تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بررسی MVM 550 از دید مشتریان؛ مشخصات فنی نقاط قوت و ضعف

در روزگاری که بازار سدان‌ های ارزانقیمت کشورمان پرشده بود است از انواع خودروهای قدیمی فرانسوی که دیگر از دیدنشان هم خسته شده بودیم، حضور یک سدان چینی به نام چری A5 یا همان mvm530 خودمان، توانست شرایط را تا حدی تغییر دهد و سپس نوبت به MVM 550 رسید.

اگرچه در ابتدای حضور 530، اکثر مردم با توجه به سابقه کیفیتی اجناس چینی، نگاه مثبتی به آن نداشتند اما پس از گذشت مدت زمانی نسبتا کوتاه، این خودرو توانست تا در کنار محصولات ایرانی-فرانسوی قدیمی و تکراری جایی برای خود باز کند.

MVM 530

پس از موفقیت نسبی مدل 530، مدیران خودرو تصمیم گرفت تا نسخه فیس لیفت آن را که از سال 2013 میلادی تحت نام چری E5 در بازار چین حضور یافته بود، وارد کشورمان کند. نسخه جدید که mvm550 نامگذاری شد، توانست تا نظر مشتریان سدان های میان-قیمت را به خود جلب نماید و تاکنون نیز حضورش در ایران تداوم داشته است.

MVM 550

مشخصات فنی MVM 550

پیشرانه MVM 550 از نوع دو لیتری، چهار سیلندر و تنفس طبیعی بوده که توانایی استخراج نیرویی معادل 139 اسب بخار در دور موتور 5750 و گشتاوری برابر با 182 نیوتن-متر در دور موتور 4300 را داراست. همچنین گیربکس پنج سرعته دستی و یا جعبه دنده cvt با حالت تیپ ترونیک هفت سرعته، نیروی پیشرانه را به چرخ‌ های جلو انتقال می‌ دهند.

MVM 550

ضمنا پیشرانه 1.8 لیتری نیز در بازار کشور مبدا برای این خودرو عرضه شده که 130 اسب بخار قدرت داشته و گشتاور تولیدی آن معادل 170 نیوتن-متر است.
وزن این خودرو با پیشرانه دو لیتری به همراه گیربکس دستی، در حدود 1366 کیلوگرم است و این در حالی است که با تجهیز mvm550 به گیربکس CVT، چیزی در حدود 35 کیلوگرم به وزن خالص خودرو اضافه خواهد شد. مخزن سوخت این خودرو بالغ بر 50 لیتر گنجایش دارد.

MVM 550تجهیزات و امکانات MVM 550

لیست تجهیزات رفاهی ایمنی mvm550 به شرح ذیل است:
2 عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو)، سیستم ضد بلوکه ترمز ABS + ترمزهای دیسکی برای هر چهارچرخ، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، کمربند های ایمنی سه نقطه‌ای، سانروف برقی، سنسور دنده عقب، سیستم فرمان برقی، آینه‌ های برقی جانبی به همراه گرم‌کن، سیستم صوتی بر روی فرمان، چهار عدد بلندگو، استریو، صندلی‌ ها با روکش چرمی، نشانگر لحظه ای مصرف سوخت، پاور ویندوز، سیستم ایموبلایزر، رینگ‌ های آلومینیمی و لامپ‌ های مه شکن جلو.

MVM 550

تجربیات مالکان MVM 550

در این مطلب سعی نموده‌ ایم تجربه تنی چند از مالکان محترم خودروی MVM 550 را با شما مخاطبان گرامی به اشتراک بگذاریم تا نسبت جنبه‌ های مثبت و منفی این خودرو از نگاه برخی خریدارانش بیشتر اطلاع پیدا نمایید.

واضح است که نتوان به طور دقیق و قطعی، نسبت به عمومیت داشتن یا نداشتن این ویژگی‌ ها اظهار نظر نمود چرا که در اینجا قادریم تنها تجربه عده معدودی از مالکان این خودرو را به سمع و نظر شما برسانیم. پس با دیجیاتو همراه باشید.

MVM 550

از جمله نکات مثبتی که موجبات خرسندی بسیاری از مالکان MVM 550 را فراهم آورده است، می توان به مشخصات فنی مناسب و کیفیت درخور متعلقات پیشرانه و گیربکس اشاره نمود.

اکثر قریب به اتفاق مالکان از پیشرانه و گیربکس اتومبیل خود راضی بودند و این رضایت در نظرات صاحبان نسخه اتوماتیک مجهز به گیربکس CVT، بیشتر نمود پیدا می‌ کرد.

عملکرد گیربکس ضریب متغیر پیوسته کاملا مورد رضایت مشتریان واقع شده و در حالت دستی شتاب و کشش دلخواه را به راننده ارائه می‌ دهد. حالت اتوماتیک نیز برای رانندگی عادی کاملا مناسب است.

