تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هجمه‌ها علیه اجرای حکم اعدام «محمد ثلاث» طراحی شده و غیرعادی است

دادستان تهران با‌اشاره به فضاسازی‌های صورت گرفته در رابطه با اجرای حکم عامل شهادت سه مامور نیروی انتظامی در خیابان پاسداران، گفت: معتقدیم که این اقدامات مبتنی بر یک طراحی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، عباس جعفری دولت‌آبادی درسومین نشست با مسئولان رسانه‌ها، در پاسخ به شبهاتی پیرامون حقوق عامه با تاکید بر اینکه قرار نیست دادستانی جای دستگاه‌های اجرایی و نظارتی را بگیرد، گفت: اگر دستگاه اجرایی به وظایف مقرر خود عمل نکند، ضعیف عمل کند و یا مرتکب جرم شود، دستگاه قضایی به موضوع ورود می‌کند. البته اگر مرتکب جرم شود وظیفه ذاتی دادستانی است که موضوع را پیگیری کند و یا اگر به وظیفه‌شان عمل نکرده یا ضعیف عمل کنند سازمان بازرسی می‌تواند موضوع را رصد کرده و انعکاس دهد و در صورتی که تعمدی در این زمینه باشد ورود خواهیم کرد.
خرید 38 هزار سکه توسط یک نفر!
جعفری دولت‌آبادی با‌اشاره به موضوع گرانی سکه در ماه‌های اخیر، اظهارداشت: دولت سکه فروخته است و خريدار اول 38 هزار عدد سکه، نفر دوم 23 هزار عدد و نفر سوم نیز 4 هزار و اندی سکه خریداری کرده است. دولت عنوان می‌کند که ما در حال جمع کردن نقدینگی هستیم که یک منطق اقتصادی است و استدلال دولت این است که اگر آنها این کار را انجام نمی‌داد و سکه نمی‌فروخت پول‌های مردم جمع نمی‌شد ولي اینکه یک نفر 38 هزار عدد سکه بخرد اگرچه با منطق اقتصادی همراه هست ولی ممکن است با منطق عدالت همراه نباشد.
هجمه‌های غیرعادی
 علیه حکم اعدام «ثلاث»
وی با‌اشاره به فضاسازی‌های صورت گرفته در رابطه با اجرای حکم محمد ثلاث عامل شهادت سه مامور نیروی انتظامی در خیابان پاسداران، گفت: خیلی‌ها انتظار داشتند که این حکم خیلی زودتر اجرا شود درحالی که با توجه به قوانین به متهم چند نوبت حق اعتراض داده شده و وکیل باید در تحقیقات مقدماتی حضور داشته باشد.
دادستان تهران ادامه داد: حال که حکم اجرا شده برخی به قوه قضائیه هجمه وارد می‌کنند که حقوق متهم تضييع شده و بی‌گناه بوده است در حالی که ما این روال را عادی نمی‌بینیم و افرادی پشت این هجمه‌ها می‌آیند که موضوع را غیرعادی نشان می‌دهند. به عنوان مثال آقایی توئیت می‌زند که این پرونده شبهه شرعی دارد در صورتی که باید گفت کسانی که اطلاعات فقهی ندارند نباید در این زمینه اظهار نظر کنند به علاوه دیوان عالی کشور پرونده را تایید و اعاده دادرسی را رد کرده است.
جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به انتقادات صورت گرفته مبنی بر اینکه چرا بازسازي صحنه صورت نگرفته است، گفت: بازسازي صحنه برای بررسی صحت اعترافات است تا بازپرس قانع شود که اقرار متهم مقرون با واقع است و البته در این پرونده بازسازی صحنه صورت گرفته است.
تعقیب قضائی وکیل محمد ثلاث
وی با انتقاد از اقدامات وکیل این پرونده در مرحله اعاده دادرسی، افزود: این وکیل پس از آن همه فضاسازی‌های قبل از اجرای حکم که اذهان عموم را تحریک کرده و ضد انقلاب را علیه دستگاه قضایی بسیج کرده است و سایت‌های معاند از روی گزارش این خانم گزارشی‌هایی علیه دستگاه قضایی منتشر کردند، روز دوشنبه که حکم اجرا شد توئیتی مبنی بر اینکه دیگر همه چیز خاتمه یافته است منتشر کرد. ببینید چقدر به قوه قضائیه فحاشی کردند در صورتی که اگر حق با آنها بود باید تا یوم الابد این حق را پیگیری می‌کردند پس مشخص است که ریگی در کفش آنها بوده است.
دادستان تهران با بیان اینکه معتقدیم که این اقدامات مبتنی بر یک طراحی است، ادامه داد: برخی مسئولین اعتراض کردند که چرا این حکم اجرا نمی‌شود که به دلیل ماه مبارک رمضان این حکم اجرا نشد ظاهراً عده‌ای ماموریت دارند که به دستگاه قضایی بتازند البته قوه قضائیه محکم ایستاده و از این هجمه‌ها نمی‌هراسد و معتقدیم که این وضع پایدار نیست و اگر این قضات در ماجرای دی ماه و اسفند ماه ورود نمی‌کردند، کشور را چه کسی می‌خواست اداره کند وقتی آرامش مردم را برهم می‌زنند، دستگاه قضایی نمی‌تواند در برابر آشوب و اغتشاش سکوت کند.
