تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فرانسه و آلمان خواستار بودجه مشترک برای منطقه یورو شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرانسه و آلمان خواستار بودجه مشترک برای منطقه یورو شدندبه گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه گفت: بودجه منطقه یورو یک معامله خواهد بود و دارای درآمدها و هزینه سالانه است.
اجرای بودجه منطقه یورو می تواند در سال 2021 آغاز شود. بودجه منطقه یورو می تواند به کشورهای عضو در مواقع دشوار مطابق قوانینی که هنوز تدوین نشده است کمک کند.
پس از یک هفته مذاکرات فشرده میان نمایندگانی از آلمان و فرانسه درباره اصلاحات ساختار منطقه یورو، مکرون امروز به آلمان رفت تا با صدراعظم این کشور دیدار و گفت و گو کند. 
مکرون پیش تر ابراز امیدواری کرده بود که در این مذاکرات پاریس و برلین بتوانند به راه حلی برای امنیت و نجات بانک های اروپایی که در منطقه یورو با مشکلات پولی روبه رو هستند، دست یابند. 
دورنمای توافق بین آلمان و فرانسه به عنوان رهبران سیاسی و اقتصادی اروپا برای اصلاحات ساختاری، احتمال رسیدن به تشکیل یک دولت ائتلافی بزرگ دیگر توسط مرکل با حزب چپ میانه سوسیال دموکرات آلمان را تقویت کرده است.
بدون وجود توافق بین این دو کشور که حدود نیمی از تولیدات منطقه یورو را در اختیار دارند، هرگونه جاه طلبی به منظور ارتقای سیاست های اقتصادی و انسجام پولی اتحادیه اروپا و کمک به این اتحادیه برای در امان ماندن از بحران های آتی، شانس کمی برای موفقیت دارد.
آلمان و فرانسه بر سر مسائل مربوط به منطقه یورو غالبا اتحاد سیاسی خود را نشان داده‌اند اما در برخی از جزئیات اختلاف دارند. 
مکرون که در انتخابات ریاست جمهوری با وعده هایی که به وضوح در حمایت از اتحادیه اروپا بود، انتخاب شد، برنامه های بزرگی را معرفی کرده است که یکی از آن ها پیشنهاد تخصیص یک بودجه مستقل برای اتحادیه اروپا به ارزش صدها میلیارد یورو است که خیلی در آلمان با استقبال رو به رو نشده است.
به گزارش سه شنبه شب ایرنا به نقل از رویترز، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری مشترک با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در برلین اظهار داشت که مذاکرات در مورد اصلاح منطقه یورو دشوارترین موضوع در گفت وگوهای دو طرف بود. 
وی با بیان اینکه «ما فصل تازه ای را آغاز می کنیم» افزود: تلاش می کنیم تا اطمینان حاصل شود که بودجه منطقه یورو در جهت تقویت سرمایه گذاری و همچنین استحکام همگرایی میان اعضای این منطقه صرف خواهد شد. 
مرکل نیز تاکید کرد که اعضای منطقه یورو در مورد نحوه تامین این بودجه رایزنی خواهند کرد. به گفته وی، مالیات بر تراکنش های مالی در منطقه یورو یکی از منابع مورد نظر برای تامین بودجه مشترک است. 
مکرون نیز گفت که بودجه مشترک منطقه یورو از سال 2021 به اجرا گذاشته می شود. وی مبلغ بودجه مشترک را اعلام نکرد و اظهار داشت که اعضای منطقه یورو بعدا در این مورد بحث خواهند کرد. 
به نوشته بلومبرگ، رئیس جمهوری فرانسه با اشاره به اینکه یورو هنوز نتوانسته با دلار رقابت کند، افزود: هنوز کارهای زیادی باقی است و مسائل فنی زیادی باید حل و فصل شود. 
اتحادیه اروپا شامل 28 کشور است که 19 عضو آن در منطقه یورو حضور دارند. یورو واحد پول مشترک این منطقه است. 
مرکل و مکرون در حالی دیدار کردند که سران اتحادیه اروپا 29-28 ژوئن (8-7 تیر) در بروکسل ملاقات خواهند کرد. سران اتحادیه در این نشست در خصوص سیاست های مهاجرتی، دفاعی، امنیتی و مسائل مالی و اقتصادی گفت وگو خواهند کرد. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فرانسه و آلمان خواستار بودجه مشترک برای منطقه یورو شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..