عملکرد جعبه دنده دستی نیز اگرچه مورد رضایت مالکان واقع شده است اما برخی از مالکان از وجود صدایی شبیه به «زوزه» در دنده‌ های یک و دو ابراز نارضایتی می‌ کنند.

MVM 550

عایق بندی صوتی کابین نیز در حد مناسبی ارزیابی شده و اکثر سوال شوندگان از نرمی سیستم تعلیق و سکوت نسبی کابین ابراز خوشحالی کرده اند. قدرت مناسب سیستم گرمایش و سرمایش کابین، صدای اندک پیشرانه، دید خوب کابین، نرمی مناسب فرمان هیدرولیک، صندلی‌ های اصطلاحا خوش نشین که در مقایسه با برخی از خودروهای هم رده، خستگی کمتری را بر بدن راننده وارد می‌ کنند و قدرت کاملا مناسب سیستم ترمز، در زمره مواردی جای می‌ گیرند که مالکان مورد تحقیق، از وجود چنین مزیت هایی در خودرو خود، کاملا احساس خرسندی پیدا کرند.

MVM 550

از سوی دیگر اما برخی از این عزیزان با مشکلات و نواقصی در اتومبیل خود مواجه شده‌اند که در ادامه به آگاهی شما مخاطبان گرانقدر خواهد رسید.

یکی از مشکلاتی که تعداد بیشتری از مالکان مورد تحقیق با آن مواجه شده‌اند، احساس وقوع لرزش در پیشرانه، به محض رسیدن دور موتور به محدوده 2700 تا 2900 دور در دقیقه است. با گذر عقربه دورسنج از محدوده ذکر شده، این مشکل نیز برطرف می‌ شود.

دلایل مختلفی از جمله وجود عیب در سیستم اگزوز و یا اشکال در گیربکس اتوماتیک برای آن بیان شده بود اما هیچ کدام از این دلایل به طور رسمی مورد تایید اهل فن واقع نشده است.

مراجعه به برخی از نمایندگی‌ های شرکت سازنده نیز مشکل را حل نموده بود. البته برخی دیگر از نمایندگی‌ ها نیز به بعضی مالکان اعلام کردند که به منظور رفع عیب مذکور فراخوان خواهند داد. تا این لحظه اطلاع دقیقی مبنی بر فراخوان شدن و یا نحوه رفع عیب مذکور که گریبان برخی مالکان mvm550 را گرفته، در دست نیست.

MVM 550

نکته منفی دیگری که موجب سلب آسایش برخی از صاحبان این خودرو شده بود، از کوبش و صدای تعلیق جلو در حین عبور از روی ناهمواری‌ های مسیر نشأت می‌ گرفت تا حدی که بسیاری برای رفع مشکل فوق از کمک فنرهای خودروی ماکسیما به جای کمک‌ های استاندارد MVM 550 استفاده کرده بودند.

البته بنابر اطلاعات غیر رسمی، این عیب در تولیدات جدید رفع شده است. یکی دو مورد هم روغن ریزی جعبه فرمان گزارش شد که با مراجعه به نمایندگی و استفاده از گارانتی، جعبه فرمان به طور کامل و بدون اخذ هزینه از مشتری، تعویض شد.

کیفیت نسبتا پایین رنگ بدنه و سپرها، کیفیت ناکافی سیستم صوتی، افت قیمت شدید در بازار دست دوم، نبود نشانگر دمای آب، فقدان آینه آرایش، عدم امکان تنظیم ارتفاع صندلی، حرارت بالای لوله های بخاری در کنار پای راننده، جزو مواردی است که نارضایتی برخی مالکان را نتیجه داده است.

همچنین بعضی از مالکان اظهار داشتند در صورتی که قبل از توقف، از کولر خودرو استفاده کنند و پس از توقفی کوتاه و خاموش بودن خودرو، مجددا کولر را وارد مدار نمایند، مدتی طول می‌ کشد تا کمپرسور کولر پس از چند مرتبه تلاش نافرجام، وارد مدار شده و سیستم کولر عملکرد عادی خود را پی بگیرد.

در پایان با توجه به نظرات این مالکان عزیز و مشخصات فنی-رفاهی این خودرو، به نظر می‌ رسد که نمره متوسط روبه بالا را می‌ توان در کارنامه این سدان چینی تبار درج کرد.

البته یکی از دلایل کاهش نمره MVM 550، به قیمت نسبتا بالای آن باز می‌ گردد وگرنه اگر این خودرو در بازه زیر 50 میلیون تومان عرضه شود، قطعا به یکی از محبوبترین ها بدل خواهد شد.

گفتنی است که این روزها تولید و عرضه MVM 550 از سوی مدیران خودرو متوقف شده است و تنها نمونه های دست دوم این خودرو با بازه قیمتی وسیع (از 40 تا حدود 55 میلیون تومان) در بازار خودروهای دست دوم وجود دارند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بررسی MVM 550 از دید مشتریان؛ مشخصات فنی نقاط قوت و ضعف»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..