تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایران بیست و یکمین کشور جهان از نظر تعداد کاربر اینترنت

آخرین آمارهای جهانی نشان می دهد که ایران با بیش از ۳۰ میلیون خط تلفن ثابت، دهمین کشور و با دارا بودن بیش از ۳۶ میلیون کاربر اینترنت، بیست و یکمین کشور جهان از نظر تعداد کاربر است. طبق آخرین آماری که از سوی cia world factbook ایران دهمین کشور جهان با بیشترین تعداد خطوط تلفن در حال استفاده است.

در این رده بندی ایران با بیش از ۳۰ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۵۶۸ خط تلفن فعال در رده دهم کشورهای جهان قرار دارد که البته این آمار مربوط به سال ۲۰۱۶ است و مطابق با آمار ارائه شده از وزارت ارتباطات، هم اکنون شمار تلفن های درحال کار در ایران به نزدیک ۳۱ میلیون خط رسیده است و افقی 40 میلیونی برای آن در وزارتخانه متصور شده است.

بر اساس این امار ایران بیست و یکمین کشور با ۳۶ میلیون و ۷۰ هزار مشترک در حوزه تعداد کاربران اینترنتی است. پیش از این نیز اتحادیه جهانی مخابرات در آخرین آمارهای خود (درسال ۹۶) از صعود یک پله ای ایران در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داده بود.

آمار اینترنت ایران در جهان

این آمار همچنین خبر می‌دهد که ۵۲.۱۸ درصد خانوار ایرانی به اینترنت دسترسی دارند و میزان مشترکان موبایل باندپهن نیز به ازای هر ۱۰۰ نفر ۲۰.۰۲ درصد اعلام شده است.

آمارهای بین المللی حکایت از این دارد که به طور کلی ۳.۸ میلیارد نفر در جهان کاربر اینترنت هستند که ۱۴۷ میلیون نفر از این تعداد در خاورمیانه هستند. این آمار که مربوط به ژانویه سال ۲۰۱۷ است از رشد ۱۵ درصدی شمار مشترکان اینترنت در خاورمیانه حکایت دارد.

حدود ۶۰ درصد جمعیت خاورمیانه کاربر اینترنت و حدود ۹۳ میلیون نفر کاربر شبکه های اجتماعی هستند و تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی از طریق موبایل به ٨٣‌ میلیون کاربر در خاورمیانه رسیده است. گفته شده است که در سال 2017 جمعیت کاربران اینترنت در مقایسه با سال قبل از آن ١٠ درصد رشد کرد و ٣٥٤‌ میلیون کاربر اینترنت به مجموع کاربران جهان اضافه شدند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایران بیست و یکمین کشور جهان از نظر تعداد کاربر اینترنت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..