تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کره‌شمالی ممکن است فناوری هسته‌ای‌اش را به ایران بفروشد

صراط:

در حالی که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با افتخار از دستاوردهای دیدارش با رهبر کره شمالی سخن می‌گوید، مقامات بلندپایه اطلاعاتی آمریکا نگران این هستند که پیونگ یانگ، فناوری هسته‌ای خود و روش ساخت موشک‌های قاره پیما را به ایران بفروشد.

به گزارش تسنیم، هری کازیانیس، یکی از خبرنگاران نشریه کنگره آمریکا «هیل»، در گزارشی به ابراز نگرانی حداقل دو نفر از مقامات اطلاعاتی ارشد ایالات متحده درباره احتمال تصمیم کره شمالی به فروش اطلاعات حساس هسته‌ای و نظامی به ایران اشاره کرده است.

به گفته این خبرنگار، این دو مقام آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، به این مطلب اشاره کرده‌اند که در حالی که خطر درگیری نظامی با کره شمالی پس از دیدار تاریخی ترامپ و کیم جونگ اون ظاهرا فروکش کرده است، کره شمالی ممکن است از این فرصت کاهش تنش بهره گرفته و به فروش فناوری ساخت پیشرفته ترین تجهیزات نظامی خود به ایران اقدام کند.

یکی از این مقامات ارشد گفته: «ما به این حقیقت واقفیم که کره شمالی، در صورت دستیابی به قیمت مناسب، تقریبا هر سخت افزار نظامی خود را به فروش خواهد رساند، و ایران هم بارها و بارها این بها را پرداخته است. شواهد فراوانی از گذشته وجود دارد که ثابت می کند که اگر شما پول لازم برای پرداخت را داشته باشید، کره شمالی به شما سلاح‌های متعارف، انواع مختلف فناوری موشکی، و حتی فناوری و تخصص هسته‌ای را خواهد فروخت.»

به گفته این مقام اطلاعاتی، موضوع نگران کننده در آمریکا این است که ممکن است کره شمالی حتی تا کنون اقدام به فروش این فناوری‌ها کرده باشد. وی گفت با پیشرفت فناوری و سهولت انتقال داده ها (مثلا از طریق یک کارت حافظه ساده با حجم 256 گیگابایت)، کره‌ای ها می‌توانند به راحتی نقشه‌های تجهیزات، طرح‌های هسته‌ای، و حتی روش ساخت کلاهک‌های پیشرفته اتمی را به فروش رساند.

او سپس بیان کرد: «فقط اطلاعات لازم در مورد فناوری موشک‌های قاره پیما، می تواند معادلات را به نفع تهران تمام کند، و ممکن است ما به این موضوع تا زمانی که طراحی‌های جدید در آزمایش ‌ای موشکی آن ها (ایران) مشخص شود، پی نبریم.»

ابراز نگرانی آمریکا از احتمال دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای در حالی مطرح می شود که جمهوری اسلامی ایران بارها مخالفت خود را با دستیابی، ذخیره سازی و استفاده از سلاح‌های اتمی اعلام کرده است.

طبق فتوای رهبر ایران حضرت آیت الله خامنه‌ای، ساخت سلاح هسته‌ای حرام بوده و مغایر با اصول دینی جمهوری اسلامی می باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کره‌شمالی ممکن است فناوری هسته‌ای‌اش را به ایران بفروشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..