تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شیوه تشخیصی جدید برای شناسایی آرتروز مدت‌ها پیش از شروع بیماری

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ بیماری آرتروز، سفت شدن و درد مفاصل یکی از بیماری‌های بسیار شایع در عصرکنونی است که بیشتر سالمندان را درگیر می‌کند؛  ابتلا به این بیماری سبب افت کیفیت زندگی و ناتوانی در انجام کار‌ها می‌شود.

بیماری آرتروز که بر اثر آن غضروف بین مفاصل و استخوان‌ها به تدریج از بین می‌رود می‌تواند مانع از حرکت اعضای بدن، برداشتن اشیا و ایجاد درد شدید برای بیماران شود.


به تازگی دانشمندان دانشگاه کمبریج شیوه‌ای جدید برای شناسایی زودهنگام بیماری آتروز پیش از آنکه مفاصل شروع به آسیب کنند پیدا کرده اند.

این شیوه نوعی سی تی اسکن است که بسیار بهتر از اسکن اشعه ایکس می‌تواند نقشه‌ای سه بعدی از مفصل‌های بدن بیمار، چون ران، زانو و مچ پا تهیه کند.


این اسکن کوچکترین دگرگونی در مفصل‌ها را شناسایی می‌کند و می‌تواند نتیجه‌ها را در اختیارپزشکان قراردهد تا اقدام‌های پیشگیرانه مانند تنظیم رژیم غذایی، آب درمانی، تعویض مفصل و دارو درمانی را برای جلوگیری از پیشرفت بیماری انجام دهند.


روش شناسایی جدید به وسیله دانشمندان دانشگاه کمبریج برای اولیه بار توسعه یافته است و می‌تواند بافت غضروف بدن انسان را شناسایی کند؛ در بیماری آرتروز از بین رفتن غضروف سبب تورم و سفتی دردناک مفاصل می‌شود.

کارشناسان امیدوارهستند با استفاده از این روش مدت‌ها پیش از آنکه درد مفاصل شروع و زمان طلایی برای درمان بیماری از دست برود بتوانند درمراحل اولیه آن را شناسایی کنند.

بیماری آرتروز در ورزشکاران حرفه ای، افرادی که دچار جراحت یا تصادف رانندگی شده اند، افراد سالمند دچار اضافه وزن و نیز افرادی که در دوران جوانی کم تحرک بوده اند، به میزان زیاد شایع است.

بیماری آرتروز در زنان شایع‌تر از مردان است و سبب کاهش فاصله بین استخوان‌ها می‌شود که قبلاً در آنجا غضروف‌های کمکی برای سهولت حرکت مفصل وجود داشته است.


برای جلوگیری از ابتلا به آرتروز، انجام ورزش‌های استاندارد، رعایت شیوه درست نشستن پشت میز و مطالعه برای ساعت‌های طولانی، استفاده از کفش‌های طبی و خودداری از پوشیدن کفش‌های با پاشنه بسیار بلند به وسیله بانوان، داشتن رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات تازه و مواد لبنی و نوشیدن آب به میزان کافی اثربخش است.


منبع:Dailymail
انتهای پیام/

شیوه‌ای جدید برای پیش بینی ابتلای افراد به آرتروز درآینده



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شیوه تشخیصی جدید برای شناسایی آرتروز مدت‌ها پیش از شروع بیماری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..