تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رنگ کردن مو در دوران بارداری مجاز است؟

باید گفت درمورد زیبایی در بارداری اتفاق نظری وجود ندارد و نمی‌توان پاسخ روشنی به آن داد. پوست سر به آسانی مواد مختلف را جذب و از خود عبور می‌دهد.در موقع رنگ کردن مقدار کمی از مواد شیمیایی که روی سر مالیده می شود، از این طریق جذب شده و وارد گردش خون می شود. آزمایشات انجام شده بر روی حیوانات نشان داده ، مواد شیمیایی موجود در رنگ مو باعث نقص جنینی می‌شود. البته این مسئله وقتی پیش می آید که دفعات استفاده از رنگ زیاد باشد و پوست سر زیاد در معرض رنگ شیمیایی قرار بگیرد. از سوی دیگر مطالعاتی که بر روی انسان ها انجام شده نشان داده، رنگ کردن مو هنگام بارداری مطمئن و بدون خطر است و هیچگونه آسیبی به جنین وارد نمی‌کند.
آنچه در محافل علمی دنیا مورد تایید است این‌ است که هنوز تحقیقات پایان نیافته و بنابراین جواب صد در صد روشنی برای این سوال وجود ندارد. توصیه اغلب پزشکان این‌است که خانم‌های باردار در سه ماهه اول بارداری که زمان شکل گیری جنین و پیشرفت سلول‌های اولیه جنین است و جنین بسیار حساس بوده و بیشترین خطر آسیب وجود دارد از رنگ کردن مو خودداری کنید و اینکار را به سه ماهه دوم یا سه ماه سوم موکول کنید.رنگ کردن مو در دوران بارداری مجاز است؟ 
اگر اصرار بر تغییر رنگ موی خود دارید می توانید به جای رنگ کردن کل موها از کردن استفاده کنید، زیرا های لایت نیاز زیادی به رنگ و مواد شیمیایی ندارد و کمتر هم با پوست سر تماس دارد در نتیجه پوست کف سر رنگی نمی‌شود. این روش تا حدودی قابل اعتمادتر از رنگ کردن تمام موها باشد.
البته توجه داشته باشید، از آنجا که در دوران حاملگی مصرف دارو محدودیت دارد، در صورتی‌که دچار حساسیت ناشی از رنگ مو شوید، نمی‌توانید به آسانی بهبود یابید.پس بهتر است بیشتر ملاحظه کنید
پریچهر کفایی متخصص پوست  با تاکید بر عدم استفاده از رنگ مو در سه ماه اول حاملگی به دلیل عوارضی که می‌تواند برای جنین داشته باشد، اعلام کرد: زنان باردار در صورت لزوم تنها از رنگ موهای گیاهی استفاده نمایند. وی رنگ‌موها را به سه دسته‌ رنگ‌های گیاهی،‌ فلزی و رنگ‌های سنتتیک ارگانیک دسته‌ بندی می کند و معقتد است رنگ‌های سنتتیک که بیشترین استفاده را در 60 سال اخیر داشته‌اند، علی‌رغم این که طبیعی‌ترین رنگ را به موها می‌بخشند، حاوی ماده اکسیداتیو هستند و معمولاً به ساقه‌ مو آسیب می‌رسانند.
علاوه بر آن وجود ماده‌ای به نام ppd در رنگ موهای سنتتیک معمولاً در 10 درصد موارد باعث ایجاد آلرژیک درماتیت می‌گردد، لذا به مصرف‌کنندگان توصیه می‌شود قبل از مصرف این نوع از رنگ‌موها از نظر ایجاد حساسیت تست شوند.
استفاده از رنگ موها در زمان‌های حاملگی و شیردهی اتفاق نظر کاملی وجود ندارد، ولیکن با توجه به گزارشاتی در خصوص عوارض ناشی از رنگ موها داده شده است، توصیه می‌شود در طول سه ماه اول حاملگی از مصرف رنگ موهای سنتیک خودداری شود و با عنایت به این ‌رنگ‌های گیاهی مثل حنا و پوست گردو دارای ماده‌ی غیر سمی هستند پیشنهاد می‌شود در صورت لزوم حتی در زمان شیردهی، فقط رنگ موی گیاهی مصرف گردد.
- حنا و رنگهای طبیعی در بارداری مجاز هستند.
- های لایت بعلت تماس کمتررنگ با پوست سر بهتر از رنگ کردن است.
- اگر خود تصمیم به رنگ کرن موی سر هستید حتما از دستکش پلاستیکی برای تماس کمتر استفاده کنید.
- از گذاشتن رنگ به مدت طولانی هم جلوگیری کنید.
- اتاق تهویه مناسب داشته باشد.