جعفری دولت‌آبادی با بیان اینکه با قاطعیت وظایف خود را انجام می‌دهیم و چندین دستگاه نظارتی بر کار اقدامات قضات نظارت دارند، گفت: اینکه عده‌ای به خودشان حق بدهند هر امر کوچکی را بزرگ کرده و به وسیله آن به قوه قضائیه هجمه وارد کنند پذیرفتنی نیست. به عنوان مثال در مورد پرونده ناظم مدرسه چه جنجال‌آفرینی‌هایی که انجام ندادند ولی پس از اینکه دادستانی با قاطعیت کیفرخواست را صادر کرد، دیگر به این موضوع پرداخته نشد.
وی افزود: مردم با وجود همه مشکلات در راهپیمایی‌های روز قدس و 22 بهمن شرکت می‌کنند و پای این نظام ایستاده‌اند اما عده‌ای کارشان این است که دل مردم را خالی کنند خبرهای دروغ منتشر نمایند و وقتی به آنها انتقاد می‌شود ناراحت می‌شوند.
دادستان تهران با بیان اینکه کسانی که امنیت فکری مردم را بر هم می‌زنند برخورد می‌کنیم، از تعقیب قضایی وکیل محمد ثلاث خبر داد و گفت: این خانم از ابتدا وکیل پرونده نبوده و فقط وکیل در مرحله اعاده دادرسی بوده است و به پرونده‌اشراف کافی نداشته است.
جعفری دولت‌آبادی ادامه داد: عده‌ای از آشوبگران پانزده روز مقابل زندان اوین تجمع کردند و نظام با آنها مدارا کرد ولی این مدارا نتیجه‌اش این شد که آنها در اسفندماه در گلستان هفتم این جنایت‌ها را انجام دادند و جرات پیدا نمودند که در مقابل پلیس بایستند.
وی تأکید کرد: دستگاه قضایی با عوامل اغتشاش و آشوب برخورد خواهد کرد.
گزارشی از پرونده‌های مهم اقتصادی
دادستان تهران در مورد برخی پرونده‌های مهم قضايي اطلاع‌رسانی کرد و گفت: در پرونده موسسه ثامن‌الحجج اولين جلسه دادگاه برگزار شد.
جعفري دولت‌آبادي با‌اشاره به پرونده شركت تاسيسات دريايي ايران (دكل‌هاي نفتي)، افزود: يكي از پرونده‌ها و فسادهاي بزرگ كشور بود كه پس از تحريم شكل گرفت و دادستاني با قاطعيت ورود كرد و محاکمات آن رو به پایان است.
وي بيان داشت: حكم پرونده گروه ريخته‌گران به زودي صادر مي‌شود و در پرونده گروه اميرمنصور آريا ٦٥٠ ميليارد تومان جزاي نقدي وصول شده و دو هزار و سیصد میلیارد تومان به بانک‌ها رد مال شده و بخش کوچکی از پرونده باقی مانده است که در حال رسیدگی است.
دادستان تهران در رابطه با پرونده بابک زنجانی، اعلام کرد: دوهزار و سیصد میلیارد تومان اموال بابک زنجانی به وزارت نفت واگذار شده است.
جعفری دولت‌آبادی گفت: در پرونده موسسه‌های مالی ٩ متهم در بازداشت می‌باشند و پرونده در مرحله تحقیقات است.
وي در بیان آخرین وضعیت پرونده مدیریت اکتشافات شرکت ملی نفت خاطرنشان کرد: در این پرونده سی نفر متهم تحت تعقیب قرار گرفته و 70 میلیارد تومان از اموال متهمان توقیف شده است.
دادستان تهران درباره پرونده صندوق ذخيره فرهنگيان گفت: این پرونده هفتاد جلد است و هر جلد مشتمل بر ١٥٠ تا ٢٠٠ صفحه است كه در اين زمينه ٦٠ نفر متهم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند، 5 نفر بازداشت شده‌اند، 165 میلیارد تومان توسط 2 متهم رد مال شده و برای یکی از متهمان به مبلغ 700 میلیارد تومان کیفرخواست صادر گردیده و 700 میلیارد تومان از اموال متهمان شناسایی و توقیف شده است.
جعفري دولت‌آبادي خاطرنشان کرد: در پرونده ضمانت‌نامه‌های بانک سپه ١٣٠ فقره پلاک ثبتی و ششصد ميليارد تومان از وجوه متهم توقيف شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هجمه‌ها علیه اجرای حکم اعدام «محمد ثلاث» طراحی شده و غیرعادی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..