تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهترین و بدترین شهر‌های جهان از نظر ترافیک و سیستم حمل و نقل عمومی

وبگاه تحلیلی «اکسپرت مارکت» فهرست بهترین و بدترین شهر‌های جهان را از نظر بار ترافیکی و سیستم حمل و نقل عمومی منتشر کرد.

به گزارش صدخبر  ایندیپندنت با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت شهر لندن، پایتخت انگلیس، در فهرست ده تایی بدترین شهرهای جهان از لحاظ شرایط عبور و مرور برای شهروندانش قرار گرفت. پایتخت انگلیس تنها شهر اروپایی بود که در میان 10 شهر جهان با بدترین ترافیک و سیستم حمل و نقل عمومی قرار گرفت.

در جریان این تحقیق که توسط وبگاه تحلیلی «اکسپرت مارکت» (Expert Market) صورت گرفت، داده های 74 کشور جهان درخصوص میانگین زمان صرف شده برای عبور و مرور در سطح شهر (از لحظه ترک منزل تا رسیدن به محل کار، تحصیل و بالعکس)، زمان انتظار برای رسیدن اتوبوس یا قطار به ایستگاه، میانگین مسافت طی شده، شمار تغییرات در یک سفر درون شهری (عوض کردن وسایل نقلیه و یا خطوط حمل و نقل عمومی)، زمان صرف شده در ترافیک و نسبت هزینه ماهانه رفت و آمد در سطح شهر به درآمد شهروندان، بررسی شده است.

شهر «ریو دو ژانیرو» در برزیل در میان 74 کشور مورد مطالعه، بدترین شهر از لحاظ سهولت رفت و آمد شهری شناخته شد. شهروندان ریو روزانه بیش از یک ساعت و نیم برای رسیدن به محل کار (و از محل کار به منزل) زمان صرف می کنند. افرادی که با خودروی شخصی رفت و آمد می کنند سالیانه 51 ساعت را در ترافیک سپری می کنند.

لندن در این فهرست در جایگاه شصت و پنجم و در فهرست 10 شهر با بدترین شرایط عبور و مرور شهری قرار گرفته است. در میان 74 شهر مورد مطالعه، تنها 9 شهر دیگر از این لحاظ نسبت به پایتخت انگلیس شرایط بدتری دارند. لندنی ها ماهانه 132 پوند برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی هزینه می کنند. هزینه رفت و آمد با خودروی شخصی نیز تقریبا به همین میزان است. شهروندان لندن به طور متوسط سالانه 74 ساعت را در ترافیک سپری می کنند.

بر اساس نتایج این مطالعه، «نیس» فرانسه بهترین شهر جهان از نظر سهولت عبور و مروربرای ساکنان آن است. نیس در میان 74 شهر مورد مطالعه پایین ترین نسبت هزینه سفر شهری به درآمد را دارد. ساکنان نیس ماهیانه تنها 26.56 پوند برای رفت و آمد در سطح شهر هزینه می کنند که کمتر از یک چهارم مبلغی است که لندنی ها برای این منظور صرف می کنند. ساکنان این شهر همچنین به طور متوسط برای رسیدن به محل کار (و یا از محل کار به منزل) تنها 40 دقیقه زمان صرف می کنند.

نتایج این مطالعه نشان می دهد 4 شهر فرانسه جزء 10 شهر برتر جهان از لحاظ سهولت رفت و آمد شهری قرار دارند. در میان شهرهای انگلیس نیز «لستر» بهترین جایگاه را کسب کرده و در رتبه دهم این طبقه بندی قرار گرفته است. لستری هایی که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند، مستقیم ترین مسافت ها را برای رسیدن به محل کار یا تحصیل طی می کنند. تنها 32 درصد مسافران درون شهری در لستر مجبور هستند روزانه برای انجام یک سفر بیش از یک بار تغییر (وسیله و یا خطوط حمل و نقل عمومی) داشته باشند. این شهر همچنین از نظر دسترسی شهروندانش به وسایل حمل و نقل عمومی و کیفیت خدمات رسانی آنها نمره خوبی را کسب کرده است. ساکنان این شهر به طور میانگین 12 دقیقه برای رسیدن قطار یا اتوبوس در ایستگاه ها صرف می کنند.

در این فهرست پس از نیس فرانسه که جایگاه نخست را از آن خود کرده است، شهر «کوانکا» در اکوادور در رتبه دوم قرار گرفته است. شهرهای بیلبائو (اسپانیا)، تولوز (فرانسه)، کاتانیا (ایتالیا)، باری (ایتالیا)، لیون (فرانسه)، بولونیا (ایتالیا)، استراسبورگ (فرانسه) و لستر (انگلیس) جایگاه های سوم تا دهم را از آن خود کرده اند.

شهرهای لندن (انگلیس)، میامی (هند)، کالی (کلمبیا)، برازیلیا (پایتخت برزیل)، تورنتو (پرجمعیت ترین شهر کانادا)، سالوادور (برزیل)، استانبول (ترکیه)، سائو پائولو (برزیل)، بوگوتا (کلمبیا) و ریو دو ژانیرو (برزیل) نیز جزء ده شهر جهان با بدترین شرایط رفت و آمد شهری قرار دارند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهترین و بدترین شهر‌های جهان از نظر ترافیک و سیستم حمل و نقل عمومی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..