مهمترین مطالب در این باره

آیا به عنوان یک زن حامله می ترسید که مواد شیمیایی سمی موجود در انواع رنگ موها تاثیرات منفی بر روند رشد و سلامت جنین داخل رحمتان بگذارد؟ اگر چنین باشد، بدانید که نگرانی های شما به جا است! زیرا سلامت جنین داخل رحم زنان باردار در اولویت قرار دارد و هیچ مادری نمی خواهد که در طول این دوران خاص، فرزند متولد نشده اش را دچار خطرات و عوارض جبران ناپذیری بکند. به همین دلیل، در ادامه این مقاله، برخی از افسانه ها و واقعیت های جالب در مورد اثرات استفاده از رنگ مو بر بدن مادران باردار و جنین داخل رحم این افراد بیان شده است، که دانستن آن ها برای هر خانم جوان و بی تجربه ای ضروری است.

آیا استفاده از رنگ مو در دوران بارداری امن است؟
همانطور که می دانید رنگ کردن موها در شرایط عادی بی خطر است، اما زمانی که زنی باردار می شود، قدرت سیستم ایمنی بدن او به شدت کاهش یافته و او را در معرض خطر قرار می دهد. با توجه به تحقیقات انجام شده در مورد انواع رنگ های موی زنانه ثابت شده است که در هر شرایطی، مقدار ناچیزی از رنگ مو از طریق منافذ پوست سر جذب بدن زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد می شود. البته، درست است که بدن زنان باردار در هنگام ورود مواد شیمیایی، قادر به برخورد و مقابله با عناصر سمی موجود در آن هستند، با این حال، خطر تنفس بخار حاصل از این مواد شیمیایی برای خود این مادران و جنین داخل رحم ان ها مضر می باشد. به همین دلیل، پزشکان متخصص زنان و زایمان ادعا می کنند که رنگ کردن موی سر زنان در دوران بارداری می تواند تاثیرات منفی بر روند رشد جنین داخل رحم این افراد بگذارد.
علاوه بر این موارد، فراموش نکنید که در تهیه برخی از رنگ های دائمی از آمونیاک استفاده می شود، که به عنوان ماده اصلی تشکیل دهنده رنگ موی زنانه به شمار می رود. این ماده سمی بوده و مصرف آن در دوران بارداری می تواند بسیار خطرناک باشد، زیرا بسیار فرار بوده و از طریق استنشاق وارد بدن فرد مصرف کننده خواهد شد.

رنگ کردن مو در دوران بارداری مجاز است؟  پزشکان متخصص زنان و زایمان در مورد انواع رنگ مو در دوران بارداری زنان چه می گویند؟
نظر اکثر کارشناسان در مورد مصرف انواع رنگ مو در دوران بارداری زنان نشان می دهد که استفاده از رنگ-های نیمه دائم برای زنان باردار نسبتا امن می باشد. این در حالی است که استفاده از رنگ های دائمی در دوران بارداری زنان بسیار خطرناک است. بنابراین، به خاطر داشته باشید که محدود کردن مصرف رنگ مو در دوران بارداری زنان یکی از راه های موثر برای کاهش خطرات استفاده از این محصول آرایشی بر روند رشد و سلامت جنین می باشد.
اما، اگر شما هم به عنوان یک زن حامله می خواهید موهای خود را رنگ کنید، بدانید که دقت کردن در فرمول ذکر شده بر روی بسته بندی این محصولات بسیار مهم است، زیرا مشاهده می شود که تولیدکنندگان این محصول برای رقابت با یکدیگر، تغییرات مکرری را در داخل مواد تشکیل دهنده آن ایجاد می کنند تا بتوانند بدون رقیب، در بازار باقی بمانند. در حالی که گفته می شود مواد جدید اضافه شده به رنگ ها ممکن است وضعیت بهداشتی و طبی این محصولات را بهبود بخشد، اما این نکته مهم را فراموش نکنید که رنگ کردن مو برای زنان باردار بسیار خطرناک خواهد بود.
تحقیقات پژوهشگران نشان داده است که ارتباط روشنی بین قطرات زغال سنگ و رنگ مو وجود دارد. در واقع، می توان ادعا کرد که اساس کار تهیه اکثر رنگ موهای زنانه قطرات زغال سنگ است، که اثرات زیان باری در بدن زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد دارد. در نهایت، به خاطر بسپارید که استفاده از انواع رنگ مو نه تنها سرطان زا بوده، بلکه رشد نوزادان متولد نشده را هم تحت تاثیر قرار می دهد. به همین دلیل، امروزه بیشتر تولیدکنندگان رنگ مو، استفاده از ذغال سنگ را در تهیه این محصول زیبایی محدود کرده و جایگزین-های ایمن تری را برای آن انتخاب کرده اند.

