تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مکان‌های دیدنی استانبول را از دست ندهید

مکان‌های دیدنی استانبول را از دست ندهید

جاذبه‌های گردشگری و توریستی زیادی در استانبول قرار گرفته است که آن را یک شهر هیجان‌انگیز برای گردشگران تبدیل کرده است. استانبول تاریخ غنی را در دل خود گنجانده است و قدمت آن مربوط به زمان نئولیتیکباز می‌گردد، اما در دنیای مدرن امروزیکی از قطب‌های گردشگری محسوب می‌شود و هرساله هزاران گردشگر از سرتاسر دنیا به‌ویژه کشور عزیزمان ایرانبا تور استانبولاز آن دیدن می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های بارز این شهر معماری به‌کار رفته در آن است که پیاده‌روی در خیابان‌های استانبولتداعی کننده‌ی اروپای قدیم می‌باشد که از جمله‌ی این مکان‌های باستانی می‌توان به مساجد، کلیساها و بازار این شهر اشاره کرد. در سفر به این شهرمکان‌های دیدنی استانبول را از دست ندهید.

برج گالاتا

برج گالاتا استانبول 67 متر ارتفاع دارد و نمای زیبایی را برای شهر ایجاد کرده است. برج تاریخی گالاتا مربوط به دوران قرون وسطی می‌باشد و در سال 1348 میلادی بازمی‌گردد و در گذشته هدف از ساخت آن نظارت بر حمل و نقل کشتی‌ها و شناسایی کشتی‌های دشمنان بود. این برج به عنوان سمبل استانبول به‌شمار می‌آید و بنایی که با بالا رفتن از آن می‌توانید به تماشای استانبول و جزیره‌ی زیبای پاریم آدا بنشینید. در اطراف این برج چندین فروشگاه، رستوران و کافه قرار دارد که هیجان بازدید از آن را دو چندان کرده است.

مکان‌های دیدنی استانبول را از دست ندهید

موزه‌ی باستان‌شناسی

اگر علاقه‌مند به تاریخ هستید، موزه‌ی باستان‌شناسی استانبول را از دست ندهید. در این موزه آثار تاریخی تاریخی و هنری دوران باستان ودوره‌ی اسلامی (امپراطوری عثمانی) به‌نمایش گذاشته شده است. این موزه دارای 3 بخش ساختمان اصلی، موزه‌ی هنرهای اسلامی و موزه شرق باستان تقسیم بندی می‌شود. جالب است بدانید این بنا اولین موزه‌ی ترکیه می‌باشد و در سال 1891 تاسیس شده است که معماری آن گردشگران تور ترکیهرا مجذوب خود می‌کند.

کلیسای چورا

گردشگرانی که از کلیسای چورا بازدید می‌کنند از زیبایی‌های معماری دوران بیزانس لذت می‌برند. کاشی‌ها و موزائیک ‌های بسیار زیبای کلیسای چورا، باقیمانده‌ی نمونه‌هایی از طراحی و سبک هنر بیزانسس جهان است. این کلیسا به عنوان نجات دهنده‌ مقدس شناخته می‌شود و موزائیک‌های با شکوه و نقاشی‌های دیواری زندگی حضرت عیسی و مادرش مریم را به نمایش می‌گذارد. در سال 1948 این بنا به موزه تبدیل شد و گرشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند.

آب‌انبار باسیلیکا

بالیسیکا یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری استانبول می‌باشد که روبه‌روی مسجد سلطان احمد واقع شده است. معماری به‌کار رفته در آن مربوط به دوران روم باستان است که در آن زمان آب کاخ بزرگ قسطنطنیه را تامین می‌کرد. اگر اهل مکان‌های تاریخی هستنید توصیه می‌شود که این مکان زیبا را از دست ندهید. این آب‌انبار می‌تواند 2.8 میلیون فوت مکعب آب را در خود نگه‌دارد.

مکان‌های دیدنی استانبول را از دست ندهید

کاخ دولما باهچه

دولما باهچه در اویل امپراطوری عثمانی مکانی برای لنگر انداختن کشتی‌های جنگی بود و بعد از جمهوریت رسیدن ترکیه به مکانی برای اقامت آتاتورک انتخاب شد و امروزه نیز یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر به‌شمار می‌آید. این کاخ در قرن 19 میلادی ساخته شده است و حدود 19 تن طلا در سال آن به‌کار رفته است. در این کاخ شما می‌توانید تلفیقی از معماری اروپایی نئوکلسیک و عثمانی را مشاهده کنید.

