تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیش از پنج میلیون آواره افغان در شانزده سال گذشته به کشورشان بازگشته اند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری شین هوا، بیش از پنج میلیون و دویست هزار آواره افغان در شانزده سال گذشته به کشورشان بازگشتند. 

کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای اعلام کرد در شانزده سال گذشته بیش از 5.2 میلیون آواره افغان به کشورشان بازگشته اند. این بیانیه همزمان با بیستم ژوئن ، روز جهانی آوارگان ،در کابل منتشر شد.
حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان اعلام کرد حدود شش میلیون تبعه افغان همچنان آواره هستند که از این میان حدود دو و نیم میلیون نفر در پاکستان و حدود همین تعداد هم در ایران به سر می برند. شماری دیگر از آوارگان نیز در سایر کشورها هستند. به گفته این وزیر افغان از ماه ژانویه سال جاری حدود 332 هزار آواره افغان به این کشور بازگشته اند که اکثر آنها در ایران و پاکستان حضور داشتند.
کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل متحد در بیانیه خود اعلام کرد دسترسی نداشتن به خدماتی نظیر تحصیل و بهداشت، مسکن مناسب و زمین اصلی ترین موانع از سرگیری زندگی عادی برای آوارگانیست که به کشورشان بازگشته اند.
این نهاد سازمان ملل متحد از دولت افغانستان و جامعه بین الملل خواست به آوارگانی که به کشورشان بازگشته اند فرصت های اقتصادی و خدمات زیربنایی ارائه دهند و آنها در ساختارهای سیاسی و اجتماعی وارد کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیش از پنج میلیون آواره افغان در شانزده سال گذشته به کشورشان بازگشته اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..