روش های جایگزین برای رنگ کردن موی زنان در دوران بارداری:
اگر در مورد رنگ کردن موهای خود اصرار دارید، می توانید برخی روش های امن و مناسب جایگزین را برای این منظور در نظر بگیرید. در واقع، می توان ادعا کرد که برخی روش ها نه تنها برای رنگ کردن موهای زنان در دوران بارداری امن بوده، بلکه از بروز هر گونه عوارض جانبی در بدن مادر و جنین داخل رحم او جلوگیری خواهد کرد. البته، فراموش نکنید که زنان حامله می توانند رنگ کردن موهای خود به زمان مناسب بعد از پایان یافتن دوران بارداری خود موکول کنند. با این حال، برخی از روش های امن برای رنگ کردن موی زنان حامله عبارتند از:
زنان حامله می توانند تا پایان سه ماهه دوم دوران بارداری خود صبر کنند:
اگر نمی توانید بدون رنگ کردن موهای خود، دوران بارداری را سپری کنید، لازم است به خاطر داشته باشید که زمان ایده آل برای انجام این کار پایان سه ماهه دوم از دوران بارداری است. در واقع، می توان ادعا کرد که سه ماهه اول از دوران بارداری برای همه مادران حامله بسیار مهم می باشد، زیرا در این دوره نوزاد به سرعت در حال رشد بوده و ارگان های مهم بدن او مانند عضلات و فولیکول های مو در حال رشد هستند. اگر چه هیچ شواهد علمی معتبری وجود ندارد که نشان دهد مواد شیمیایی موجود در رنگ موهای زنانه به بدن مادر باردار نفوذ می کند، اما عوارض جانبی که توسط این محصولات در بدن زنان باردار ایجاد می شود، اثرات جبران-ناپذیری را بر روند رشد جنین داخل رحم خواهد گذاشت. بنابراین، بهتر است زنان حامله برای جلوگیری از بروز هر گونه عوارض از رنگ کردن موها بر روند رشد و سلامت فرزند خود، از رنگ کردن موهای خود را در طول سه ماهه اول از دوران بارداری اجتناب کنند.

استفاده زنان از رنگ موهای گیاهی در دوران بارداری:
استفاده از رنگ موهای گیاهی در دوران بارداری بی خطر بوده و همان شکوه و ابهت را به موهای این مادران می دهد. در واقع، می توان ادعا کرد که این نوع رنگ موها علاوه بر این که حاوی مواد شیمیایی خشن نیستند، که خراب کردن موهای مادران باردار را به دنبال داشته باشند، بلکه عوارض جانبی خطرناکی هم ایجاد نمی-کنند. همچنین، به دلیل این که رنگ موی گیاهی بر خلاف رنگ های شیمیایی بخار تولید نمی کند، پس نمی تواند باعث بیمار شدن مادر باردار و ایجاد اختلال در روند رشد نوزاد متولد نشده او گردد.
 حتما در دوران بارداری با دندان درد دست و پنجه نرم کرده اید و مانده اید که چه کار کنید، مسکن های بی ضرر برای دندان درد در دوران بارداری در این زمان می تواند به شما کمک کند.


