تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افشاگری وزیر درباره برخی مدارس غیردولتی

سلامت نیوز: روش های نادرست و حرف و حدیث دار آموزشی و تربیتی در برخی از مدارس غیردولتی موضوعی است که بارها توسط والدین مطرح شده ، اما معمولا صدای این اعتراضات به جایی نرسیده است اما این بار، وزیر آموزش و پرورش به عنوان متولی امر دست به افشاگری زده و روی این رفتارها و عملکرد غیرمتعارف انگشت گذاشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ،مدارسی که به گفته آقای وزیر دانش آموزان را به اردوهای خارجی می برند و حتی کارشناسانی که به مدرسه می آیند از نوع کارشناسان خارجی هستند.سید محمد بطحایی که روز گذشته در گردهمایی آموزشی ناظران میدانی مدارس غیردولتی صحبت می کرد واقعیت هایی از وضعیت مدارس غیردولتی را آشکار و تاکید کرد که وظیفه اصلی نظارت بر مدارس برعهده مدیر است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در آموزش و پرورش، دریایی از مسائل و موضوعات قابل نظارت داریم و وظیفه اصلی نظارت با مدیر مدرسه است، تاکید کرد: نباید نگران باشیم و باید با صراحت بگوییم این تعداد مدرسه در بحث شهریه تخلف داشتند و نظارت ما این گونه بوده است و در حوزه نیروی انسانی نیز به جامعه گزارش دهیم تا اطمینان پیدا کنند اگر خطایی رخ دهد سیستم بلافاصله خطا را شناخته و متناسب با آن برخورد می کند.


بطحایی ادامه داد: در بعضی موارد در مدارس غیردولتی برخی رفتارها باعث می‌شود سرمایه اجتماعی عظیمی که با خون دل خوردن به دست آورده‌ایم در معرض خطر قرار گیرد. در سال‌های گذشته که تناوب آن نیز رو به افزایش است مدارس به دلایل مختلف اردوهای علمی خارج از کشور برگزار می‌ کنند و این اتفاق باعث ایجاد حاشیه برای مدارس می‌شود، در حالی که دانش‌آموزان با سرمایه‌های ارزشمند داخل کشور بیگانه هستند ضرورتی ندارد مدرسه اردوی خارج از کشور برگزار کند یا در برخی مدارس فردی را از خارج کشور دعوت می‌کنند که در حوزه تعلیم و تربیت صحبت کند و مورد خاصی را که خودم دنبال کردم واقعا این فرد هیچ حرف جدیدی نداشت . این مسائل بیشتر جنبه‌های گیشه‌ای مدنظر موسس مدرسه غیردولتی است.وی خاطرنشان کرد: مدیر کارکشته اجازه نمی‌دهد یک معلم حتی اگر بهترین معلم باشد بدون گزینش به کار گرفته شود . در همین ایام گزارش‌هایی به ما می‌رسد که آموزش‌ها برای اولیای دانش‌آموزان با ضابطه‌های ابلاغی هم سو نیست.
نگرانی هایی که هست
آن چه که توسط وزیر آموزش و پرورش مطرح شده است دل نگرانی هایی است که والدین همواره مطرح کرده اند. در این خصوص حتی ماجرای اخیر مدرسه غرب تهران نمونه ای عیان شده از ورود فردی به حوزه آموزش در یک مدرسه غیردولتی است که صلاحیت لازم برای تربیت و آموزش دانش آموزان را نداشته است و حتی پدری از همان مدرسه که اظهار کرد: «16 میلیون تومان شهریه ندادم که چنین مواردی را در مدرسه شاهد باشیم»
حتی تاکید وزیر آموزش و پرورش بر شیوه نظارت ها و بازرسی ها هم جای تامل بسیاری دارد. مادری که پسرش در مقطع متوسطه اول در مدرسه ای غیردولتی در تهران درس می خواند از ماجرایی گفت که فرزندش تعریف کرده است. وی اظهار کرد: به گفته پسرم معمولا ناظم و معاون مدرسه با لحنی تند و گاهی فیزیکی با دانش آموزان برخورد دارند اما همین معلم ها وقتی بازرس به مدرسه می آید آن قدر محترمانه صحبت می کنند که دانش آموزان با تعجب به آن ها نگاه می کنند.
هیچ آموزش خاصی به فرزندم ندادند
مادر دیگری نیز از روش آموزش فرزندش در مدرسه ای غیر دولتی ابراز تعجب کرد و گفت: پسرم امسال در مدرسه ابتدایی غیردولتی تحصیل کرد و 14 میلیون تومان برای یک سال از ما شهریه دریافت کردند . اما جالب این که طی این یک سال هیچ آموزش خاصی به فرزندم ندادند. مسئولان مدرسه به قول خودشان از روش پیشرو استفاده می کنند. روشی که ما نمی دانیم آیا قانونی است یا غیرقانونی. مسئولان این مدرسه معتقدند که دانش آموز را باید آزاد بگذارند تا با روش آزمون و خطا استعدادهایش شناخته شود و در مسیری که درست است پیشرفت کند. آن ها دانش آموزان را برای گذران زمان در مدرسه به هیچ اقدامی اجبار نمی کنند بلکه دانش آموز خودش انتخاب می کند که در روز چه فعالیتی داشته باشد آن وقت این روش عجیب که لااقل در مورد پسر من که بسیار بازیگوش و فعال است اصلا جواب نداده ،می شود روشی نوین و پیشرو. پدر دانش آموز دیگری می گوید: برای ثبت نام فرزندم شهریه بالایی پرداخت کردم اما معلم کلاس اصلا احساس مسئولیت ندارد و هیچ زحمتی نمی کشد . او تمام مراحل آموزش را به والدین برای آموزش در خانه محول کرده است و فقط می گوید می توانم معلم خصوصی فرزندتان بشوم. برای یک ساعت کلاس خصوصی هم 50 هزار تومان می گیرد.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افشاگری وزیر درباره برخی مدارس غیردولتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..