. هورمون های موجود در  شنبلیله موجب تحریک رشد مو و بازگرداندن فولیکول‌های مو می‌شود. این گیاه دارای پروتیین‌ها و نیاسین( ویتامین ب۳) است. یک فنجان بذر شنبلیله را به مدت یک شب در آب خیس کرده و سپس آن را به شکل خمیر درآورید. هرروز صبح حداقل به مدت یک ماه از این ترکیب روی موهای خود قرار دهید.

علت و درمان ریزش مو

علت و درمان ریزش مو

الوئه ورا برای درمان ریزش مو 

ویژگی‌های قلیایی موجود در آلوئه ورا می‌تواند در تنظیم سطح pH مو و پوست سر شما موثر باشد.  آلوئه ورا به دلیل داشتن آنزیم‌های فراوان موجب تقویت رشد مو می‌شود. استفاده منظم از آلوئه ورا میتواند خارش پوست سر را متوقف کرده و التهاب و قرمزی پوست سر را کاهش دهد. شما می توانید  ژل آلوئه ورا را به مدت چند ساعت روی پوست سر خود قرار داده و سپس آن را بشویید. توصیه می‌شود که این کار را روزانه ۳ تا ۴ مرتبه انجام دهید.

 ریشه شیرین بیان درمان ریزش مو

ریشه شیرین بیان به کاهش ریزش مو و دیگر آسیب‌های احتمالی موها کمک می کند . شیرین بیان پوست سر را نرم و مشکل را برطرف می‌کند. یک قاشق سوپخوری پودر ریشه شیرین بیان را با یک چهارم قاشق چایخوری زعفران بخوبی مخلوط کرده و آن را روی قسمت‌های بدون مو و طاس سر قرار دهید. این روش را باید روزانه سه مرتبه و یک تا دوبار در هفته تکرار کنید.

علت و درمان ریزش مو

علت و درمان ریزش مو

 گل ختمی چینی درمان ریزش مو

گل ختمی چینی رشد مو را تقویت کرده، شوره سر را درمان و از سفید شدن زودهنگام موها جلوگیری می‌کند. در اینجا چند روش  استفاده از اینگیاه سنتی  را برایتان بیان می کنیم . ابتدا، ۱۰ عدد گل ختمی چینی را در در ۲ فنجان روغن نارگیل ریخته و این ترکیب را بجوشانید تا جاییکه گل ختمی‌ها مثل زغال سیاه شده و بسوزد. روغن گل ختمی‌ها را گرفته، روی موهای خود قرار دهید و اجازه دهید این روغن تمام شب روی موهایتان بماند. صبح روز بعد موهای خود را با آب بشویید. این کار را ۳ بار در هفته انجام دهید تا تاثیر آن را مشاهده کنید.

 چغندر درمان ریزش مو 

آب چغندر سرشار از کربوهیدرات ها، پروتیین، پتاسیم، فسفر، کلسیم و ویتامین‌های B و C است که همگی برای رشد مو مفید هستند. بنابراین، بهتر است آب چغندر تازه را در رژیم غذایی خود قرار دهید. بعلاوه، می‌توانید از جایگزین‌های آن مثل آب اسفناج، آب یونجه، آب کاهو و آب هویج هم استفاده کنید. می‌توانید چند برگ چغندر را پودر کرده با حنا ترکیب کنید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست سرتان قرار دهید. این کار را چند بار در هفته تکرار کنید.

علت و درمان ریزش مو

علت و درمان ریزش مو

 تخم کتان درمان ریزش مو 

تخم کتان منبعی غنی از اسید چرب امگا ۳ است. این ویژگی برای درمان و تحریک رشد مو بسیار مفید است. بنابراین، سعی کنید تا ریزش موهای خود را با مصرف روزانه یک قاشق پودر تخم کتان کنترل کنید. میتوانید از تخم کتان در سالادها، سوپ ها، اسموتی‌ها و… استفاده کنید. همچنین می‌توانید روغن تخم کتان را بصورت موضعی روی موهایتان قرار دهید.

 شیر نارگیل درمان ریزش مو 

پروتیین و چربی‌های ضروری موجود در شیر نارگیل میتواند رشد موهای شما را تقویت کرده و ریزش مو را متوقف کند. نتایج مصرف شیر نارگیل به سرعت و بسیار قابل توجه خواهد بود. میتوانید شیرنارگیل را خودتان در خانه نیز تهیه کنید. یک عدد نارگیل رنده شده را به یک تابه آب اضافه کنید و این ترکیب را به مدت ۵ دقیقه بجوشانید. سپس آب آن را گرفته و آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست سر خود قرار دهید. برای به‌دست آوردن نتیجه بهتر میتوانید مقداری فلفل سیاه و پودر تخم شنبلیله به آن اضافه کنید.

