تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هنر و تجربه به تماشای «سفر سهراب» می‌نشیند

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همزمان با زادروز ۷۴ سالگی سهراب شهیدثالث فیلمساز فقید ایران، مستند سینمایی «سفر سهراب» که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده در گروه سینمایی «هنر تجربه» اکران می‌شود.

بر همین اساس قرار است برای نخستین بار چهار اثر آلمانی زبان و شاخص این فیلمساز شهیر و به همراه فیلم «یک اتفاق ساده» به عنوان یک اثر ماندگار از شهیدثالث در قالب هفته‌های فیلم در تهران و دیگر شهر‌های کشور روی پرده رود.

هنر و تجربه به تماشای «سفر سهراب» می‌نشیند

مستند «سفر سهراب» پرتر‌ه ای متفاوت درباره سهراب شهیدثالث، به عنوان یکی از موثرترین آغازگران سینمای نوین ایران است، که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده و مهمترین مقاطع کار و زندگی این کارگردان، یعنی زمانی که موفق به ساخت دو فیلم «یک اتفاق ساده» و «طبیعت بی جان» شد را به تصویر می‌کشد.

نخستین نمایش رسمی این مستند در دهمین جشنواره بین المللی مستند ایران، سینما حقیقت بوده است و از سوی هیات داوران این جشنواره، به عنوان یکی از نامزد‌های دریافت تندیس هنر و تجربه برای بهترین فیلم مستند معرفی شد.

آیین افتتاحیه فیلم «سفر سهراب» در تاریخ ۶ تیرماه، ساعت ۱۸ و در موزه سینما برپا می‌شود.

در این مراسم جمعی از بزرگان عرصه سینما و فرهنگ ایران درباره سینمای شهیدثالث صحبت می‌کنند و در ادامه عوامل مستند «سفر سهراب» درباره روند ساخته شدن این فیلم توضیح می‌دهند.

بنا بر این گزارش، فیلم‌های بلند «درخت بید»، «آخرین تابستان گرابه»، «فرزند خوانده ویرانگر» و «هانس، جوانی از آلمان» چهار اثر آلمانی سهراب شهیدثالث هستند که قرار است با زیرنویس فارسی به نمایش گذاشته شوند.

انتهای پیام/

مستند پرتره ای درباره سهراب شهید ثالث اکران می شود



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هنر و تجربه به تماشای «سفر سهراب» می‌نشیند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..