تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خشکه کاری شالی راهی برای خروج گلستان از ممنوعیت کشت برنج+ فیلم

استقبال کشاورزان گلستانی از کشت شالی به روش خشکه کاری ، راهی است که امید می رود به خروج گلستان از ممنوعیت کشت شالی و خودکفایی کشور در تولید این محصول ختم شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گلستان در این روش که همانند محصول گندم ، بذر برنج پس از شخم و دیسک در زمین کاشته می شود میزان مصرف آب از 15 تا 18 هزار متر مکعب به 5 تا هشت هزار متر مکعب کاهش می یابد.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی گلستان می گوید : امسال با استقبال خوب کشاورزان از عملکرد محصول ، صاحبان 500 هکتار از اراضی گلستان شالی را به روش خشکه کاری کاشتند.

محمدرضا عباسی افزود : پارسال برای کشت شالی در 80 هزار هکتار یک میلیارد و دویست میلیون متر مکعب آب صرف شد که ذخیره یکسال آبهای زیر زمینی است.

سالانه 4 و نیم میلیون تن برنج در کشور مصرف می شود که 1 و نیم میلیون تن آن وارداتی است.

در گلستان فقط صاحبان حدود دوازده هزار هکتار از اراضی که در حاشیه رودخانه ها هستند مجوز کشت شالی دارند و کشت این محصول در اراضی دیگر ممنوع است.

ممنوعیتی که کشاورزان به بهانه پایین بودن قیمت و به صرفه نبودن کشت محصولات با نیاز کم آبی توجه چندانی به آن نمی کنند .

 

 

 

 

 

 

 

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خشکه کاری شالی راهی برای خروج گلستان از ممنوعیت کشت برنج+ فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..