استفاده از جایگزین های طبیعی به جای رنگ مو در دوران بارداری:
اگر شما علاقه مند به رنگ کردن موهای خود هستید، بدانید که استفاده از حنا یک گزینه عالی و امن برای این منظور خواهد بود، زیرا حنا یک رنگ موی طبیعی به شمار می رود و مصرف آن همراه با رنگ های گیاهی دیگر، امن ترین گزینه برای رنگ کردن موهای زنان در دوران بارداری محسوب می شود. همچنین، یادتان باشد که ماده رنگی حنا کاملا طبیعی بوده و به هیچ وجه، هیچ گونه مواد شیمیایی سرطان زا و یا سمی ندارد. به همین دلیل، مصرف آن در دوران بارداری هیچ آسیبی به جنین داخل رحم نمی رساند. اما اگر تردیدی در مورد مصرف پودر حنا در طی سه ماهه اول از دوران بارداری خود دارید و فکر می کنید که ممکن است این رنگ موی طبیعی هم حاوی برخی مواد شیمیایی باشد، بهتر است از خود برگ حنا استفاده کنید، زیرا برگ-های طبیعی حنا غیرسمی و کاملا امن است.
چگونه از گیاه حنا برای رنگ کردن موهای زنان در دوران بارداری استفاده شود:
زنان حامله باید برای آماده کردن گیاه حنا، برگ های آن را در ظرف آهنی ریخته و بگذارند تا کاملا خیس شود. سپس، خمیر به دست آمده را بر روی موها قرار داده و به مدت یک شب آن را بر روی سر خود نگه دارند. بعد از این مدت، حنای موها را بشویند. البته، برای این که مخلوط به طور مساوی بر روی همه قسمت-های موی سر قرار گیرد، بهتر است زنان باردار بعد از قرار دادن حنا بر روی سر خود، موهایشان را برس بزنید. جالب است بدانید که برخی افراد برای بهتر شدن نتیجه کار، به مواد تشکیل دهنده حنا، مواد دیگری مانند برگ چای یا عصاره تخم مرغ هم اضافه می کنند.
استفاده زنان از رنگ های موی ضعیف در دوران بارداری:
اگر شما هم به عنوان یک زن حامله برای رنگ کردن موهای خود از رنگ های گیاهی بدون آمونیاک استفاده می کنید، بدانید که بهترین ایده را انتخاب کرده اید، زیرا آمونیاک موجود در رنگ ها می تواند اثرات زیان باری را بر روی چشم شما داشته باشد. بنابراین، می توان ادعا کرد که استفاده از رنگ های بدون آمونیاک یک نکته اساسی برای جلوگیری از بروز عوارض در بدن زنان باردار محسوب می شود. به همین دلیل، استفاده از رنگ های نیمه دائم یکی از شرایط سالم ماندن زنان در دوران بارداری است، چون این گونه رنگ ها عاری از هر گونه مواد شیمیایی سمی بوده و به طور بالقوه از بروز بیماری سرطان در بدن فرد مصرف کننده جلوگیری می کنند.
در نهایت، به یاد داشته باشید که استفاده از گزینه های ذکر شده در بالا، به زنان حامله کمک خواهند کرد تا معضلات استفاده از رنگ موهای شیمیای را از بین برده و از گزینه هایی استفاده کنند که عاری از هر گونه مواد شیمیایی بوده و کوچک ترین خطری در ارتباط با استنشاق بخار حاصله وجود نداشته باشند.

