تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۳۱۵ اثر موزه صنعتی کرمان در اولویت نخست مرمت

به گزارش شما نیوز ،؛ پس از بازدید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان در ۱۴ اردیبهشت ماه سال جاری و اعلام ضرورت بررسی آثار، گروهی از متخصصان و کارشناسان مرمت با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در نیمه دوم خردادماه، آثار موزه را بررسی و اولویت مرمتی آثار را اعلام کردند.

در این طرح یک هزار و پنجاه (۱۰۵۰) اثر گنجینه موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان بررسی شده است که ۶۴۶ اثر از سهراب سپهری، ۱۷۳ اثر از علی اکبر صنعتی، ۱۵۱ اثر از هنرمندان نوگرای ایران، ۱۹ اثر از هنرمندان خارجی و ۶۱ اثر طراحی و نقاشی و بافته و پته کرمان است که هنرمندان این آثار نامشخص است، در این طرح بررسی شد.

کارشناسی ۳۱۵ اثر موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان در اولویت نخست مرمت قرار دارند که پس از تامین اعتبار لازم، مرمت آثار انجام خواهد شد.

طرح تهیه شناسنامه مرمتی آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان و مرمت این آثار بر اساس ضرورت حفظ و نگهداری آثار این مجموعه که ارزش هنری و همچنین اقتصادی دارند، انجام می شود.

سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره این طرح گفت: با توجه به اهمیت گنجینه موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان و ضرورت نگهداری از این آثار که ارزش های فرهنگی و هنری و اقتصادی دارند، بررسی و تهیه شناسنامه مرمتی آثار انجام شد و امیدواریم با توجه با اهمیت این موزه و آثار آن بری استان کرمان، نهادها و موسسات استان برای مرمت آثار حمایت و همراهی کنند. سعی می شود در تعامل و ارتباط با نهادها و موسساتی اعتبار و حمایت های لازم برای مرمت آثار موزه فراهم شود و بزودی آثار مرمت شود.

حسینی در پایان با تاکید بر توجه جدی به حفظ و نگهداری مجموعه ها و آثار هنری بیان کرد: موزه هنرهای صنعتی کرمان آثاری از هنرمندان ایرانی و خارجی دارد و از سرمایه های فرهنگی و اقتصادی است که به حمایت نیاز دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۳۱۵ اثر موزه صنعتی کرمان در اولویت نخست مرمت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..