علت و درمان ریزش مو

علت و درمان ریزش مو

 روغن تخم‌مرغ درمان ریزش مو 

صبح موهای خود را با شامپوی گیاهی بشویید. بهتر است که حداقل به مدت ۱۲ هفته و هر هفته ۲ تا ۳ بار از روغن تخم‌مرغ استفاده کنید تا تاثیر آن را مشاهده کنید. مصرف مداوم این روغن می‌تواند در تغذیه غشای سلولی موثر باشد. بنابراین، ادامه دادن این روش درمانی برای طولانی مدت دز جلوگیری از ریزش مو و سفیدشدن آنها مفید خواهد بود. بهتر است که از ماسک زرده تخم‌مرغ به دلیل ساختار محکم و پایدار آن استفاده کنید. بعلاوه، این ماسک بوی نامطبوع زرده تخم‌مرغ خام یا پخته را در موهای شما باقی نخواهد گذاشت. نگران خطر سالمونلا و عفونت پوست سر ناشی از آن نباشید. تهیه روغن تخم‌مرغ خانگی بسیار آسان است. اگر زمان کافی برای تهیه آن را ندارید می‌توانید از فروشگاهها خریداری نمایید.

استفاده از روغن برای درمان ریزش مو 

برخی از روغن‌های طبیعی مثل روغن گلرنگ، کانولا و زیتون میتوانند در بازگرداندن رطوبت موهای شما مفید باشند. روغن را باید حرارت داده طوریکه بیش از اندازه داغ نشود و فقط تقریبا تا ۴۰ درجه سانتی گراد گرم شود. آن را روی پوست سر قرار داده، سر خود را با یک کلاه حمام به مدت یک ساعت بپوشانید و سپس آن را با آب شستشو دهید

علت و درمان ریزش مو

علت و درمان ریزش مو

چه مواد غذایی را برای جلوگیری از ریزش مو مصرف کنیم 

در ذیل مواد غذایی که باعث تقویت مو و جلوگیری از ریزشمو می شود را برای شما عزیزان بیان می کنیم .

مصرف مواد  غذایی سرشار از پروتئین 

پروتیین نقش بسیار مهمی در ساختار مو دارد. بنابراین، کمبود پروتیین منجر به موهایی سست و ریزش مو می‌شود. دریافت پروتیین به میزان کافی می‌تواند به تولید آمینواسیدها پرداخته و آمینواسید نیز موجب تقویت و استحکام مو می‌شود.

مواد غذایی سرشار از پروتین از جمله گوشت کم چرب، ماهی، سویا و… را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید. شما می‌توانید با مصرف غذاهای دریایی، گوشت پرندگان، شیر، پنیر، ماست، تخم‌مرغ، حبوبات، گوشت گاو بدون چربی، سویا و…پروتیین لازم را تامین کنید. منابع گیاهی پروتیین مخصوص گیاهخواران عبارتند از: تمپه، توفو، حبوبات، مغزها، برنج قهوه ای، بروکلی و…  این مواد به شما در کاهش ریزش مو کمک می‌کند. بعلاوه، مواد غذایی دارای پروتیین منبعی غنی از ویتامین B-۱۲ به شمار می‌روند.

علت و درمان ریزش مو

علت و درمان ریزش مو

مصرف ویتامین 

ویتامین A:  ویتامین A نوعی آنتی اکسیدان است. این ویتامین، تولید سبوم در پوست سر را افزایش داده و موجب رشد مو می‌شود. سیب زمینی شیرین دربردارنده مقادیر فراوانی از بتاکاروتن است.
امگا۳: برخی از موادغذایی حاوی سطوح بالایی از امگا۳ عبارتند از: ماهی‌های چرب، زرده تخم‌مرغ، تخم ماهی و شیر.
ویتامینE: ویتامینE عاملی برای تحریک گردش خون شناخته شده است. این ویتامین بدون شک منجر به گردش خون خوبی در پوست سر شده و فولیکول‌های مو را بارور نگه می‌دارد.
انواع ویتامین B: ویتامین ب وظیفه تولید ملانین را بر عهده دارد و ملانین نیز با رنگ سالم و گردش خون درارتباط است.

علت و درمان ریزش مو

علت و درمان ریزش مو

مصرف مواد غذایی سرشار از بیوتین

بیوتین یکی از عنصرهای ضروری در داشتن موهای سالم است. کمبود بیوتین منجر به شکنندگی و ریزش مو میشود. منابع سرشار از بیوتین عبارتند از غلات، جگر، سفیده تخم‌مرغ، آردسویا، گردو و مخمر.

مصرف آهن

آهن یکی از مواد معدنی لازم و ضروری برای متوقف کردن ریزش موها به شمار می‌رود. آهن به دو شکل آهن heme iron در مواد غذایی حیوانی و آهن non-heme در مواد غذایی گیاهی موجود است. کمبود آهن موجب کمخونی می‌شود و باین ترتیب ریزش مو افزایش می‌یابد. پس، می‌توانید با مصرف گوشت قرمز، مرغ، ماهی، بروکلی، اسفناج و کلم پیچ مواد غذایی سرشار از آهن را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

گروه مد و زیبایی نسیم فان 

مطالب متنوع دیگر

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (هنوز هیچ امتیازی ثبت نشده)
Loading...



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علت و درمان ریزش مو چیست ؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..