رنگ کردن مو در دوران بارداری مجاز است؟ 
اقدامات احتیاطی در هنگام رنگ کردن موی زنان در دوران بارداری:
در ادامه این مقاله، اقدامات احتیاطی مختلفی برای رنگ کردن موی زنان در دوران بارداری بیان شده است، که عبارتند از:
- از آن جایی که تحقیقات انجام شده عدم وجود عناصر سمی در مارک های معروف رنگ موهای دائمی و نیمه دائمی را تایید نمی کند، بنابراین زنان حامله باید استفاده از این محصولات را در طی کل دوران بارداری خود به حداقل برسانند.
- نکته مهم دیگر در مورد این محصولات زیبایی خواندن مطالب درج شده بر روی بسته بندی آن، به منظور آموزش قبل از استفاده می باشد.
- یادتان باشد که استفاده از رنگ موهای باکیفیت در دوران بارداری زنان نکته بسیار مهمی است. بنابراین، به عنوان یک خام باردار از خرید مارک های ناشناخته و ارزان رنگ مو در طی این دوره حساس از زندگی خود خودداری کنید.
- به عنوان یک زن حامله فراموش نکنید که پوشیدن دستکش در طول کار با رنگ مو ضروری است.
- هیچ وقت رنگ مو را به طور مستقیم بر روی پوست سر خود نمالید. رنگ باید فقط بر روی رشته های مو قرار گیرد، زیرا در این روش، رنگ نمی توانید وارد سیستم گردش خون شما شده و به اعضای داخلی بدن شما و جنین داخل رحمتان ضرر برساند. همچنین، نکته مهم دیگر که زنان حامله باید در هنگام رنگ کردن موهای خود به یاد داشته باشند، این است که قبل از استفاده کامل از رنگ مو مقداری از رنگ را فقط بر روی یک دسته از موهای خود امتحان کنند.
- هرگز از رنگ مو برای رنگ کردن مژه ها یا ابروهای خود استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث بروز عفونت و یا تورم در این نواحی از بدن شما شود.
- اگر به عنوان یک خانم باردار از رنگ های شیمیایی برای مدت طولانی استفاده می کنید، سعی کنید که عمل رنگ کردن موهای خود را در یک فضای باز که جریان هوای مناسبی در آن وجود دارد، انجام دهید.
- بعد از رنگ کردن، شستشوی کامل پوست سر برای جلوگیری از جذب مواد شیمیایی موجود در آن به بدن خود زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد الزامی است.
- در هنگام رنگ کردن موهای خود، از نوشیدن مایعات و یا خوردن مواد غذایی به شدت اجتناب کنید، چون مواد سمی آن از طریق دهان هم وارد بدنتان می شود.
- معمولا، زمان رنگ کردن موهای زنان به کیفیت رنگ مو و نوع موی فرد بستگی دارد، زیرا زنانی که دارای موهای مجعد هستند، جذب رنگ در آن ها کمتر خواهد بود. از این رو، ممکن است این افراد مجبور شوند که برنامه رنگ کردن موهای خود را برای به دست آوردن نتیجه لازم باز هم تکرار کنند. به همین دلیل، به عنوان یک زن حامله قبل از رنگ کردن موهای خود به دنبال توصیه های پزشک متخصص زنان و زایمان باشید.
در نهایت، یادتان باشد که رنگ کردن مکرر مو در دوران بارداری برای همه زنان مضر است، اما اگر در صورت استفاده متناوب از این مواد شیمیایی اقدامات احتیاطی مناسب رعایت شود، می تواند بی خطربوده و عوارضی ایجاد نکند. به همین دلیل، مشاوره کردن با پزشک متخصص زنان و زایمان قبل از رنگ کردن موها می تواند یک حرکت مناسب باشد. در چنین شرایطی، زنان باردار باید در صورت امکان رنگ های ایمن را انتخاب کنند. همچنین، رنگ کردن موها در طی این دوران حساس باید در مکانی انجام گیرد که دارای تهویه مناسب باشد و فرد در معرض استنشاق بخار حاصله از محصول قرار نگیرد. البته، استفاده از حداقل زمان رنگ کردن موها برای اجتناب از بروز اثرات طولانی مدت این نوع محصولات شیمیایی الزامی است. علاوه بر این موارد، یادتان باشد رنگ هایی که دارای کیفیت خوبی هستند، مواد سمی کمتری نسبت به رنگ های دیگر دارند. به همین دلیل، در هنگام مصرف هم خطر نسبتا کمی مادر باردار و جنین داخل رحم او را تهدید خواهد کرد.
پس، به عنوان یک زن حامله اگر تصمیم دارید که موهای خود را رنگ کنید، مطمئن باشید که در هنگام استفاده کردن از رنگ موهای مختلف به تمام دستورالعمل های ایمنی درج شده بر روی بسته بندی آن عمل می کنید. بیشتر مراقب باشید! زیرا امنیت شما و فرزندتان در دوران بارداری بسیار مهم است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رنگ کردن مو در دوران بارداری مجاز است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..