تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قفس‌های بزرگ ترامپ برای نگهداری پناهجویان در آمریکا!

سیاست‌های غیرانسانی و وحشیانه دولت آمریکا در جدا کردن کودکان خردسال از مادران پناهجو و انداختن آنها در قفس، چند روزی است واکنش‌های گسترده‌ای را علیه این کشور موجب شده است. یک سناتور آمریکایی تصاویری از قفس‌های بزرگ نگهداری انسان در آمریکا منتشر و اعلام کرده، «این هتل ترامپ در آمریکاست!»

سرویس خارجی -

نژادپرستی در آمریکای دوره ترامپ به اوج خود رسیده، طوری که بدیهی‌ترین حقوق اولیه انسان‌ها در این کشور به صرف مهاجر بودن آشکارا نقض می‌شود. ترامپ از زمانی که در کاخ سفید مستقر شد و حتی پیش از آن نیز گفته بود «آمریکا جای مهاجران نیست» و دولت وی مانع ورود مهاجران به کشور خواهد شد.
در دور جدید این فشارها به مهاجران، آمارهای نهادهای رسمی نشان می‌دهد سیاست‌های سخت‌‌گیرانه دولت آمریکا علیه مهاجران به جدایی حدود 2000 کودک از والدینشان در نقاط مرزی آمریکا ظرف 6 هفته منجر شده است.
این آمارها که «وزارت امنیت داخلی آمریکا» آن را تاکید کرده نشان می‌دهد در یک ماه و نیم گذشته، 1995 کودک خردسال پناهجو از والدین خود جدا شده‌اند. دولت آمریکا والدین این کودکان را به تلاش برای ورود غیرقانونی به آمریکا، نقض قوانین مهاجرتی یا ارتکاب جرم متهم و آنها را بازداشت کرده است. دولت آمریکا می‌گوید از آنجا که در آمریکا بازداشت کودکان به همراه والدینشان ممنوع است، این کودکان از والدین خود جدا می‌شوند!
سیاست دولت ترامپ در قبال مهاجران، انتقادهای شدیدی را نیز از سوی افراد و شخصیت‌های مختلف برانگیخته است. دامنه این انتقادها حتی شامل همسر رئیس‌جمهور آمریکا نیز می‌شود که از سیاست دولت همسرش انتقاد کرده است. در این خصوص، مردم آمریکا قرار است روز 30 ژوئن(9 تیر) برای مخالفت با این سیاست واشنگتن و شهرهای دیگر آمریکا تظاهرات کنند. این تظاهرات از طریق یک وبگاه اینترنتی تحت عنوان «خانواده‌ها به هم تعلق دارند» سازماندهی می‌شود. از سوی دیگری «تیم کین»، سناتور آمریکایی با کنایه به سیاست دولت آمریکا در قبال مهاجران و جداکردن کودکان از والدین آنها تاخته و تصاویری را از قفس‌هایی بزرگ که مهاجران در آن نگهداری می‌شوند در حساب توییتری خود منتشر و آنها را «هتل واقعی ترامپ» توصیف کرده است. کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز سیاست جدید مهاجرتی رئیس‌جمهور آمریکا در جدا کردن کودکان از والدین خود را «بی‌رحمانه» خوانده و از وی خواسته تا سیاست «مدارای صفر» در قبال مهاجران غیرقانونی را کنار بگذارد.
واکنش ترامپ
اما با داغ‌تر شدن بحث پناهجویان در آمریکا، دونالد ترامپ با تلاش برای فرافکنی، حزب دموکرات را مقصر این معضل دانست و اعلام کرد اجازه نمی‌دهد تا کشورش به کمپ مهاجران تبدیل شود.
رئیس‌جمهور آمریکا در سخنان بعدازظهر دوشنبه خود در کاخ سفید، پس از آنکه اکثر ساعات صبح را مشغول ارسال پیام‌های توییتری در سرزنش دموکرات‌ها و دفاع از سیاست‌های مهاجرتی دولتش بود، اعلام کرد که اعضای حزب دموکرات، مقصر اصلی مسئله مهاجران بوده و آنها را به کارشکنی در این موضوع متهم کرد.وی به دموکرات‌ها توصیه کرد تا به جای کارشکنی پای میز مذاکرات نشسته و به راه‌حلی سریع برای سامان دادن به این موضوع برسند. او همچنین افزود که هیچ کشوری در دنیا قوانین مهاجرتی به «اسفناکی، بدی، و در بسیاری موارد وحشتناکی و خشنی» آمریکا را ندارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قفس‌های بزرگ ترامپ برای نگهداری پناهجویان در آمریکا!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..