تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کودک یک تا دو ساله، بهترین گروه های غذایی

از ۱ سالگی، غذای جامد تا حد زیادی جایگزین شیر در رژیم غذایی کودک شما خواهد شد. سعی کنید بهترین گروه های غذایی را که به شکلی جذاب تهیه کنید و به کودک خود معرفی نموده و او را برای خوردن آنها تشویق کنید.

سبزیجات و میوه ها

مرکبات و خانواده توت یکی از منابع خوبی ویتامین C هستند که به جذب آهن از سایر مواد غذایی کمک می کنند، بنابراین سعی کنید به مقدار زیادی از میوه های غنی از ویتامین C در هر وعده غذایی به کودکان بدهید.

تمشک حاوی اسید الاجیک است که می تواند به ما در برابر سرطان کمک کند. از میان تمام میوه ها، تمشک بیشترین فیبر با کمترین کالری را در خود دارد.

سرخالو (لیچی) که البته در ایران نایاب است، یک گزینه خوب برای داشتن کمی شیرینی در رژیم غذایی است. آنها همچنین منبع خوبی از فیبر و ویتامین ها هستند.

شاه توت بیشتر از هر میوه دیگری حاوی ویتامین E است که برای حفاظت از قلب و عروق حیاتی است.

گوجه فرنگی یک منبع عالی از لیکوپن، یک رنگدانه آنتی اکسیدانی است که به جلوگیری از سرطان و بیماری های قلبی کمک می کند. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که اگر گوجه فرنگی با کمی روغن پخته شده باشد، لیکوپن موجود در آن می تواند به صورت مؤثرتری جذب بدن شود.

هویج دید در شب را بهبود می بخشد. آنها یک منبع عالی بتا کاروتن هستند که در بدن به ویتامین A تبدیل می شوند. یکی از اولین علائم کمبود ویتامین A شب کوری است.

سبزیجات روشن و رنگی حاوی طیف گسترده ای از فیتو شیمیایی ها هستند (مواد شیمیایی گیاهی) که به ما شانس بیشتری برای جلوگیری از عارضه هایی مانند بیماری های قلبی-عروقی و سرطان می دهند. کنسرو گوجه فرنگی اکثر مواد مغذی خود را حفظ می کند اما حاوی کمی نمک است.

گیاهان بسیاری از خواص دارویی را دارند. جعفری حاوی ویتامین C و آهن است و جویدن آن خوش بو کننده تنفس است، به ویژه پس از خوردن سیر. تصور می شود که آویشن خاصیت تسکین درد گلو داشته باشد و مرزنجوش خیسانده شده برای کمک به هضم غذا و از بین بردن علائم سرما موثر است.

گوشت

مرغ حاوی چربی کمتری نسبت به گوشت های دیگر است، زیرا بیشتر چربی در پوست مرغ انباشته می شود که می تواند برداشته شود. با این حال، مرغ با پوست چربی بالاتری از گوشت گاو و دیگر گوشتهای قرمز دارد.

گوشت قرمز یکی از بهترین گروه های غذایی در رژیم غذایی کودک شما است و مصرف آن دو یا سه بار در هفته، به عنوان بهترین منبع جذب ساده آهن شناخته می شود.. نیاز به آهن هنگامی افزایش می یابد که بدن سریع رشد می کند، بنابراین مهم است که اطمینان حاصل کنید که به بدن کودک شما بین ۶ ماهگی تا ۲ سالگی به اندازه کافی آهن برسد.

ماهی سفید مانند کدو یک منبع عالی از پروتئین کم چرب است و حاوی سلنیوم، کلسیم و منیزیم است. خوردن ماهی به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند و همچنین سیستم ایمنی را افزایش می دهد.

ماهی قزل آلا منبع خوبی از چربی های ضروری است که عملکرد مغز و سیستم ایمنی را پشتیبانی می کند. در واقع، تصور می شود که اسید های چرب ضروری موجود در ماهی های چرب ممکن است به کودکان مبتلا به نارساخوانی (معلولیت آموزشی) یا دیسپرکسیا (اختلال کنش پریشی) کمک کنند. ماهی های چرب مانند ماهی آزاد باید در تمام رژیم های غذایی ما حداقل یک بار در هفته گنجانده شوند.

لبنیات و نشاسته

پنیر دارای چربی اشباع شده است که برای بزرگسالان چندان مفید نیست اما منبع انرژی زیادی برای کودکان است و جزء بهترین گروه های غذایی برای بچه ها محسوب می شود. پنیر همچنین منبع خوبی از ریبوفلاوین (ویتامین B2) است که برای تبدیل پروتئین، چربی و کربوهیدرات به انرژی ضروری است. پنیر یک منبع خوب ویتامین B12 برای افرادی است که گوشت نمی خورند.

پاستا منبع خوبی از کربوهیدرات های پیچیده ای است که انرژی مورد نیاز ما را تامین می کنند. به همین دلیل است که در ورزشکاران بسیار محبوب است. برای افزایش محتوای فیبر وعده غذایی، سعی کنید پاستا یا ماکارونی کامل را با ماکارونی معمولی مخلوط کنید.

برنج قهوه ای منبع خوبی از انرژی، پروتئین، ویتامین B و مواد معدنی است. برنج قهوه ای بسیار مفید است زیرا برنج سفید بسیاری از مواد معدنی و ویتامین های مهم خود را در طول فرآیند پخت از دست می دهد. نشاسته برنج، بخصوص برنج قهوه ای، به آرامی جذب می شود و در نتیجه باعث آزاد شدن گلوکز برای انرژی پایدار می گردد.

سیب زمینی شیرین حاوی ویتامین های A و C بوده و منبع غنی از فیات شیمیایی است که می تواند در برابر بیماری ها نقش محافظ داشته باشد.

ماست یک منبع خوب کلسیم، پروتئین و فسفر را فراهم می کند که برای استخوان ها و دندان های قوی و سالم مهم هستند. ماست آسان تر از شیر هضم می شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کودک یک تا دو ساله، بهترین گروه های غذایی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..