تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آرین‌منش: تهدید نمایندگان و فشار به آنها، مشارکت در تصمیم‌سازی نیست

به گزارش شما نیوز ،محمدجواد آرین‌منش درباره ارسال پیامک‌ها به نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم، اظهار کرد: اگر در موضوعات مختلف میان نمایندگان مجلس، مردم و صاحب‌نظران از طریق پیامک یک فضای عالمانه ایجاد شود، نشان می‌دهد که جامعه رشد کرده است و در واقع این اظهارنظرهای عالمانه به نماینده مجلس در تصمیم‌گیری کمک می‌کند. به هر حال نظر نماینده هم باید برآیند نظر اکثریت مردم و در راستای منافع ملی باشد.

وی در ادامه بیان کرد: اما اینکه در یک فضای غیرطبیعی و به صورت سازمان یافته پیامک‌هایی به نماینده داده شود و جریانی بخواهد نظر خود را به عنوان یک اقلیت به نماینده تحمیل کرده و تمرکز نماینده را بر هم زده و قدرت تعقل و تفکر او را مختل کند، قابل قبول نیست. این عمل مشارکت در تصمیم‌سازی نیست بلکه تلاش سازمان یافته گروه‌های فشار برای تحمیل نظر خود به نمایندگان بوده و خلاف دموکراسی است.

این نماینده پیشین مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا شما تجربه چنین پیامک‌هایی را داشته‌اید؟ تصریح کرد: در دوران مجلس هفتم و هشتم پیامک‌های متعدد و مشابهی به من در جریان بررسی مصوبه‌ای می‌رسید. وقتی پیامکی مشابه است یعنی گروهی آن را تولید و منتشر کرده‌اند شماره‌های نمایندگان را در قابل پیامک‌هایی ارسال می‌کنند و از افراد خاصی می‌خواهند به شماره نمایندگان این پیامک‌ها ارسال شود. اما اگر نماینده‌ای مستقل باشد، توجهی به یک کارهای غیرعادی ندارد و زیر بار فشار آن نمی‌رود. من خودم معمولا با بی‌اعتنایی از این پیامک‌های سازمان یافته عبور می‌کردم چون پاسخ دادن به این پیامک‌ها، وقت نماینده را می‌گیرد. من نسبت به این پیامک‌ها سکوت می‌کردم و سعی داشتم لوایح یا طرح‌هایی که در مجلس مطرح می‌شود را با عقلانیت و مشورت با افراد صاحب‌نظر بررسی کنم. در این راه از نظرات مرکز پژوهش‌های مجلس و نظر کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز استفاده می‌کردم و در نهایت به جمع‌بندی می‌رسیدم.

آرین‌منش درباره منشاء این پیامک ها که برخی نمایندگان ادعا کرده بودند از مشهد است، تصریح کرد: گروه‌های فشار معمولا در همه شهرها هستند؛ در برخی شهرها فعال‌تر و در برخی شهرها فعالیت کمتری دارند. من معتقدم نباید از شهر مشهد یک چهره خشن، افراطی، نامتعادل و غیرمنطقی در اذهان القا شود. کسانی که تلاش می‌کنند چنین چهره‌ای القا شود، خلاف مسیر امام رئوف عمل می‌کنند. مشهد شهر امام رئوف و عالم آل محمد است و باید چهره‌ای با رافت، عقلانیت،‌ منطق و استدلال از مشهد نشان داده شود. نمایندگان مشهد نباید اجازه دهند چهره افراطی از مشهد در اذهان شکل بگیرد.

این عضو حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به این پرسش که نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در واکنش به این پیامک‌ها چه باید بکنند، گفت: اگر واقعا طبق آنچه گفته شده، منشاء پیامک‌های تهدیدآمیز و توهین‌آمیز مشهد باشد، نمایندگان مشهد باید از اهرم‌های امنیتی و اطلاعاتی که در اختیار دارند استفاده کرده و منشاء این پیامک‌ها را شناسایی کنند. تهدید نماینده مجلس، تهدید خانه ملت بوده و کاری نادرست است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آرین‌منش: تهدید نمایندگان و فشار به آنها، مشارکت در تصمیم‌سازی نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..