مسجد سلیمانیه

بازدید کنندگان مسجد سلیمانیه می‌گویند زیبایی و آرامش آن‌ها به معنای الهام بخش معنویت است. این مسجد در سال 1550 ساخته شده است و ترکیبی از معماری بیزانس و اسلامی را می‌توانید در آن مشاهده کنید. این بنا زمانی مقر فرماندهی دولت عثمانی بوده است امادر طی جنگ جهانی اول این مسجد تخریب شد و اما در اواسط قرن بیستم توسط معماران بزرگ ترک مورد بازسازی قرار گرفت.

بازار بزرگ استانبول

گردشگرانی که علاقه‌مند به هرید هستند توصیه می‌شود که از بازار بزرگ استانبول بازدید کنند. در این بازار حدود 5000 مغازه در زیر یک سقف قرار گرفته است و انواع کالاهای مختلف اعم از لباس، ادویه، صنایع‌دستی، فرش و حتی جواهرات به‌فروش می‌رسد. بازار بزرگ استتنبل قدمت طولانی دارد و در سال 1461 ساخته شده است. جالب است بدانید در این بازار عتیقه‌جاتی همانند سکه‌های قدیمی، فنجان و قوری عتیقه و بسیاری دیگر پیدا می‌شود.

مکان‌های دیدنی استانبول را از دست ندهید

کاخ توپکاپی

بدون شک کاخ توپکاپی زیباترین جاذبه‌ی گردشگری استانبول می‌باشد که شاهد افتخارات و تراژدی‌ترین وقایع تاریخ عثمانی بوده است. در حال حاضر این مکان به موزه تبدیل شده است. در زبان ترکی topkapi به معنی "دروازه‌ توپ‌ها" است که نام آن را از توپ‌های بزرگی که از خارج از دروازه قصر استقرار یافته‌اند، گرفته شده است. سال ساخت توپکاپی به قرن 15 میلادی بازمی‌گردد و در کنار دریای مرمره واقع شده است.

مسجد آبی

مسجد آبی در قرن 17 ساخته شده است و امروزه به عبادت‌گاه مسلمانان تبدیل شده است. این مسجد با شش مناره و آبشاری از از چند گنبد، همتایی ارزشمند برای مسجد ایاصوفیه به‌شمار می‌آید. تمامی افرادی قصد بازدید از مسجد آبی را دارند باید بدون کفش وارد شوند و خانم‌ها مستلزم پوشیدن روسری هستند. مسجد آبی با نام مسجد سلطان احمد نیز شناخته می‌شود اما به این جهت آن را مسجد آبی نیز می‌گویند که بسیاری از طراحی‌های آن به رنگ آبی می‌باشد.

مکان‌های دیدنی استانبول را از دست ندهید

حاجیا صوفیه (ایاصوفیه)

این مسجد که معنای لغوی آن کلیسای معرفت الهی است که از بناهای به‌جای مانده از دوران بیزانس است. ارتفاع گنبد آن به ۵۶ متر می‌رسد و سمبل بهشت به‌شمار می‌آید. آثار هنری زیادی از جمله موزاییک مربوط به دوران بیزانس و سپرهای بزرگ دایره‌ای شکل که بروی آن آیات قرآن نوشته شده، است به چشم می‌خورد که تمامی آن‌ها گردشگران را شگفت‌زده می‌کند. ارتفاع گنبد بزرگ این مسجد از طیح زمین 55 متر و قطر آن 31 متر می‌باشد که به‌وسیله‌ی پشت‌بند بزرگ و روی چهار ستون اصلی سوار شده است.

به‌طور کلی استانبول در بین دیگر شهرهای ترکیه از محبوبیت زیادی برخوردار است. براساس گزارشات آژانس مسافرتی سالیان سفر"بین تورهای ترکیه، تور استانبول از لحاظ قیمت در شرایط متوسطی قرار دارد؛ اکثر گردشگران حرفه‌ای‌تر این تور را تجربه کرده‌اند و این موضوع عاملی‌ست برای اثبات این قضیه که این تور در دسترس همگان قرار دارد.

همچنین در فصل‌های شلوغی نظیر بهار و تابستان، در تمام روزهای هفته پروازهای استانبول از سراسر کشور به مقصد ترکیه انجام می‌شوند تا تور استانبول بدون هیچ دغدغه‌ای انجام شود. این پروازها توسط بهترین هواپیمایی‌های کشور انجام می‌شوند و تقریباً تمام گردشگران از آن‌ها رضایت دارند."




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مکان‌های دیدنی استانبول را از دست ندهید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..