تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افتتاح دومین صندوق زمین وساختمان/ تضمین ۵ ساله کیفیت پروژه

به گزارش شما نیوز ، به نقل از بانک عامل بخش مسکن، محمدرضا امینی در مراسم رونمایی از پروژه مجتمع مسکونی ۱۴۴ واحدی نارون گفت: این پروژه در زمان مورد پیش بینی و همچنین منطبق بر هزینه برآورد شده امروز به بهره برداری رسید تا نرخ بازدهی پیش بینی شده تحقق یابد.

وی با تاکید بر اینکه پروژه صندوق زمین و ساختمان نارون در زمان رکود تعریف شد که زمان مناسبی برای احداث پروژه بود، افزود: مشکلی که در بیشتر پروژه‌های ساختمانی وجود دارد، انحراف در زمان اجرا و هزینه پیش بینی شده است که می تواند بازدهی پروژه را کاهش دهد.

این مقام مسئول اظهار داشت: در فرایند اجرای این پروژه هم افزایی خوبی بین بازار سرمایه، مالک، سازنده و بانک شکل گرفت تا پروژه یک هفته زودتر از موعد مقرر به بهره برداری برسد تا ثابت کنیم صندوق های زمین و ساختمان می توانند به توسعه صنعت و استفاده بیشتر از بازار سرمایه تاثیرگذار باشد.

امینی با یادآوری اینکه ۹۱ واحد از مجموع پروژه ۱۴۴ واحدی صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نارون به فروش رسیده است، نرخ بازدهی این پروژه برای سرمایه گذاران را ۱۷ درصد عنوان کرد و گفت: همچنین ۲۶ درصد نرخ بازدهی پروژه بر اساس ارقام دفتری است که پیش بینی می کنیم با فروش مابقی واحدها نرخ بازدهی پروزه به ۱۸ درصد برسد.

وی قیمت هر یونیت سرمایه گذاری این صندوق در زمان پذیره نویسی در فرابورس را ۱۰۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: اخرین نرخ هر یونیت صندوق به ۱۳۳۸ تومان رسید که رشد ۳۸ درصدی داشته است.

وی با اشاره به تضمین ۵ سال کیفیت پروژه نارون برای نخستین بار در ایران ادامه داد: توسعه استفاده از ظرفیت صندوق های زمین و ساختمان و از محل سرمایه های عمومی از اهداف کلان برای سایر پروژه های ساختمانی است که با توجه به تعاملات انجام شده و تجارب به دست آمده در صندوق نارون، پیگیری می شود.

امینی با تاکید بر اینکه از ظرفیت های بازار سرمایه در قالب پروژه های بزرگتر استفاده خواهیم کرد، درباره پروژه صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان شهر ری گفت: این پروژه در ۲۳۴ واحد و با اعتبار اولیه ۴۲ میلیارد تومان اجرا شد؛ همچنین پروژه نرگس رشدیه تبریز در ۹۶ واحد در تبریز به سرعت در حال اجراست که به زودی افتتاح می شود. حجم سرمایه گذاری در این پروژه ۳۵ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی کرده ایم اگر بتوانیم حداقل سالیانه هزار واحد را از طریق مکانیزم صندوق های زمین و ساختمان تامین مالی کنیم.

امینی افزود: با توجه به تمرکز دولت بر نوسازی بافت فرسوده، برنامه ریزی کرده ایم تا بخشی از پروژه های قابل اجرا در بافت فرسوده را از طریق همین مکانیزم اجرا کنیم که در این راستا احداث ۵۰۰ واحد از پروژه ۱۵۰۰ واحدی سپیدار تبریز با استفاده از ظرفیت صندوق زمین و ساختمان هدفگذاری و اجرایی شده است.

امینی ادامه داد: بروکراسی اداری در تاسیس و اخذ مجوز فعالیت صندوق های زمین و ساختمان هزینه های زیادی را به سازندگان تحمیل می کند که این بروکراسی را باید با تعامل با سازمان بورس رفع کنیم تا زمان اخذ مجوز و راه اندازی صندوق ها به حداقل برسد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افتتاح دومین صندوق زمین وساختمان/ تضمین ۵ ساله کیفیت پروژه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..